recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 og Viasats indkøb af virkeligt dårlige film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 og Viasats indkøb af virkeligt dårlige film

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 og Viasats indkøb af virkeligt dårlige film
    Sendt: 23-December-2009 kl. 02:06
Jeg har aldrig forstået hvorfor TV2 og Viasat bevidst vælger at sende og promovere virkeligt dårlige film. Senest bud på stammen er:

1. juledag har TV 2 dansk tv-premiere på den danske film "Den Sorte Madonna" med bl.a. Anders W. Berthelsen, Tuva Novotny, Nicolas Bro, Ole Thestrup, Morten Grunvald, Birthe Neumann, Mia Lyhne og Jens Jørgen Spottag på rollelisten.

Maria (Tuva Novotny) læser på handelshøjskolen og stripper i sin fritid. Da hendes kriminelle far Kurt (Morten Grunwald), stjæler det kostbare ikon "den sorte madonna" for en russisk gangster, kommer politimanden Gustav (Anders W. Berthelsen) hurtigt på sporet af Kurt, og i sin desperation sender han det stjålne ikon til datteren Maria. Nu er det op til Maria at redde trådene ud - og redde Kurt fra både politiet og den russiske mafia.

Filmen er instrueret af Lasse Spang Olsen, der også har skrevet manuskriptet sammen med Nikolaj Peyk.

Alle anmeldere over en bred kam var enige om at det er en af årtiets dårligste danske film, den eneste anmeldelse der har fundet plads på DVD-coveret er Euroman med fire stjerner.

Det virker ofte som om at TV2 og Viasat nærmest gør en dyd ud af at se hvor dårlige film de kan få stoppet ned i halsen på folk(Jeg ved godt at det kan være subjektivt hvad en god film er).

Er det ikke filminteresserede der står for indkøb af film, eller er det reklamefolk, der ser på hvilke skuespillere der er med og om det er muligt at få skruet en god trailer sammen.

Hvorfor bruger TV2 og Viasat ofte tidens største radiohits til at sælge en film med? Musik der intet har med selve filmen eller originalsoundtracket at gøre?

Er dårlige film med kendte skuespillere mange gange billigere end anmelderroste film med kendte skuespillere? Hvordan ligger prisen på anmelderroste film med få kendte skuespillere?

Kunne TV2 og Viasat ikke skele lidt til Imdb og Rottentomatoes?

Kunne en TV-station ikke slå sig op på at være god til at udvælge film.  At man som seer har en forventning om at man ikke bliver skuffet hvis man vælger at se en film på pågældende kanal, også selv om der ikke er mange kendte stjerner med. Det kræver selvfølgelig et langt sejt træk, og der er måske heller ikke lige så mange reklamekroner i en god film med færre kendte stjerner.

Det samme gør sig gældende med udenlandske serier, her har indkøberne alle muligheder for at købe de bedste serier, da de jo har været afprøvet på et publikum i et eller flere lande.

Alligevel vælger de bevidstløst at indkøbe serier der er blevet haglet ned i deres oprindelses land, og taget af programoverfladen efter en sæson. De serier må godt nok være billige?

Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 09:41
Det er en af grundene til at DVD/BD afspillere er en god opfindelse Smile

Forøvrigt, så skal film ikke ses på TV, men i hjemmebiografen Smile
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:13
Film-udbyderne tilbyder kun et vist udbud ad gangen. Det er derfor du kan se den samme film skiftevis på dr - nrk - sv4 osv indenfor en snæver tidshorisont.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:23
Tjae Jakobii

Nu fandt vi da ud af at du ikke kan lide Den Sorte Madonna, ofte kan man ikke regne med  Film anmelder. Ofte er det sådan at en film der for en dårlig kritik bliver et kæmpehit, bare tag Tombraider filmene.
Men jeg vil give dig ret det er ikke den bedste Danske film men heller ikke den ringste.
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:32
Nu er smag jo heldigvis forskelligt!

Og det er jo heller ikke altid at folk er enige med anmeldelserne.

Jeg har heller ingen forståelse for at folk gider ser Vild med Dans, men der var da nok seere. Så det er op til folk.

Hvis man ikke gider se filmen, kan man heldigvis slukket for TV'et  og hører noget musik og læse en bog Smile eller se en anden kanal eller sætte en film på (eget/lejet).
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:35
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst så en film på en tv-kanal. Min første dvd-afspiller fik jeg i foråret 1999 men inden da lejede jeg film på vhs eller så dem i biffen så engang midt i 90'erne vil jeg gætte på.

En films livscykles er vel: bio -> salgsdvd/bd (og leje) -> betalingstv (CD osv) -> public tv. Der er vel max 6 måneder mellem de første to led men fra første til sidste led er der vel 5 - 6 år og hvem gider vente så længe? Det store hit sidste jul var vist LOTR på TV2 og de har lig'som været ude længe på dvd.
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 10:42
Mon ikke Euroman udelukkende har givet de 4 stjerner til Tuva Novotny? I øvrigt en stjerne for lidt IMHO :D

Nå, men, i forhold til prisen synes jeg også at udvalget på TV1000 kanalerne er lidt tyndt. Bevares, der er da et par film eller 3 om måneden jeg gider at se men så er det da også det. Jeg blev dog positivt overrasket over "Resistance" som jeg aldrig havde hørt om før jeg så den på TV1000 og jeg har da også fået set alle de danske film fra de sidste par år, jeg aldrig fik set i biografen. Men meget af det er godt nok noget tyndt fyld. TV2Film vil jeg ikke engang ofre en bedømmelse på... :)

Redigeret af Mikkel.C - 23-December-2009 kl. 10:43
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 11:11
@Pallec  Det er en af grundene til at DVD/BD afspillere er en god opfindelse

Jeg er ret enig, men den holdning kan jo være skabt af at indkøbere ikke er gode nok til at købe film.

@PHN2

Det lyder som en god forklaring, så er indkøberne lidt undskyldt hvis de ikke har nok valgmuligheder.

@klander

Nej det har du ret i jeg syntes at den film er pinligt ringe, men nu skal det ikke kun handle om lige den film, som Jeg skrev så er det subjektivt hvad en god film er.

Jeg syntes bare at man nærmest bevidst går efter film der ikke har været nogen succes, det var derfor Jeg fik en mistanke om at de måtte være billigere.

@Mikkel.C

Enig hun burde have ****** stjerner, du skal helt klart se filmen Stoned hvis du vil se mere til Tuva Novotny. 

Redigeret af Jakobii - 23-December-2009 kl. 11:11
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 11:13
I øvrigt syntes Jeg også at det er en dødssynd at klippe rulletekster væk.
Kanal-logo burde også gøres mindre under film...øhh Jeg bør nok bare købe og leje nogle flere DVD og Blu-rays i stedet...

Redigeret af Jakobii - 23-December-2009 kl. 11:14
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 13:40
Det bedste ved TV2's film er at man har set dem før, så skal man da ikke spilde tiden med at se på deres rekvalmer, men kan lave noget mere fornuftigt.Tongue
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

I øvrigt syntes Jeg også at det er en dødssynd at klippe rulletekster væk.

Selv DR skal reklamere for egne programmer ved at tale ind over rulleteksterne. Det gør de totalt ukritisk, og også på film hvor der kommer en afslutning sammen med rulleteksterne, som 10th & Wolf der blev sendt på DR HD for nylig (filmen hed "Undercover", da den korrekte titel åbenbart var for subtil til DR?).

En anden syg praksis er specielle TV udgaver af filmene hvor rulleteksterne farer af sted med samme hastighed som da TV serien Soap blev sendt i starten af 1980'erne (hehe, hvem husker ikke Burt og Jessica?). Da Breach blev sendt på DR HD undrede jeg mig over at filmen var 3-4 minutter kortere end IMDB angivelsen efter korrektion for PAL speed-up. Det må være rulleteksterne som drønede afsted (reminder: jeg skal have sammenlignet min DR HD optagelse med min R1 DVD af Breach).

Vi ser også det moderne pan&scan, hvor 2.35:1 film bliver beskåret til 16:9.

Redigeret af JesperLund - 23-December-2009 kl. 14:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:30
Ja jeg har godt lagt mærke til at de speeder rulleteksten op, andre gange klipper de rulleteksterne op i to kasser. Eller sætter infobokse for neden. Plus som du nævner taler ind over.
Det er dog bedre end at klippe væk i samme sekund filmen slutter, men det burde ikke være tilladt at ødelægge film på den måde.

Jeg kan heller ikke se motivet for DR, hvad skal de skynde sig for, OBS! eller Kommisær Barnaby?

Redigeret af Jakobii - 23-December-2009 kl. 16:26
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu