recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 på Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 på Canal Digital

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 på Canal Digital
    Sendt: 30-Marts-2009 kl. 01:20

Ved ikke lig hvor den her skal placeres, men er jeg stæreblind og har overset at den store nyhed er at TV2 fra den 1/4 er tilgængelig fra Canal Digital!

For mig er det en stor nyhed, idet jeg principielt kan afmontere min UHF antenne, og at Boxer nu kan rende og hoppe

Nu kan jeg ikke se en eneste årsag til boxer (hvis man har parabol)

P.S. Ved godt at man har kunnet få TV2, hvis man var Viasat kunde, men det er jeg IKKE

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 06:01

Det har vi ventet på længe,

Det er 1½ måned siden det kom frem, kanalerne for hver station har ligeledes været der i 1½ måned. så om 2½ dag kører det.

SVP03
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 08:50
Det bliver spændende at se hvordan kvaliteten bliver, for det skulle jo helst være ligesom dvb-t. Kvaliteten kunne måske også ligefrem være bedre? For andre som Dansk bredbånd og comx mener jeg sendes i bedre kvalitet pga de modtager signalet af andre veje fra tv2 pga den dårlige kvalitet fra dvb-t som der især var inden omlægningen.

Redigeret af Bjarke - 30-Marts-2009 kl. 08:52
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 00:18
Ja så kører det. Såvidt jeg kan se er der ingen forskel om det er DVB-T eller DVB-S. Det er den samme bitrate (4,4) og det ser ud til at der ingen forskel er på kvaliteten. Har ikke prøvet (ej heller skannet) de andre lokale TV2 kanaler (ved ikke hvad jeg skal bruge dem til), men jeg går ud fra at det er samme kvalitet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 07:20

Godmorgen

ja, og det kører rigtig godt.

hos os har vi stadig et CRT tv JVC 32 " 100hz og CD satbox Grundig med harddisk.

min kone der er komplet uinteresseret i teknik udtalte med overbevisning at den nye kanal var den med det skarpeste billede.

af børn, koner og måske fulde folk skal man høre sandheden.

det vigtigste må altid være den sete oplevelse.

det bedste tiltag længe.

vi modtager iøvrigt DVB-T via en digital antenne øverst på masten og bor i kbh.S.

john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu