recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 play tv app vs Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 play tv app vs Apple TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv2 play tv app vs Apple TV
    Sendt: 06-Marts-2022 kl. 15:47
Hej 

Jeg oplever ringe billede kvalitet på vores forholdsvis 2020 nye LG nanocell tv.

Mit spørgsmål går på om vi vil opleve bedre kvalitet via tv2play, hvis vi køber Apple TV og streamer tv2 play via den ?

Det er især når vi ser live sport at kvaliteten er dårlig kvalitet på tv2play appen, som kører via smart tv appen fra LG.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2022 kl. 18:03
Du kan ikke få bedre billede, når de sender i så dårlig kvalitet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2022 kl. 19:00
kom lige i tanke om at vi havde en ældre chromecast liggende, og der er markant forskel på at afspille via TV app, eller at caste.

Caste giver så meget bedre billede.

Mega skuffende man køber et dyrt smart tv, og man så opnår en dårlig kvalitet, med mindre man tilkøber ekstraudstyr :(
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2022 kl. 19:28
Smart tv er ikke specielt smart.

Jeg bruger Apple tv fordi det løbende bliver opdateret. Det er efterhånden lang tid siden jeg har fået en opdatering på mit TV.

DR og TV2 bruger heller ikke meget energi på at få deres app til at virke på smart tv.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2022 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af kosmic kosmic skrev:

Hej 

Jeg oplever ringe billede kvalitet på vores forholdsvis 2020 nye LG nanocell tv.

Mit spørgsmål går på om vi vil opleve bedre kvalitet via tv2play, hvis vi køber Apple TV og streamer tv2 play via den ?

Det er især når vi ser live sport at kvaliteten er dårlig kvalitet på tv2play appen, som kører via smart tv appen fra LG.

Hej.

Jeg vil foreslå dig at finde ud af, hvad der skyldes den forskel i billedkvalitet du oplever.

Er jeres 2020 nye LG nanocell tv forbundet til internettet med kabel eller trådløst?

Jeg går ud fra, at når du caster er det fra en mobil. Er den forbundet via WiFi, eller udbyders mobil netværk?

En 3. ide kunne være hvis begge er forbundet via WiFi, at de bruger forskellige WiFi kanaler?
Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home for, at se hvilke WiFi kanaler jeg bruger, og om der er forstyrrelser fra naboers hjemmenetværk. Op til version 3.1.2.1 var det gratis.

Der er mange ting, der kan skabe forskellen.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 06-Marts-2022 kl. 22:26
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af kosmic kosmic skrev:

Hej 

Jeg oplever ringe billede kvalitet på vores forholdsvis 2020 nye LG nanocell tv.

Mit spørgsmål går på om vi vil opleve bedre kvalitet via tv2play, hvis vi køber Apple TV og streamer tv2 play via den ?

Det er især når vi ser live sport at kvaliteten er dårlig kvalitet på tv2play appen, som kører via smart tv appen fra LG.

Ja, du vil opleve bedre streamingkvalitet med TV 2 Play på Apple TV-boksen kontra et Smart TV. Særligt ved sport. Det skyldes, at TV 2 Play sender i maksimalt 25 billeder per sekund på Smart TV hvorimod de sender i 50 billeder per sekund på Apple TV, Chromecast og visse andre enheder.



Redigeret af Rasmus Larsen - 07-Marts-2022 kl. 07:32
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Ja, du vil opleve bedre streamingkvalitet med TV 2 Play på Apple TV-boksen kontra et Smart TV. Særligt ved sport. Det skyldes, at TV 2 Play sender i maksimalt 25 billeder per sekund på Smart TV hvorimod de sender i 50 billeder per sekund på Apple TV, Chromecast og visse andre enheder.


Det er nu ikke det jeg oplever. På Apple TV oplever jeg hak/ryk i billedet ca hvert 6 sek ved panoreringer. På mit Sony smart tv opleves dette derimod ikke med TV 2 play.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2022 kl. 05:37
Dit Sony TV er vel ikke et Smart TV, men et Android TV, ikke sandt? Mit ovenstående indlæg går konkret på Smart TV, f.eks. trådstarters LG Smart TV.

Ja det problem findes stadig på Apple TV, men det er dog særskilt fra streamingkvaliteten.

TV 2 har lovet at rette problemet med hakket hver 6. sekund, men som altid med dette selskab så prioriteres teknikken meget lavt i budgettet.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Marts-2022 kl. 06:33
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2022 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Dit Sony TV er vel ikke et Smart TV, men et Android TV, ikke sandt? Mit ovenstående indlæg går konkret på Smart TV, f.eks. trådstarters LG Smart TV.

Ja det problem findes stadig på Apple TV, men det er dog særskilt fra streamingkvaliteten.

TV 2 har lovet at rette problemet med hakket hver 6. sekund, men som altid med dette selskab så prioriteres teknikken meget lavt i budgettet.



Hvorfor er et tv der kører Android ikke et smart tv ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2022 kl. 09:28
Android TV kan – ligesom Android mobilenheder – afvikle egentlig programkode af flere typer, foruden web-kode. Derfor kan udviklerne lave mere avancerede apps, såfremt de ønsker.

Smart TV har udspring i web-kode (typisk HTML, javascript osv.) og apps er ofte blot en hjemmeside, der er pakket pænt ind.

Hvis man vil nå bredt ud, så kan man udvikle en universal-app (web-kode), som kan køre på tværs af Android TV og Smart TV. Det vil komme med en række begrænsninger idet man udvikler efter laveste fællesnævner. Heldigvis er flere udviklere begyndt at lave målrettede apps til f.eks. Android TV og Apple TV (tvOS). Det kræver naturligvis flere ressourcer at lave 'native' apps, men det afspejler sig i kvaliteten.

Hhv. Android TV og Smart TV er branchens egne definitioner.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu