recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Sport streaming problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 Sport streaming problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jeppelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 Sport streaming problem
    Sendt: 18-Januar-2020 kl. 11:04
Hej,
jeg har et problem med at caste/streame TV2 sport, den stopper efter 2-5 min

setup 1:
Chromecast 4k, som er sat i receiver og receiver er forbundet med TV
jeg har Stofa Web TV og Stofa internet 50 mbit

når jeg via Ipad caster TV2 sport til chromecast, starter den fint, men efter kort tid (2-5 min) stopper den helt. Alle andre kanaller, virker fint.
jeg har snakket med Stofa, men de siger at alt virker fint ved dem, og kunne ikke hjælpe mig.

setup 2:
bærbar pc sat til tv, og sat op til at kører fra mobil telefon med Oister Abo. hastighedstest siger 10mbit i download. her kan jeg godt se det i lav opløsning (mener det var 480p eller lavere)

setup 3:
Stationær Pc, forbundet med netkabel til routeren.
her har jeg til tider kunne se det i 480p, men der er ingen garanti. Nu var der lige badminton med Victor, og her kunne den ikke en gang kører i 224p. her stopper den efter et stykke tid.

spørgsmål:
jeg kan ikke finde ud af hvor problemet er 
især ikke når de andre kanaller på stofa web tv virker.
det jeg tænker er at tv2 sport ikke sender nok data ud, men hvorfor har andre så ikke et problem.

Er der mere jeg kan prøve af?

Mvh.
Jeppe
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 11:49
stopper stream også hvis du tester det via iPad eller mobil uden at caste?

Har du husket at sætte din Chromecast 4k til 50hz? Og hvorfor sætter du ikke kabel på den?

Dine computere kommer sikkert i højere opløsning end 480p pga begrænsninger via browser. 

TV2 sport kører så vidt jeg husker 50hz på deres stream og det kræver godt og stabilt trådløs netværk, hvor de andre kanaler kører med 25hz som ikke kræver lige så meget.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jeppelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 12:10
Når fra ipad, virker det fint. Jeg tænkte at det var fordi skærmen ikke var så stor og ikke skulle have så meget data for at virke.

Nej jeg har vist ikke sat chromecast til 4k, det må jeg lige finde ud af hvordan jeg gør.

Jeg skal lige have sat kabel til min chromecast og se om det hjælper

Men når jeg kører det på pc med kabel, virker det heller ikke, så tror ikke helt at kablet chromecast virker, men vil da helt sikkert prøve det.

Til top
jeppelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 12:33
har nu sat kabel til chromecast og sat den til 50hz.
Men hjalp desværre ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu