|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 10:37 |
|||
Den (ca.) 8/10 optog jeg filmen Second Nature, som blev sendt på TV2. Jeg optog med en Sony 720 HDD rec gennem selector. Da jeg skulle se filmen, fik jeg imidlertid to overraskelser. 1. Anamorf 16:9 2. Ingen underkekster Punkt 1 kan jeg godt leve med :) mens punkt 2 er et stort minus. Noget tyder på at jeg har optaget et digitalt (dvb-c?) signal. Skal jeg gøre noget bestemt for at få undertekster frem? |
||||
![]() |
||||
nightbird ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
|||
Ja, slå dem til!!! |
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Hej mgmg, Jeg optog den selv fra min Sagem 60 Selector. Teksterne kom på automatisk. Kun Sagem 60 kan vise den nye type TV2 undertekster, der er DVB baseret og som er indført indenfor de seneste uger. Alle Selectorer er i øvrigt DVB-C modtagere. De gamle bokse modtog TV2 analogt i en del år, men i 2004, hvor Sagem 60 uden indb. analog modtager kom frem, blev TV2 digitaliseret på TDC's signal til Selectorer. Læs evt. mere i min FAQ og fra TDC selv i denne artikel. Et tip: Indtil 3. december er Sagem 60 sat 1.000 kr. ned i pris. Redigeret af Carser - 16-Oktober-2006 kl. 11:50 |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|||
Mit Loewe Xelos A32 viser også underteksterne på TV2 Fedt at finde ud af, da jeg fjernede tv'et fra stuen (og selector), at jeg kan fange DR1, DR2, TV2 og Infokanalen i knasende sprød kvalitet, via den indbyggede dvb-c tuner (har også analog- og dvb-t tuner indbygget). Noget ganske andet end det sølle analoge TDC signal de ellers præsterer i mit område. |
||||
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Fint zaboom, Med "kun Sagem 60..." mente jeg udelukkende blandt Selector modellerne. Selector indgår jo i overskriften på tråden. |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|||
Jeg har en Sagem ICD4210, så det er åbenbart problemet. Iøvrigt tak for updaten. Jeg har længe skrottet TV2 pga. deres hidtidige 4:3 politik.. Findes der en programoversigt hvor man kan se hvilke udsendelser der udsendes med dvb-c undertekster fremfor de klassiske? Jeg bilder mig ind at jeg har set tv 2 tekster i weekenden, men det kan selvfølgelig være analogt. |
||||
![]() |
||||
hd-fan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
|||
det er problemet ,din selector er for gamle. det er et godt tilbud på sagem69 lige for tiden ,hvis du vil have en ny |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, den kan ikke vise TV2's nye DVB undertekster.
Velbekomme. En tommelfingerregel:
Jeg aner det ikke. Ved andre noget om det?
Jep. Det kan også være, at nogle udsendelser/filmkopier, de viser har hardmattede undertekster (som en købefilm på VHS) og ikke DVB-undertekster. |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
hd-fan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
|||
jeg ved det hellere ikke |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||
Nyhederne sendes med Hardmattet undertekster, muligvis genudsendelser, men ellers kun via DVB tekst. Som det gøres på DTT nettet. |
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |