recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 undertekster med selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 undertekster med selector

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 undertekster med selector
    Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 10:37

Den (ca.) 8/10 optog jeg filmen Second Nature, som blev sendt på TV2. Jeg optog med en Sony 720 HDD rec gennem selector.

Da jeg skulle se filmen, fik jeg imidlertid to overraskelser.

1. Anamorf 16:9

2. Ingen underkekster

Punkt 1 kan jeg godt leve med :) mens punkt 2 er et stort minus.

Noget tyder på at jeg har optaget et digitalt (dvb-c?) signal. Skal jeg gøre noget bestemt for at få undertekster frem?

Til top
nightbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Noget tyder på at jeg har optaget et digitalt (dvb-c?) signal. Skal jeg gøre noget bestemt for at få undertekster frem?

Ja, slå dem til!!!

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:22

Hej mgmg,

Jeg optog den selv fra min Sagem 60 Selector. Teksterne kom på automatisk.

Jeg tror, du trænger til en lille update og en ny Selector:

TV 2 er forlængst begyndt at sende en hel del i ægte 16:9 (Serierne Anna Pihl og 24 timer er eksempler, dertil en del shows og spillefilm).

Kun Sagem 60 kan vise den nye type TV2 undertekster, der er DVB baseret og som er indført indenfor de seneste uger.

Alle Selectorer er i øvrigt DVB-C modtagere.

De gamle bokse modtog TV2 analogt i en del år, men i 2004, hvor Sagem 60 uden indb. analog modtager kom frem, blev TV2 digitaliseret på TDC's signal til Selectorer.

Læs evt. mere i min FAQ og fra TDC selv i denne artikel.

Et tip: Indtil 3. december er Sagem 60 sat 1.000 kr. ned i pris.

Redigeret af Carser - 16-Oktober-2006 kl. 11:50
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Kun Sagem 60 kan vise den nye type TV2 undertekster, der er DVB baseret og som er indført indenfor de seneste uger.

Mit Loewe Xelos A32 viser også underteksterne på TV2 .

Fedt at finde ud af, da jeg fjernede tv'et fra stuen (og selector), at jeg kan fange DR1, DR2, TV2 og Infokanalen i knasende sprød kvalitet, via den indbyggede dvb-c tuner (har også analog- og dvb-t tuner indbygget).

Noget ganske andet end det sølle analoge TDC signal de ellers præsterer i mit område.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:48

Fint zaboom,

Med "kun Sagem 60..." mente jeg udelukkende blandt Selector modellerne. Selector indgår jo i overskriften på tråden.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 14:16

Jeg har en Sagem ICD4210, så det er åbenbart problemet.

Iøvrigt tak for updaten. Jeg har længe skrottet TV2 pga. deres hidtidige 4:3 politik..

Findes der en programoversigt hvor man kan se hvilke udsendelser der udsendes med dvb-c undertekster fremfor de klassiske?  Jeg bilder mig ind at jeg har set tv 2 tekster i weekenden, men det kan selvfølgelig være analogt.

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 14:30

Iøvrigt tak for updaten. Jeg har længe skrottet TV2 pga. deres hidtidige 4:3 politik..

Findes der en programoversigt hvor man kan se hvilke udsendelser der udsendes med dvb-c undertekster fremfor de klassiske?  Jeg bilder mig ind at jeg har set tv 2 tekster i weekenden, men det kan selvfølgelig være analogt.

det er problemet ,din selector er for gamle.

det er et godt tilbud på sagem69 lige for tiden ,hvis du vil have en ny

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 14:43

Ja, den kan ikke vise TV2's nye DVB undertekster. 

Iøvrigt tak for updaten. Jeg har længe skrottet TV2 pga. deres hidtidige 4:3 politik...

Velbekomme. 

Jeg kan oplyse, at TV2 har kunnet sende i ægte 16:9 i ca. ½ år, nemlig fra 1. april i år, hvor DTT nettet blev indviet og TDC gik over til at bruge deres DVB-T signal som basis for det, der sendes ud til Selectorer.

Som på andre kanaler er det dog langtfra alt, der er i ægte 16:9. Tjek evt. i Guide, på nettet eller i et blad, hvis du ønsker at kende format på forhånd.

En tommelfingerregel:

"BF" = "Vises i bredformat" = Letterbox, der kan zoomes = uægte 16:9,
"16:9" = den ægte vare.

Findes der en programoversigt hvor man kan se hvilke udsendelser der udsendes med dvb-c undertekster fremfor de klassiske?  

Jeg aner det ikke. Ved andre noget om det? 

Jeg bilder mig ind at jeg har set tv 2 tekster i weekenden, men det kan selvfølgelig være analogt.

Jep. Det kan også være, at nogle udsendelser/filmkopier, de viser har hardmattede undertekster (som en købefilm på VHS) og ikke DVB-undertekster.

M.v.h. Carser

Til top
hd-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 14:48

jeg ved det hellere ikke

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 18:35

Nyhederne sendes med Hardmattet undertekster, muligvis genudsendelser, men ellers kun via DVB tekst. Som det gøres på DTT nettet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu