recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 undertekster på Samsung (yousee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 undertekster på Samsung (yousee)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 18:07
Mit Samsung har også problemer med underteksterne.

Skal vi bare afvente den bermuda-trekant, eller skal det til rep/opdatering hos samsung ?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 18:25
Jeg har et samsung Led/lcd, og til det kommer der opdateringer på nettet. Så kunne jeg ret nemt gøre det. Er der ikke noget til dem i har?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 01:28
Nu har jeg prøvet at opdatere min firmware, og det virkede bare slet ikke.

Stadig ingen undertekster på tv2 (digital YouSee).

Der kommer undertekster når feks. en speaker på dansk siger noget... Den er ikke sat til hørehæmmet - men normalt er der bare ikke undertekster.

De undertekster (hørehæmmet) der så kommer frem er ca. 1-2 sekunder hurtigere fremme end lyden.

Samsung
LE26B455

PÆNT BELASTENDE....

Redigeret af Pade2204 - 26-September-2009 kl. 01:29
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Mit Samsung har også problemer med underteksterne.

Skal vi bare afvente den bermuda-trekant, eller skal det til rep/opdatering hos samsung ?

Så kan du nok vente længe. Da jeg købte mit Sony W4500 for et år siden, var der også mange med lidt ældre Sony, der også havde problemer med undertekster på TV2 og her var forklaringen også, det er nok var TV2 eller Yousee der ikke helt overholder standarden, men så vidt jeg kunne læse den gang, så fik de løst deres problem med en firmware fra Sony. På mit 1 år gamle Sony har der så aldrig været problemer. Så det er ikke noget nydt problem.

På en måde er det meget sløvt, at vi skal have de problemer med Samsung: For det første vil de gerne have at man køber produkter der ikke er paralel importeret, for så er man sikker på at produktet er tilpasses det nordiske marked. Jamen det er det ikke, det virker jo ikke her i DK og Yousee har vel en stor andel kunder, så det burde være som minimum testet. For det andet, så leverer Samsung digital boksene til Yousee, så de burde vide, hvordan signalet bliver sendt.

Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 12:50

Hej

Jeg har et PS42B456B2W med de samme problemer og har netop afsendt nedenstående mail til Samsung support.

Emne: Manglende undertekster på TV2 (DVB-C)

Jeg har før henvendt mig angående ovenstående, hvor jeg først modtog et svar om at det skyldtes TV2, samt at man vil løse problemet med en Firmware opdatering.

Jeg har netop installeret den seneste firmware fra 22/9 2009 og konstateret at problemet ikke er afhjulpet.

Hvorvidt det skyldes TV2 skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg kan konstaterer at TV fra philips og Sony ikke har problemet samt at Samsung selv producerer eksterne bokse der ikke har problemet.

Jeg ønsker et svar på hvorvidt I vil afhjælpe problemet, da jeg ellers ser mig nødsaget til at returnere produktet.                                                                             

Mvh. Jacob

Til top
ultragris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 13:57

Manglende undertekster på TV2 skyldes, at TV'et er parallelimporteret. Hvis det f.eks. er en tysk model. Du kan se, om det er en nordisk model ved at der til sidst i serienummeret skal stå enten XXE eller XEE. Hvis der ikke gør det, er TV'et parallelimporteret, og så er dette grunden til de manglende undertekster. Det er noget med DVB-C tuneren. Derfor køb kun modeller, der er tilpasset det nordiske marked.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af ultragris ultragris skrev:

Manglende undertekster på TV2 skyldes, at TV'et er parallelimporteret. Hvis det f.eks. er en tysk model. Du kan se, om det er en nordisk model ved at der til sidst i serienummeret skal stå enten XXE eller XEE. Hvis der ikke gør det, er TV'et parallelimporteret, og så er dette grunden til de manglende undertekster. Det er noget med DVB-C tuneren. Derfor køb kun modeller, der er tilpasset det nordiske marked.

NIX. Min søns er den nordiske model (XXE). og her virker undertekster på TV2 ikke.

Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:17

Dette er ikke korrekt Ultragris.

Mit TV er en nordisk model.

Mvh. Jacob

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

NIX. Min søns er den nordiske model (XXE). og her virker undertekster på TV2 ikke.

Hvordan er teksterne sat op?

Hvis jeg har mine sat til hørehæmmede, så er der ikke altid tekster på de udenlandske programmer. Jeg ved så ikke om man kan vælge på jeres tv.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:21

Hvordan prøvede du at opdatere din firmware?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvordan prøvede du at opdatere din firmware?

selve opdateringen virkede men hjalp ikke på underteksterne.

Opdaterede via usb nøgle osv.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvordan er teksterne sat op?

Hvis jeg har mine sat til hørehæmmede, så er der ikke altid tekster på de udenlandske programmer. Jeg ved så ikke om man kan vælge på jeres tv.

Det ved jeg ikke længer, da det er til rep. Samsung kendte godt til problemet og det skulle opdateres. Hvis man valgte TV2 kunne man klikke undertekst kanppen uden at der kom tekster. På TV2FILM kunne man med samme tast klikke undertekster frem/væk. På mit Sony kunne jeg¨på samme tid se undertekster på TV2, så de blev sendt ud.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu