recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv3 hd + Dolby Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv3 hd + Dolby Digital

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv3 hd + Dolby Digital
    Sendt: 22-Maj-2013 kl. 08:09
Jeg har et spørgsmål angående Tv3 HD.

Mit HX855 fortæller mig at kanalen sender i Dolby Digital. Men min Denon Avr 2113 reciever spiller kun Dolby prologic på denne kanal. Alle andre kanaler som mit TV siger er DD virker fint med min reciever.

Er der noget galt et eller andet sted? eller er der noget jeg har misforstået?

på forhånd tak

/Tass
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 08:17
Kan være at det kun sendes i DD 2.0 og ikke som du forventer DD5.1 ?

Hvad viser Denon udover Dolby Prologic   ? Der skulle gerne være noget info på Denon'en om det er i PCM eller Dolby Digital .
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 08:21
Kan kun lige huske der står det der normalt står på IKKE DD kanaler altså Prologic 2 et eller andet. Jeg er ikke hjemme lige nu. Kigger lige nærmere på det senere :)

Tak for dit hurtige svar!
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 10:01
Ok jeg har nu set på min reciever og der står:

Ikonerne/Mærkaterne er= "Auto" "DIG." "Audyssy" og dolby logoet

desuden
PLII C <-Det er her der normalt står dolby digital på andre kanaler.

Er det hvad du skal bruge? :)

Jeg beklager at jeg er semi nybegynder med de her formater, jeg kender lidt til det men er ikke klar over hvor jeg kan se om det er 2.0 DD :s

Redigeret af tassbur - 22-Maj-2013 kl. 10:03
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 10:10
Vi har yousee, hvis det har nogen betydning?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 10:18

Kanalen sender i DD, det er den info man får fra OSD på TVet, på Reciver indikeres der Dolby D, har ikke oplevet at der bruges DD 5.1
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 10:19
Jeg har også Yousee, og oplever det samme her.

Men når jeg trykker på "Info" knappen på mit tv, så skriver det at der er dårligt signal, så måske det kan have noget med det at gøre? Billedet står dog helt klart...
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af tassbur tassbur skrev:

Ok jeg har nu set på min reciever og der står:

Ikonerne/Mærkaterne er= "Auto" "DIG." "Audyssy" og dolby logoet

desuden
PLII C <-Det er her der normalt står dolby digital på andre kanaler.

Er det hvad du skal bruge? :)

Jeg beklager at jeg er semi nybegynder med de her formater, jeg kender lidt til det men er ikke klar over hvor jeg kan se om det er 2.0 DD :s

Hvis der er lys i Dolby logoet betyder det vel at indgangsignalet er i DD. 
Nu kender jeg ikke Denon, men hvis signalet er i DD5.1 vil der måske lyse en 'lampe' mere, der indikerer multichannel lyd ?

Måske nogle Denon ejere bedre kan svare ?
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 11:14

Jeg har selv Denon og når en kanal sender DD2.0 (som er stereo) så kan Denon automatisk benytte Prologic II dekoding av 5.1 lyd.   Dolby Digital metadata kan også tvinge AVreceiver til Prologic II 5.1 dekoding av stereolyden.
Til top
Ramsdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2013
Sted: Aalborg
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ramsdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 08:08
Min Playbar siger DD 5.1 på 3 + HD når der er fodbold f.eks.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 08:23
Lydspor på digitale kanaler sendes her både som DD og PCM. Hvis du kan, prøv at skifte lydspor på kanalen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu