|
TV3+ HD, høj lyd og sorte bjælker i siden |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bunk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-December-2011 Sted: Svendborg, DK Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:42 |
Jeg ved godt emnet er debatteret tidligere, men kan det virkelig passe at lyden på TV3+ HD ikke kan reguleres via yousee-boksens fjernbetjening, men kun via TV´ets? Jeg har forsøgt at læse svar på tidligere debatter, og det virker som om man bare skal acceptere at sådan er det?! Af samme grund kører jeg "kun" TV3+ (ikke HD) i soveværelset, for ikke at få de høje lydudfald ved zapning... Jeg kører med lyd fra boks til tv via hdmi, ingen forstærkere eller hjemmebiograf. Og nej, jeg har ingen planer om at anskaffe mig en Harmony lignende multi remote..
![]() Og på TV3+HD og nu også TV2HD er der nogle gange udsendelser, oftest serier, hvor der er sorte bjælker i siden. Uanset hvad jeg forsøger, på tv´ets og/eller boksens indstillinger, kan jeg ikke få dem væk, jeg kan zoome, men så forsvinder undertekser mv.
Er de ulemper prisen for HD-signal på de kanaler?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som det har været skrevet mange gange før. Når det er en HD kanal, så er der KUN en måde hvorpå man kan udsende en udsendelse i 4:3 på, og det er at Pillarboxe den, da formatet elleres ikke vil være 16:9 som er det eneste format der bruges på HD.
Lyden kan ikke justeres via modtageren, medmindre man fravælger Multikanal.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bunk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-December-2011 Sted: Svendborg, DK Status: Offline Point: 9 |
Og hvordan fravælger man Multikanal?
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Indstiller til Stereo i opsætningen i stedet for Surround.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Altså hvis det er via Lup-funktionen, hvor man kan stille på lyd, er der kun Surround, ingen andre muligheder. Er det længere inde i boksens indstillinger? (Beklager dumme spørgsmål..)
|
|
![]() |
|
Det er i opsætningen, lydindstillinger, vælg Stereo.
|
|
|
|
![]() |
|
Ok, det må prøves. Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Radiomanden har besvaret omkring lyd. Hvis du gerne vil ha' billedet til at fylde skærme, skal du bruge SD-kanalerne. De ligger på programpladser nøjagtig 500 højere. TV2 ligger på 505, TV3+ ligger på 510 og DR ligger på 501. Eurosport 539, Eurosport 2 531 o. s. v.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Jeg har fundet SD kanalerne i soveværelset for TV3+´s vedkommende, men på det store tv i stuen nyder jeg det lidt mere skarpe og klare billede i HD version, men bare lidt træt af de små irritationsmomenter mht. lyd og "beskåret" billede
![]() |
|
![]() |
|
karkov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
billedet SKAL være i 4:3 når udsendelsen er lavet i 4:3 så det er ikke "beskåret" hvis man trækker i et 4:3 billede så det passer med 16:9 bliver folk halvfede i hovedet. Det er ikke til at holde ud at se på.
så det er ikke en fejl at billedet er i 4:3. ved godt nogle hellere vil have det ser mærkeligt ud, jeg forstår det bare ikke.
![]() |
|
![]() |
|
Precis. Det er sådan det sendes på en HD kanal, som også skrevet, det kan ikke være anderledes.
|
|
|
|
![]() |
|
akas ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2007 Sted: danmark Status: Offline Point: 361 |
jeg vil da også gerne kunne strække 4.3 da jeg ikke gider at se på et firkantet billed så hellere at de er lidt runde
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |