recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3+ pixelering - Vista - Fiji
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV3+ pixelering - Vista - Fiji

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 10:54

Har fået kigget lidt på det, i Århus ligger MUX med TV3+ på 498MHz sammenlignet med TV3 på 490MHz.

• Signalstyrke er ens på begge frekvenser
  • Oplever hak / pixilering på både TV3+, BBC Prime og DR2_43
  • DR2_43 er ikke krypteret, så udelukker CAM
  • DK4, TV2 Charlie, Kanal4 på samme MUX virker perfekt.
  • Bitrate ser ikke ud til at have den store forskel mellem f.eks Kanal4 og TV3+ på 498Mhz
  • Eneste forskel jeg lige har kunne se er at MUX med TV3+ er den MUX der indeholder klart flest kanaler.
  • Hak / Pixilering opstår også via Extender, så ikke MPEG2 codec på Media Center der er skyld i problemet.

Har uploaded et 1.5GB MUX rip til Digital-Everywhere, så de vil prøve at kigge på problemet.

Jer der har problemet på YouSee med TV3+

Kan i ikke teste alle kanaler på denne MUX, og se hvilke i oplever problemer med? Ser i det også på DR2_43 som er ukodet?

Patriarken:

Hvordan ser du præcis VBR/CBR og GOP? (Synes jeg får GOP til mellem 10 og 12, avarage 11) DR2_43 kan viewes men TV3+ er lidt svære da stream er krypteret.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 12:09
Disse værdier er ok...max 15 though...

Problemet kunne, og dette er spekulation, være at der defakto benyttes VBR (Variable Bitrate) og samtidigt 64QAM af operatøren YouSee og hvis så ens software eller hardware åbner en hel transponder af gangen.(Gør man ofte i DVBviewer og såvidt jeg ved også i MCE.) Der ligger jo en teoretisk maximal båndbredde på omkring 27Mbit på 64QAM hvis man benytter defakto standarder(Dvs de amerikanske) hvilket i mit hovede(Er ikke ekspert her) potentielt vil kunne give et overload på en transponder. I hvert fald ligger vi på omkring 22-25mbits på 498mhz i dit skema. Med VBR svinger load selvsagt. Måske kan der være lagt reservation på båndbredde...

Skal tilføjes at Stofa har mindst ligeså mange kanaler som du har på det ene MUX, på næsten alle deres MUX'es og der er ingen problemer. Der benyttes 256QAM på Stofa....

Redigeret af Patriarken - 05-November-2008 kl. 12:17
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Henrikg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 16:33
@karlshoj: Hvilket tool har du brugt til at vise dine grafer?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af Henrikg Henrikg skrev:

@karlshoj: Hvilket tool har du brugt til at vise dine grafer?

TSReader: Kan fortælle dig alt om en stream og lave komplet rip af en MUX.

(Mener ikke det virker med FireDTV tuneren, brugt et gammel Technotrend C-1500 kort sammen med TSReader)

Til top
Henrikg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

(Mener ikke det virker med FireDTV tuneren, brugt et gammel Technotrend C-1500 kort sammen med TSReader)

Ja, det virker ikke med mit FLoppyDTV kort så jeg kan desværre ikke hjælpe her :-(

Ang. Patriarkens formodning; hvis dette er tilfældet, burde problemet så ikke opstå på alle kanaler i MUXen i en mere eller mindre tilfældig rækkefølge?

Anyway, DE bad mig om at optage en af "problemkanalerne" og så afspille den i en anden player end MCE (hvis jeg afspiller i MCE, har jeg nemlig den samme pixelering). Til min store overraskelse, kan pixeleringen ikke ses i MediaPlayer, dog hakker billedet på de steder hvor jeg i MCE havde pixelering...

Til top
trazz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 10:56
Any news her ?.

Har oprettet support request, som så mange andre.

Er der mon håb eller har vi tabt, os med Yousee?

Må vi se i øjnene at det aldrig bliver godt og kaste os over Mediaportal/DVBviewer ?

Eller skulle der være nogen der sidder med information om evt en fremtidig løsning? - Det er jo surt at formatere installere mediaportal og bruge et par dage på at konfigurere det hvis en evt. løsning er på trapperne :)

/Trazz
Til top
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 16:31

jeg har presset DE-support lidt, og de skriver at de stadig leder efter problemer/løsning i driveren. en positiv ting er at de nu er klar over at vi er flere med dette problem, men lad os nu se om de finder en løsning....

desuden har jeg haft lidt udfald på min tuner, hvilket de forklarer med temperaturer over 60 grader, det har tilsyneladende også hjulpet med en ekstra blæser i kabinettet.

LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 18:03

Har også snakket meget med DE, de har set fejlen og ved den er der.

De har både TS streams med problemet, diverse dumps fra TSedit osv. Foretaget remote debug etc. Ifølge dem er der intet galt med streamen før eller efter decrypt, så de har ingen forklaring og derved ingen løsning. Alt ser rigtigt ud ifølge dem.

Så tror desværre ikke vi skal håbe på mirakler fra DE foreløbig, måske Microsoft kan trylle? jo opstået efter deres opdatering.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu