recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3+ problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV3+ problemer

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

..
Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
...
En tanke: Hvad sker der hvis du sætter den til optagelse (timer) og samtidig ser kanalen igennem optager tuner, er udsendelse så OK når du ser den direkte, og hvordan er optagelse når den er slut? 


Redigeret af JørgenT - 16-December-2018 kl. 07:59
Mvh. JørgenT
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

..
Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
...
En tanke: Hvad sker der hvis du sætter den til optagelse (timer) og samtidig ser kanalen igennem optager tuner, er udsendelse så OK når du ser den direkte, og hvordan er optagelse når den er slut? 

Nej. Samme problem. Virker fint live, men optagelsen fejler. Det samme hvis man pauser live program og ser den lidt forskudt. Den fejler. 
Jeg har iøvrigt prøvet at genindlæse kanaler og det hjælper ikke noget. 

Sidste firmware opdatering er desuden fra April og problemerne er først opstået inden for den sidste måneds tid. Så må næsten være YouSee eller TV3 plus. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 12:53
Jeg fandt en ekstra udgave af TV3+ lang nede i kanalrækkerne og lavede en testoptagelse på 1. time. Men DEN var krypteret, der var hængelås på bjælken og optagelsen stoppede og startede ligesom den anden udgave.
Det er altså den rigtige udgave optageren har fat i men den fejler af andre grunde.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:20
Ikke fler bud? Jamen så er sagen henlagt som uafklaret som de siger i krimibranchen.
Håber de sender noget ordentligt påde andre knaler.
Glædelig jul
Morten



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:43
Jeg kan da lige tilføje at jeg har nøjagtigt samme problem med min Panasonic.
Jeg har fuldpakken og bruger ikke kort.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:58
Jeg har fra andet sted fået fortalt at Viasat har begyndt at sende en ekstra PID med ud i deres signal. 

Min udbyder har blokeret for den/ fjernet den.

Den skulle have nogle signaler så Viasat skulle kunne noget ekstra med reklamer. Ved ikke hvad? Det er en private data PID lige som HBB PID’er.

Hvis der en nogen på YouSee net der kan analysere kan i nok se den ekstra PID.

Nogen der har talt med YouSee? Det kan være de også skal blokere for de nye PID’er, lige som andre udbydere måske har gjort.




Redigeret af Kand - 19-December-2018 kl. 18:59
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 21:01
Yousee, hos mig:

(før er fra sidste år)



Redigeret af bubbleboy - 19-December-2018 kl. 21:02
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 23:02
Ja så er det ikke det der kan være udløseren til fejlen
Til top
Holm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2019
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 11:29
Jeg har samme problem og har skrevet om det på YouSees forum - https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/tv3plus-kan-ikke-optages-paa-min-panasonic-hdd-optager-103511.

Jeg opleverede problemet første gang den 25. november 2018 (den 19. november 2018 optog jeg en udsendelse fra TV3+ uden problemer). Jeg har også skrevet til både TV3/Viasat og Panasonic. TV3 svarede kort før jul, at de prøver at løse problemnet. TV3 stillede mig nogle tekniske spørgsmål, som jeg mellem jul og nytår har forsøgt at svare på. Panasonic har svaret de er i gang med at kigge ind på problemet af TV3, men såfremt der ikke er problemer med yderligere kanaler mener de, at optageren ikke har software eller hardware relateret problemer.

Jeg holdt juleferie hos min Far i Aalborg konstaterede. Min Far, der får tv-signal fra Stofa kan uden problemer optage TV3+ på sin Samsung-optager.

Jeg kan uden problemer optage udsendelser fra TV3s andre kanaler, DRs og TV2s kanaler, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6 og Kanal 9 (jeg har dog ikke testet samtlige kanaler). Derfor kan jeg ikke forestille mig, at fejlen ligger i optageren.

PS: Jeg har helt almindelig kabel-tv via et antennekabel i væggen. Jeg har ingen boks eller kort.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Holm Holm skrev:

Jeg har samme problem og har skrevet om det på YouSees forum -

Jeg holdt juleferie hos min Far i Aalborg konstaterede. Min Far, der får tv-signal fra Stofa kan uden problemer optage TV3+ på sin Samsung-optager.




Du skulle have taget din recorder med til Aalborg. Så havde du straks fundet ud af om problemet ligger hos Yousee.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Holm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2019
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 08:17
Det ser ud til problemet er løst. Jeg kunne i week-end'en optage udsendelser, bl.a. AFC-finale i amerikansk fodbold, fra TV3+ uden problemer.
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 12:22
Ja, virker nu igen.
Jeg har YouSee med bland selv 39 og bor på Frederiksberg.
Jeg testede i går og igen her til formiddag på Panasonics recorder BD 84.
Doo Wop
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu