Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 15:31 |
Jeg går ikke udfra det er encoder software der mangler, det er indbygget i vista, right?
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander. B&O Stage Beoremote One
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 16:02 |
Langmack skrev:
Såfremt jeg vælger dem begge, prøver den at opsætte 2x DVB-T, hvilket ikke er mit ønske. Jeg vil have DVB-T(C) via FloppyDTV og så analog ved siden af. Så hvordan får jeg den til at vide at den skal bruge analog delen på hybrid tuneren?
|
Du konfigurerer dem ét ad gangen uden scanning imellem; dvs. sæt Floppy op som du vil have det. Herefter spørger den, om du vil konfigurere et andet tv-signaler. Så siger du ja, og så sætter du hybridtuneren som den skal være. Herefter resumerer den, hvad du har valgt, og så scanner du.
Mvh.
|
 |
Langmack
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 16:58 |
Altså jeg får valg muligheden for med flueben at vælge hvilke tunere der skal konfigureres.
Her skal jeg så fravælge den analoge tuner? Såfremt det gøres, synes jeg ikke jeg får ret mange andre valgmuligheder end at starte forfra, såfremt jeg tager denne metode.
Hvis jeg derimod vælger dem begge 2 og siger ja til at konfigurere begge tunere, viser den "2x DVB-T tunere". Hvis jeg vælger nej til at konfigurere denne, står der bare DVB-T tuner i 2 rækker istedet for "2x DVB-T".
Synes efterhånden jeg har været alle valgmuligheder igennem.
|
|
 |
Langmack
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 17:41 |
Prøver lige at forklare med billeder: Når jeg har valgt FloppyDTV som det eneste og ikke Hauppauge kortet kommer flg frem:  Efter min mening skal jeg ikke vælge "Ja" her, da det ikke er endnu et DVB-T kort der skal konfigureres, men derimod et analogt. Hvis jeg vælger nej, springer den direkte ind og begynder at scanne efter kanaler. Hvis jeg dog vælger "Ja" ser det sådan her ud:  Altså, 2x DVB-T. Hvis jeg derimod kun vælger hauppauge tuneren og ikke mit floppydtv, kan jeg heller ikke opsætte den analoge del. Den foreslår også kun opsætningen af DVB-T
Redigeret af Langmack - 26-Marts-2009 kl. 17:50
|
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 18:14 |
Nej, her er der godt nok noget galt. Windows har tilsyneladende ikke opdaget den analoge del af hybridtuneren. Du er gået rigtig nok frem, og når Windows har fundet de analoge tunere får du mulighed for at vælge dem.
Jeg ved ikke lige hvad der skal til. Men er der ikke noget om, at Windows og Hauppauge kræver noget særligt for at kunne holde hinanden ud?
Mvh.
|
 |
Langmack
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 20:01 |
Nu kørte jeg en fuld "WinTV" installation, havde kun installeret driveren til tuneren hidtil.
Nu finder MCE den analoge del, da kanalopsætning er helt anderledes.
Den finder dog først alle de analoge, efterfulgt af de digitale. Troede i teorien bare den fandt én kanal, som man så kunne vælge input på.
Hvorom alt der, så er kanalerne inde.. men men men: Der er fint lyd på de analoge kanaler, men billedet skifter mellem grønt fuldbillede og sne på skærmen.
Lyder som et decoder problem, eller hvorledes?
Nogen forslag til dette?
|
|
 |
enand
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 20:23 |
Codecfis (hvis det da er det) ligger udenfor mine evner. Tillykke med første etape. Lad os håbe andre kommer på banen. Ellers opret en ny tråd, hvor titlen henviser til problemet.
Mvh.
|
 |
Langmack
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 07:57 |
Har stadigt ikke kunne få det til at virke. Og hvad endnu værre er: Nu er alle HD kanalerne væk.
Det her er efterhånden ved at give pænt mange grå hår :)
|
|
 |
Jaques
Ny bruger
Oprettet: 12-August-2008
Point: 6
|
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 21:45 |
Hejsa,
Syntes tråden er smuttet lidt fra emnet. Jeg kører med Vista, SP2, TV Pack og dual FloppyDTV. Har altid haft problemer med lag og pixelering på TV3+ og nu også på TV3 Puls. Desuden har jeg i perioder oplevet at TV3 stopper med at virke, altså den bliver stadig fundet, men der er ikke noget TV signal. Er der andre der har oplevet det med TV3? Lader til den forsvandt, da de addede TV3 Puls i denne uge.
Som jeg kan forstå på de andre posts, lader det jo til at problemet ligger i Vista (MCE) da kanalerne virker fint i andre programmer. Har ikke kunnet finde noget research på nettet omkring det, andre der har det?
Jaques
|
 |
degofedal
Ny bruger
Oprettet: 16-April-2007
Point: 15
|
Sendt: 30-Marts-2009 kl. 18:28 |
Hejsa
Jeg har over de sidste par uger haft en supportticket igang med Digital Everywhere vedr. de pixelleringer og audiodropouts der gør sig gældende på hhv. Discovery Science, 3+ og 3Puls, efter installation af TVPack 2008 på en Vista SP1 maskine.
Jeg har været igennem samtlige firmwares i kombination med TVPack MCE driveren og samtlige firmwares i kombination med Windows 7 driveren. Uden held.
Én ting som jeg ikke har kunnet svare supporten på, er hvilket såkaldt raster YouSee bruge.
Supportens spørgsmål lød således; "do you know, if your cable provider use a 8MHz raster or a other one? This is very important for me".
Jeg har efterfølgende haft kontakt til en YouSee teknisk supporter, som
ikke kunne hjælpe mig med svaret, og det lød ikke til at de umiddelbart
vidste hvad det vidste hvad det var. Så hvis én af jer har noget
teknisk indsigt og kan svare på dette, vil det hjælpe én hel del kunne
jeg forstå på Digital Everywhere supporteren.
På forhånd tak for hjælpen.
Redigeret af degofedal - 30-Marts-2009 kl. 18:30
|
 |
fast2night
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
|
Sendt: 30-Marts-2009 kl. 18:44 |
degofedal skrev:
Hejsa
Jeg har over de sidste par uger haft en supportticket igang med Digital Everywhere vedr. de pixelleringer og audiodropouts der gør sig gældende på hhv. Discovery Science, 3+ og 3Puls, efter installation af TVPack 2008 på en Vista SP1 maskine.
Jeg har været igennem samtlige firmwares i kombination med TVPack MCE driveren og samtlige firmwares i kombination med Windows 7 driveren. Uden held.
Én ting som jeg ikke har kunnet svare supporten på, er hvilket såkaldt raster YouSee bruge.
Supportens spørgsmål lød således; "do you know, if your cable provider use a 8MHz raster or a other one? This is very important for me".
|
YouSees digitale kanaler ligger i 8 MHz. raster.
|
Mvh Hans
|
 |
degofedal
Ny bruger
Oprettet: 16-April-2007
Point: 15
|
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 16:30 |
fast2night skrev:
degofedal skrev:
Hejsa
|
YouSees digitale kanaler ligger i 8 MHz. raster.
|
Hej Hans Tak for info. Jeg prøver at gå videre med det til supporten. Såfremt de finder en løsning på problemet, melder jeg tilbage i denne tråd. Mvh Jeppe
|
 |