|
TV-bord Ikea hack ELLR Ikea tv-bord upgrade! |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2015 kl. 12:29 |
|
Hej Alle,
har brugt juleferien på at lave mit eget TV-bord. Ville gerne have Hifi-klubbens Unnu eller endnu dyrer borde som Frislev, men det jeg ville have ville koste 6-7k og det har vi efter huskøb ikke råd til. Så kiggede lidt på ikeahackers.com og følgende tråd: http://www.ikeahackers.net/2011/10/besta-with-hidden-entertainment.html Og har så forsøgt at genskabe min version gennem en 3-rum version fra ikea, hængsler fra Carl F, møblestof fra stof2000 og plader skået i Silvan. Pris: Ikea, tv bord (www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00218457/?query=002.184.57) = 720 kr Ikea, åbner (Push opener (Item 701.965.17)= 2x25 kr Silvan, 3 pladder af 16mm tykkelse og 56x25,7 = 120 kr (40 kr for plader og 80 kr for udskæring). Carl Ras, 6 hængsler (nummer 41176246) og moteringsplader (41176580), ca. 300 kr STof2000, stof for 60-80 kr samt møblesøm 80 kr = 160kr Derudover lidt maling og skruer a la 50 kr (det har man jo nok i forvejen). 2-tommer træ Liste til at støtte ved ophæng, 50 kr. Samlet pris 1400-1500 kr plus ca. 7-10 timer tid. Overvejer at lave en bagplade i hvid til at skjuler ledninger samt hænge pc-køler ved at anlæg, hvilket vil fordyre projektet med 100-200kr. Billeder: ![]() ![]() ![]() Redigeret af kbaggen - 04-Januar-2015 kl. 18:50 |
||
![]() |
||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Pladsholder!
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Det ser meget godt ud - det ligner en løsning jeg selv tænker over - dog med en 120cm reol. Jeg går ud fra at du brugte pladerne fra Silvan til låger - der kunne man måske også bruge reglar? Hvordan har du sat beslaget på i lågen - er de fræset ned, eller skruet fast? Jeg troede egentlig også at Ikea have stoflåger til deres tv møbel. |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Det har de.
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Det ser rigtigt godt ud. Evt. overvej en af de afrundede alu-kabelbakker, i min mening er det den pæneste måde at skjule kablerne på. Vil stå i knap 250 kr, fx v/ av-cables.
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
fed hjemmeside. tak fordi du gjorde mig opmærksom på Ikeahackers
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
|
Link? Jeg kan nemlig ikke finde nogen... vh Lars
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Set i butikken i Aalborg i December, var markeret som nyhed.
|
||
![]() |
||
|
Hej,
de har stoflåger der lukkes ned-ad, men de er ikke ret pæne og det kører lidt trægt.......derfor lavede jeg mine selv. Så kan man også selv vælge farven! Men om Ikea siden jeg kiggede i december har fået rigtige låger ved jeg schisme ikke...........i så fald er mine 10 timer arbejde lidt spildte for prisen løber jo derop!
|
||
![]() |
||
|
Ja, fik skået lågerne i silvan, måske skal de skæres en mm mindre iht. stoffet tykkelse! Jeg satte beslag fast i lågen ved med en stemmejern at skære det ud......men et fræsemaskine er nok bedre, men et stemmejern fugere nu også godt!
|
||
![]() |
||
|
"Rum blev jo ikke drukket på en dag" Det er bestemt også planen :-) Så noget i Silvan der også var ok! SÅ skal bare lige have tiden.......... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |