recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tversity, DLNA fejl og defekt data på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTversity, DLNA fejl og defekt data på PS3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: Tversity, DLNA fejl og defekt data på PS3
    Sendt: 01-Januar-2009 kl. 19:52

Jeg har gennem forummet her, at det vist er den bedste og nemmeste løsning for mig, at afspille film på min PS3 via TVersity, men det er altså ikke problemfrit.

Jeg har en del film liggende i forskellige formater, både .avi, .mp4 og .mkv, som alle kan afspilles på min PC, men når jeg forsøger at streame dem via TVesity til PS3'eren går det ofte galt. .mkv er slet ikke lykkedes mig, og en del både .avi og .mp4 filer vil den slet ikke afspille. PS3'eren skriver bare "Data er defekt" og nogle gange kommer der så også en DLNA 2101 eller 2104 fejl. Nogle gange crachser TVersity serveren, så den i bedste fald skal genstartes. Nogle gange skal PC'eren også genstartes.

Jeg har også været ude for, at den lukkede ned for hele netværket, så jeg skal genstrate routeren også. Det skete, når jeg forsøgte at afspille en af de "defekte" filer, som altså virker ganske glimrende på PC'en.
Det har jeg dog ikke oplevet i dag, efter at jeg har opdateret TVersity til den nyeste version, men afspilningsproblemerne er der stadig.

Jeg er bestemt ikke en haj til at løse den slags problemer, og jeg ved SLET ikke, hvor jeg skal lede efter fejlen, så nu håber jeg inderligt, at nogle kan hjælpe.

Kan alternativet være et billigt 10 m HDMI-kabel fra computeren til fjernsynet? Det gør ikke så meget med evt. kvalitetstab. Det er primært nogle børnefilm, så datteren kan være aktiveret en gang imellem.

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 23:51

Hmm. Jeg prøvede lige at afspille en af de "dårlige" filer via web-interfacet i TVersity på PC'en, hvorefter Mediaserveren blev lukket ned af windows.

Det tyder altså ikke på, at det er samspillet med PS3'eren, der er problemet, men et eller andet på PC'en. Har nogen været ude for noget lignende?

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
BR78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 01:01
Ved ikke med det andet men ps3 kan ikke afspille mkv filer så vidt jeg ved, du skal konvertere dem til vob med mkv2vob programmet så virker de fint.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 09:27

Det er ikke der det grundlæggende problem ligger, når den også fejler ved andre filtyper. Desuden så burde det godt kunne lade sig gøre med mkv-filer, når TVErsity transcoder filen på PC'en. Se evt denne tråd, hvor det bliver diskuteret.

Jeg vil i eftermiddag lige prøve at afinstallere både TVersity og ffdshow helt og lave en ny installation for at se om det virker, men hvis andre har gode forslag modtages de gerne, for det er da møgirriterende

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 14:47
Nope - jeg har nu prøvet at fjerne TVersity og dens Codec Pack samt ffdshow. Genstartet maskinen og installeret TVersity igen - samme fejl. Help anyone?
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
ObiWan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 01:36
Har lignende udfordring, hvilket mange andre ligeså har med TVersity og ifølge TVersity skulle .mkv (Bluray/HD) virke, hvis man følger deres anvisninger(se nedenstående link):
http://forums.tversity.com/viewtopic.php?f=28&t=11288

Få det selv til at virke, men ikke med opløsning 1920x1080 hvor den kommer med fejl og programmet lukker ned. Har observeret at data overførelsen til tider når op over 100Mbit, hvilket kan tyde på mit netværk ikke er hurtigt nok. Har derfor bestilt en 1Gbit switch for at teste om det er løsningen.

Har med held i stedet anvendt "Java PS3 media server"
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Som er super til PS3 (dog kun PS3) og viser stort set alt.
Hvis du ønsker en opløsning 1920x1080 fullHD hvor der skal transcodes vil jeg anbefal en monster pc. Har en pentium4 3.2 Ghz 1,5Gb ram, hvilket ikke var nok. Forsøgt så istedet med Quad core 2,6 Ghz 4Gb Ram hvilket gik ok, men grundet netværk eller at transcoder ikke er streng programmeret(en cpu på 100% load øvrige på lav/middel load) fejlede programmet efter ca. 1 min. spille tid med gevaldig hakken. Har derfor sat opløsningen ned, hvor det nu virker fint.

Anvender selv en løsning med begge media server - "Java PS3 media server" til HD og TVersity til øvrige materiale.

Quad Core 2.6 - 4Gb R - HDD raid - Vista
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 03:30
poplic hvor god er din pc?? har du 64bit OS eller 32bit? har vista eller xp ?? hvor god er bitraten på de filer den står af over?? hvor hurtigt er dit netværk?? og prøv evt med

"Java PS3 media server"
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

den kan nogen ting som tversity ikke kan..
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 09:39

Jeg kører med Vista 32-bit på en AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ 2,6 GHz og 3 GB Ram - ikke at jeg ved om det er godt eller skidt, men det står der i systemoplysningerne. Hvordan ser jeg bitraten på filerne?

Netværket kører efter G-standarden.

Redigeret af Poplic - 04-Januar-2009 kl. 09:40
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af ObiWan ObiWan skrev:

Hvis du ønsker en opløsning 1920x1080 fullHD hvor der skal transcodes vil jeg anbefal en monster pc.

Jeg har ikke rørt noget med opløsningen i opsætningen. Jeg kan se, at den står til 400x300 i video resolution og 1280x1024 under image resolution, så det er vel heller ikke det...

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Frakkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:29
Jeg er meget glad for at have installeret PS3 media
server. Prøv det!

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af Frakkel Frakkel skrev:

Jeg er meget glad for at have installeret PS3 media
server. Prøv det!

Det kunne da godt være, at man skulle prøve den istedet. Er den stort set "altædende" eller hvordan. Jeg leder bare efter en simpel løsning, så alle de forskellige filmformater jeg har fået rundt omkring fra kan afspilles af både fruen og datteren på 3.

Alternativt kunne det være en Media Center Extender, men også der er der vist format bøvl, selvom Vista Media Center på PC'en gladeligt viser det hele.

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 15:09
Okay Poplic der er forskellige ting der skal kigges på..

først codes det eneste du skal bruge er FFDSHOW og Haali Media Splitter
start med at uninstall ALT der har noget med codecs at gøre

FFDSHOW Kan hentes her -- http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/
Haali Media Splitter -           ; ;   http://haali.cs.msu.ru/mkv/

husk at genstart efter uninstall og install af codecs

så installer tversity husk du skal ikke installer andet end selve tversity (Ikke den codecs pack den forslår!)
når du har installert tversity vælge under settings transcoding 
  • When to transcode     sættes til Never
  • decreas the bitrate if....  skal slås fra
  • Video opløsning 1280x960  (VIGTIGT)der ved bruger pcen ikke krafter på at lave din video om til 400x300 hvis den står til det
  • Optimize  sættes til  "Speed"
  • Connection speed and Quality sættes til Wired 100Mbps / High
  • Compression sættes til minimum
  • Decoding speed skal sættes til 
Under Library settings sætter du den til Filsystem..

Så langt så godt, nu til at tilføje filer.. filer som dvix, nogen mp4 filer kan du afspille uden at lave noget ved filen overhovdet, derfor er det bedste du finder de her filer ligger dem i samme mappe/ tester lidt frem og tilbage med enkelte filer over på ps3en.. når du ved at fx mappen Tvserier - South Park  indholder kun dvix som ps3en kan li ... så vælger du advanced og sætter Transcode til N/A ...    hvis du er i tvivl så sæt den til always så afspiller den uanset hvad, men bruger unødvendigt cpukraft hvis det er filer ps3 godt kan afspille..

Poplic kører du 100mb eller 1gbit?

Redigeret af mrtex - 04-Januar-2009 kl. 15:10
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top