recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVersity, PS3 og HD. Kvalitetstab?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVersity, PS3 og HD. Kvalitetstab?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hardgrove Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: TVersity, PS3 og HD. Kvalitetstab?
    Sendt: 28-December-2008 kl. 15:19
Hey,

Som jeg forstår det, er der kvalitetstab, når man streamer HD-materiale via TVersity. Og fordi PS3'en ikke kan læse andre filsystemer end FAT32, der ikke kan klare filer større end 4GB, er det ikke muligt bare at kopiere en given fil større end 4GB til en USB og så plugge den ind i PS3'en og afspille den på dén måde - hvilket ellers fungerer perfekt med filer mindre end 4GB.

I går kopierede jeg så en fil på 8GB til min PS3 via TVersity, så den nu ligger på PS3'ens harddisk, hvor den ser ud til at fylde 8GB. Er det ensbetydende med, at det intet kvalitetstab har fundet sted, og at den derfor er i HD? Jeg har lidt svært ved at vurdere det, fordi det konkret drejer sig om en lidt ældre film.

Tak.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2008 kl. 16:21

Der er kun kvalitetstab når du streamer fra Tversity, hvis du streamer et format som PS3'en ikke native understøtter og Tversity derfor skal transcode den under afspilning til et format som PS3 understøtter.

Hvis du streamer en filtype som PS3'en selv understøtter er der således ikke noget tab.

Hvis du kopierer en fil til PS3'ens harddisk sker der ingen transcodning undervejs - kun en rå kopiering - det er således den originale fil i original kvalitet du har overført.

Hvis denne fil så efterfølgende kan afspilles fra harddisken, betyder det at filen er i et format PS3'en understøtter og der er derfor ikke noget tab - det betyder også at du kunne have streamet den fra Tversity uden noget tab. Det har ingen betydning om du afspiller den fra harddisken eller streamer den et andet sted fra - sålænge det er et format PS3 understøtter.

Havde det været i et format PS3 ikke understøtter kan du ikke afspille den fra harddisken, men du ville kunne streame den fra Tversity med kvalitetstab i og med Tversity så ville transcode den under afspilning til et understøttet format.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hardgrove Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2008
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2008 kl. 16:40
Ok, tak for svaret...

Jeg synes dog stadig det virker til, at der er forskel på f.eks. et Heroes afsnit, hvis jeg enten streamer det over TVersity eller i stedet kopierer den samme fil til en USB-pind og så får PS3en til direkte at læse det...?

Redigeret af Hardgrove - 28-December-2008 kl. 16:50
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2008 kl. 18:16

Hvis der er det og du godt kan afspille den fra harddisken - så har du sat Tversity forkert op. Under indstillinger skal du sikre at du har valgt PS3 og under transcodning vælge at den kun skal transcode når PS3 ikke selv kan afspille filen. Transcodning er måske sat til at den skal transcode hver gang.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu