Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Wickings
Bruger
Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 114
|
Emne: TVersity (PS3) problem Sendt: 14-Juli-2008 kl. 09:21 |
Har læst rundt omkring herinde og andre steder, men kan ikke finde en løsning til mit problem.
Satte i går TVersity op, og det køre fint på min computer. Det kan tilgåes fra andre computere i mit hjemmenetværk.
MEN når jeg går ind på min PS3 og søger efter medieservere kommer ingenting op? Skal man slet ikke angive noget ip den skal søge på eller noget?
Any ideas? Går ud fra det er min router der blokker på en måde - har kun Windows Firewall inde, og der er TVersity godkendt. Skal man lave noget forwarding af nogle porte, have noget QoS kørende, UPnP eller andre sjove ord der bliver kastet rundt i denne sammenhæng?
På forhånd tak for hjælpen.
|
Pioneer 428XD Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 09:35 |
Når jeg går ind i netværksindstillinger i min PS3 og søger på dem kommer:
IP: OK. Internet: OK. PS Network: OK. UPnP: Ikke tilgængelig. <- måske der for? NAT Type: 3.
|
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 09:41 |
Prøv i første omgang at sætte din PS 3. til NAT 2, og UPnP enabled.
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 10:01 |
Ok. UPnP er nu tilladt på min router (var det os før) samt på min PS3 - var det måske os før, kan ikke huske.
Mht. NAT 2 - så aner jeg ikke hvordan man skal gøre det? Har kigget youtube video'er og det er tilsyneladende et stort problem for mange? :/ Har sat min PS3 til DMZ i min router.. ved ikke om du har et tip der?
|
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 10:03 |
Skal der forwardes nogen porte til noget? Enten under 'Port Range Forwarding' eller 'UPnP Forwarding'?
|
|
 |
Klondike
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 11:16 |
Når den står i DMZ, er der bare helt åbent, og derfor behøver du ikke åbne nogle specifikke porte.
Hvis UPnP er enabled når du ser netværks indstillingerne i PS 3, så burde du ikke skulle åbne nogle porte. Den åbner selv de porte der er behov for ved UPnP enabled.
Hvilken Router er det du har ?
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 11:41 |
Jeg har en Linksys - skal du bruge et navn? :) Mange tak for din tid.
UPnP er aktiveret under 'Administration' -> 'Management' -> UPnP: Enabled.
Har ikke kunne få PS3'en til at vise UPnP som aktiv.. ej heller fra NAT3 til NAT2.
|
|
 |
Klondike
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 13:24 |
Hvis den ikke viser UPnP enabled under netværks indstillinger i PS3, er det ikke aktivt.
Det er svært at sige hvad der er galt. P.g.a der er en del routere der ikke virker specielt godt sammen med PS3, nogen vil bare ikke uanset hvad, og andre skal man lege lidt med før de vil køre NAT 2.
Du kan prøve følgende.
Sørg for at du i routern har tildelt en fast IP addresse til PS3.
Er du helt sikker på, at der ikke er et andet antivirus programs firewall der blokerer ?
Kan du streame med WMP 11 ? . Hvis du kan det, ja så burde det også virke med TVersity. Så er det ikke routeren der er noget galt med.
Har du mulighed for at prøve med, en anden router ?. Det er ikke usandsyndligt at det bare er routeren, der hverken vil det ene eller det andet.
Hvis du kan så prøv at opgradere firmwaren i routeren. (Du skal ikke gøre det hvis du ikke er sikker på hvilken router og model du har)
Er ked, af jeg ikke kan være til mere hjælp. men det er som sagt svært at fejlfinde på de her problemer, fordi der er så mange routere der er meget dårlige.
Jeg har selv haft det her problem med en Netgear router. Uanset hvad jeg gjorde ville den bare ikke. Så købte jeg en anden kvalitets router også virkede det bare uden nogen som helst problemer.
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:12 |
Hej Klondike, Jeg må prøve mig frem noget mere i aften.. er bare så irriterende at rende frem og tilbage mellem stuen og kontoret når man ikke kommer hverken frem eller tilbage - hehe. Tak for hjælpen! Vil prøve at tildele fast IP samt køre PS3 til DMZ. Windows Media Player 11 - kan den os sættes op til det? Jeg prøver. Alle andre computere på netværket kan sagtens se min Tversity server og gå ind på den, kun PS3 der ikke kan se det. Må simpelthen være fordi den skriver UPnP ikke er aktiveret på netværket.. så skal nok os fifle lidt mere med det. Irriterende lortet ikke bare virker
|
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:16 |
Måske det kan have noget at gøre med den D-Link accesspoint der smider trådløs netværk ud i min stue der sidder efter min Linksys (BEFSR41).
|
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:50 |
|
 |
Wickings
Bruger
|
Sendt: 14-Juli-2008 kl. 21:40 |
Pallec - Yes, gnavede mig gennem dem igår aftes.
DOG er der sket lidt fremskridt. En firmware opdatering af min router gjorde netop at min PS3 siger UPnP er aktiveret, samt NAT 2.
Yiha! Måske er jeg halvvejs :D
|
|
 |