|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Aagaard82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
mrrex: Eller en helt anden løsning jeg selv roder lidt med... det er at købe en 2,5inch 500GB harddisk plus en holder med x2 usbstik en til strøm og en til data... whupti så har man 500gb som booter op når du tænder ps3en hvor alle mkv filer fx kunne ligge på
![]() ![]() ![]() ![]() Jamen, skal det så ikke være fat32 og der må filerne jo ikke fylde over 4 gb eller hvordan er det? så går det da heller ikke med den løsning? Hvordan tilslutter man sin bærbar, så det kører over ledning/lan, korrekt? Det er ikke bare lige til? I ps3 og i den bærbare og køre over ps3 media server? Skal det sættes op på ps3 og køre igennem trådløse boks? Jeg spørger bare? =) Redigeret af Aagaard82 - 10-Februar-2009 kl. 16:29 |
|
Pioneer: LX5090H
PS3: 320GB Logitech Z 5450 5.1 |
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Jeg mener de har fixet det med 4gb filer i en af de updates til ps3en har desværre ikke lige en disk og teste med.. Tror du blander et par ting sammen i de sidste 3 liner... mit setup er yousee modem -> router med 5porte -> ps3, kærestens laptop, og min pc, Samsung HD boks.... og på min pc er ps3 java media server installert som min ps3 så ser over lan.. da de er på samme lan pga min router... det du mangler og spørge til er en boks som gør begge dine enheder er på lan,,=? og det er en router eller switch med unpn support Redigeret af mrtex - 10-Februar-2009 kl. 19:55 |
|
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
Aagaard82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Ja, jeg vil gerne tilslutte min ps3 over lan, så den kører sammen med bærbar og jeg kan benytte mig af ps3 media server. så det ikke er wifi, men ledning.
HVORDAN gør jeg det? Jeg har en router/modem fra fullrate, som kører over i min hawking 54G trådløse router, men hvor DHCP server er slået fra, så den bare udsender trådløst og ikke agerer server. I min cybercity router/modem er der jo kun plads til en lan ud og det er jo internet og den går selvfølgelig over i min trådløse, som så har 4 porte. Skal jeg så slutte ps3 til der med en lan ledning og en lan ledning fra min pc bag i den trådløse og så kan jeg køre ps3 media server uden at det burde hakke? Gider jo ikke gå ud og købe lan ledninger, hvis ikke det virker eller det kommer til at hakke =) |
|
Pioneer: LX5090H
PS3: 320GB Logitech Z 5450 5.1 |
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
yes sir så tror jeg vi er på samme side (: jep begge bærbar og ps3 i din hawking 54G trådløse router med kabel... men har du ikke en du kan låne et kabel eller 2 ved? og teste lidt
|
|
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Hej Aagaard og mrtex Først og fremmest så bruger jeg Java PS3 og priser det til himlen. Jeg har prøvet både med TVErsity og Windows Media Player, men det var meget sværere at få til at køre ordentligt. Så lige for at rette et par misforståelser.I den her sammenhæng er MB og Mbit den samme. Hastigheden over netværket er angivet i Mbit og jeg ved godt at det virker ulogisk, et netværket skriver, at den er tilsluttet med 54Mbit og den så ikke kan trække film med 20-40 Mbit. Men det er fordi de 54 Mbit som netværket praler med er en teoretisk størrelse, der praktisk talt aldrig bliver opnået. Der er mange faktorer, der spiller ind på den hastighed. Afstand mellem router og enheder, antennestørrelse, vægge og andet mellem enhederne, atmosfærisk støj, strømledninger der forstyrrer signalet, øvrig trafik på netværket og så videre. Sagen er, at nogle herinde på forummet beretter om at det kører fint med at streame HD materialt trådløst. Andre påstår, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg vil lade det være op til den enkelte. For mit eget vedkommende er det ikke lykkes uden af hakke. Mht. kabler så burde der ikke være problemer med at trække et kabel fra PCen til routeren og et fra PS3eren til routeren. Alternativ kunne du få et krydset kabel og forbinde PS3eren direkte med PCen. Det skal dog siges, at jeg ikke har afprøvet det selv, men det lyder som et ganske simpelt og almindeligt netværk, så de burde være ligetil. Så ang. mkv-filer på PS3eren. Det er længe siden jeg har prøvet at afvikle mkv på PS3eren. Men sidst jeg tjekkde, så understøttede PS3 ikke mkv. Er der lavet om på dette med en opdatering? |
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
|
![]() |
Tak poplic... jeg er en dør til at forklare mig selv q: det med mkv tror jeg du har ret i... men er sikker på de har fixet det der med 4gb filer om det så er divx istedet... rygterne siger at divx 7 skulle snart finde vej til ps3en... ![]() ![]() ![]() lidt om divx 7 her (: Redigeret af mrtex - 11-Februar-2009 kl. 00:15 |
|
|
![]() |
|
martins ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Min opsætning er:
PC: IBM T61p notebook 2,5 GHz dualcore med 4GB RAM Wireless AP: Linksys WAP54G med nyeste firmware. Baystack 10/100 Mbit 8 port switch PS3 med nyeste software opdatering Wireless forbindelse: PEAK = 10-11 Mbit Hvorfor er PEAK så lav når jeg har et goodput på 54 Mbit? Jeg er klar over througtput er en del lavere, men så meget? Derudover svinger min bitrate konstant mellem 0-PEAK. Kablet forbindelse: PEAK = 50-54 Mbit Højre goodput og højere PEAK men samme situation med at bitraten svinger mellem 0-PEAK konstant Min CPU belastning ligger på 60-70% og mit RAM forbrug er på 55% 2,1 GB Signalstyrken fra PS3 -> AP er omkring 75% ved wireless tilslutning, det er blevet lidt ringere siden sidste PS3 software opdatering, men det har naturligvis kun indflydelse i wireless henseende. NAT-connection står til NAT-2 på min PS3 Forbindelsen mellem min PC -> AP spytter en konstant bitrate ud på 54 Mbit Hvad skal eventuelt ændres i PS3 media server, andre med lignende problemer? Håber beskrivelsen af min opsætning er fyldestgørende, eller spørg. Martin |
|
![]() |
|
![]() |
hvad prøver du at afspille? og har du prøvet uden wifi og se hvad dit system siger ?? Redigeret af mrtex - 11-Februar-2009 kl. 18:05 |
|
|
![]() |
|
martins ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
ISO og MVK.
Ja jeg har prøvet med kablet netværk som jeg beskrev. :) |
|
![]() |
|
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Man kan sagtens kopiere filer på over 4gb ind på PS3, det kan fx gøres via Tversity, men du kan ikke gøre det fra en usb disk af den simple grund at PS3 kun kan læse Fat32. Fat32 er nemlig begrænset til en max filstørrelse på 4gb. Kunne PS3 læse NTFS eller andre filformater der understøtter større filer end 4 gb, så ville man nemt kunne kopiere sine filer fra en usb stick eller ekstern disk. Håber det var forklaring nok Redigeret af skipper - 11-Februar-2009 kl. 22:02 |
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
Olfred ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Jeg overvejer de der dimser til at flytte bredbånd via stikkontakter, dvs bærbar som understøtter N-trådløst -> forbundet trådløst til N router -> forbundet til stikkontakt med http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudsty r/15582_(Wupti).html hvor den anden er forbundet til ps3'en. Vil jeg kunne streame isoer sådan? hastigheden burde vel være 200, men man mister vel lidt via elkablerne, så måske ca 100+ istedet... begrænsningen vil vel ligge hos det trådløse - mener N er på 100? Jeg har ikke mulighed for at trække kabel, så ovenstående er vel alternativet da ps3 ikke understøtter N. det skal lige siges jeg både skal ud og købe N-router og det jeg linker til... |
|
![]() |
|
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
I teorien burde der ikke være de store problemer i at streame i det tilfælde, men der kan jo være alle mulige praktiske forhold, der gør, at det alligevel vil drille, når det kommer til stykket. Sørg for at få mulighed for at levere tingene retur, så har du i det mindste en chance for at prøve tingene af. |
|
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |