recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV'et "runger" i lyden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV'et "runger" i lyden?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Emne: TV'et "runger" i lyden?
    Sendt: 05-April-2011 kl. 12:27
Hey folkens!

Jeg sidder pt. med et Toshiba Regza 37RV555D tv, og nogen gange når jeg ser tv, gerne ved tale, så er det som om højtaleren "runger" i lyden, det lyder af helveds til, og det gør man bare har lyst til at skifte kanal! (ved godt at det nogen gange kan være placeringen der er skyld i det, da den står i et integreret tv møbel med et glas skab lige til højre for, med en masse porcelæn i) men andre gange er det altså selve tv'et, men mit spørgsmål er, er der noget jeg kan gøre med selve tv'et, for at få den til at holde op med dette, eller i det mindste formindske det? nyt tv kommer alligevel engang i fremtiden, men ville være rart at ku holde ud og høre på det i mellemtiden! - og gider ikke skal tænde receiver osv. hver gang jeg ser tv, det bliver for dyrt i strøm :( desuden da jeg køre de fleste kanaler analog, er der ingen ordenlig output andet end headsæt hvilket er lidt trist, der er et TOSlink ved digital, men tv'et har kun MPEG2, så det hjælper alligevel ikke meget.

- Nogen forslag? alt der ikke indebære brug af receiver og køb af nyt udstyr modtages gerne :D
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 12:32
Skru ned for lyden evt..?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 13:00

Indstil lyden til at være "tynd", det kan skyldes at der er for meget af de dybe toner. At bruge Tale indstillingen i stedet for Musik, kan også hjælpe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 13:12
Mange TV har en menu for lyd hvor du kan vælge mellem tale eller musik. Vælg tale eller skru selv ned for bassen Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mange TV har en menu for lyd hvor du kan vælge mellem tale eller musik. Vælg tale eller skru selv ned for bassen Wink

Den metode var vi da helt enige i.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Not very funny... ej, men det opstår selvom lyden står på "20" som ikke er særlig meget, normale lytte niveau er omkring 25-35 på mit tv, og det opstår nu altså helt nede omkring 15 nogen gange.

- Men tak til jer andre for forslaget, vil prøve at kigge igennem igen! - Kan SRS WOW have noget med det at gøre? og hvordan indstiller jeg tv'et i forhold til dette?
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:29
Sætter SRS til "off", da det kunstige surround får lyden til at runge Wink
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Not very funny... ej, men det opstår selvom lyden står på "20" som ikke er særlig meget, normale lytte niveau er omkring 25-35 på mit tv, og det opstår nu altså helt nede omkring 15 nogen gange.

Det var nu seriøst ment, i og med min farfar har samme problem med hans tv. Det er så fordi højttalerne ikke er bygget til at afspille lyden over et vist niveau før den interne forstærker tilfører en masse forvrængning. Meget af det bras som sælges kan simpelthen ikke kapere at levere en ordentlig lyd ved normalt niveau.

Som de andre er inde på, så har du sikkert en indstilling med bassen som højttalerne ikke kan kapere. Prøv det Kampus foreslår.. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:47

Ja det problem har vi da ikkeLOL
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja det problem har vi da ikkeLOL
Det er ihvertfald anderledes når man selv kan vælge TV-højttalereTongue
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 20:24
Jeg takker mange gange for rådne, og vil prøve mig frem med de ting i har foreslået, hjælper det ikke høre i nok fra mig igen :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu