Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
|
Emne: TV-guide tom her til morgen? Sendt: 06-Januar-2007 kl. 09:29 |
Er jeg den eneste, der oplever, at TV-guiden i MCE2005 er tom her til morgen?
Når jeg beder MCE hente guiden, gør den det (det tager nogen tid, og jeg kan se i Computer Management/logbog/program, at guiden faktisk bliver hentet uden fejl.
Er der nogen, der har set lignende - og evt. har en løsning?
|
/lars
|
 |
-Mabz-
Junior bruger
Oprettet: 08-December-2006
Sted: Denmark
Point: 27
|
Sendt: 06-Januar-2007 kl. 11:09 |
Du er ikke den eneste :) Jeg havde det samme problem. Jeg prøvede også at hente den, men forgæves. Jeg prøvede at konfigurere "konfigurer programguide", men efter indtastning af postnummer o.s.v. blev jeg bedt om at scanne kanaler, hvilket jeg ikke ville da jeg syntes der kræver meget opsætning. Derfor valgte jeg "annuller" og så var der først 'ged' i mine kanaler og EPG info. Så min "løsning" var at vælge "konfigurer programguide" hele vejen igennem, dvs med scanning efter kanaler og efterfølgende bøvle med at "parre" kanaler med tilsvarende EPG og derefter vælge kanalpladser, meget bøvlet syntes jeg.
|
 |
bantam
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2007 kl. 18:24 |
Vil det sige, at der igen er EPG-data i din guide efter omkonfigureringen?
|
/lars
|
 |
-Mabz-
Junior bruger
Oprettet: 08-December-2006
Point: 27
|
Sendt: 06-Januar-2007 kl. 20:52 |
Jeps, den er lige som den skal være igen :-)
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:52 |
Hmm min er ikke som den skal være.. har prøvet det hele, kan ikke få forbindelse til EPG serveren.. :(
Andre som har løst det her?
|
 |
Happymannn
Ny bruger
Oprettet: 07-December-2006
Point: 17
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:08 |
Hej.
Oplevede det samme da jeg skulle bruge EPG i går eftermiddag. Ingen EPG overhovedet.
Prøvede først at hente programguide manuelt, men det hjælp intet.
Gik så ind i "indstillinger" og brugte "tilføj tv-guide til kanaler" og tilføjede hver enkelt kanal til guide,og alt har virket perfekt siden. Dette tager kun et par minutter i alt, og man er fri for at installere kanaler på ny.
Håber dette kan hjælpe jer..
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:24 |
Hmm tjo hvis bare jeg kunne finde mine kanaler, så ville det måske nok virke.. :(
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 18:41 |
Hmmm kæresten skulle se nogen tidligere optagelser da MCE sagde en mærkelig fejl, noget med programmet var optaget for flere år siden.. jeg undrede mig lidt og gik ind på uret, det stod rigtig nok til 9 januar, men i 2003.. Nu kan jeg bedre forstå EPG ikke har fungeret..
Det er så anden gang den har stillet på uret, første gang kun et par timer denne gang er det 4 år den har stillet.. uden jeg vel og mærket har rørt ved det..
Så hvis andre har problemer med EPG, kig lige på jeres UR instillinger..
|
 |
thesos
Bruger
Oprettet: 15-Marts-2006
Point: 63
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 20:46 |
Har samme problem når den scanner efter programmer finder den en 10-16 stykker og pludselig ryger den på 0 kanaler fundet. Der må da snart komme en løsning på det, syntes sgu det er for dårligt der ikke bliver rettet op på sådan noget rod, nu har det snart stået på en uges tid. Jeg går glip af så mange ting uden EPG det er jo ikke til at huske hvornår alt kommer Ja ja kald mig bar fjernsysnarkoman 
Har læst et sted at man kan slette C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ for at nulstille epg'en. Men den eneste ehome mappe jeg har på min maskine ligger i c:/windows folderen og der er da enormt mange ting i hvad er det så lige man skal slette derfra?
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 21:15 |
Har også læst det med C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ mappen, og jeg har heller ikke den mappe :/
|
 |
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 21:54 |
en skjult mappe måske ?
|
 |
bantam
Guld medlem
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 23:37 |
Min løsning på problemet var at installere O2Grabber og Bladerunner Pro - jeg er simpelthen blevet for træt af de fejl, der fra tid til anden sniger sig ind via den officielle guide (som f.eks. primo december) - og som betyder mistede optagelser.
Jeg har ikke bemærket problemet med uret (men skal ikke udelukke, at det var tilfældet). Er der andre der har set det problem? Jeg så til gengæld, at MS time server ikke svarede over weekenden (jeg har sat servicen til at synkronisere en gang i døgnet og fik warnings i eventloggen) - så måske er der noget om snakken - måske stammer fejlen fra en fejl i MS timer server i weekenden?
Normalt synkroniserer XP/MCE en gang om ugen - det kunne måske forklare, at ikke alle så problemet... kun de, der tilfældigvis synkroniserede uret, mens MS time server var utilregnelig?
|
/lars
|
 |