recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-Guiden fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-Guiden fryser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jando Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-Guiden fryser
    Sendt: 24-Februar-2013 kl. 19:52
Hej
Er der nogen, der kender dette problem:
Jeg har en Motorola Zaptor - uden harddisk.
TV-Guiden fryser. Jeg kan åbne og lukke TV-Guiden; men kan overhovedet ikke
navigere rundt i guiden. Jeg kan ikke bladre op og ned mellem kanalerne, og heller
ikke bladre frem og tilbage i udsendelserne på en bestemt kanal. Jeg kan heller ikke
bruge OK til at læse mere om en udsendelse.
Hvis jeg genstarter boksen - fx. ved at tage strømmen - så virker det et kort stykke tid;
men typisk går det allerede i udu samme dag igen. Jeg har også geninstalleret boksens
software et par gange.
Når guiden virker - fx. efter en genstart - så er den ofte ret langsom, især ved brug af
ch+/ch- og >>/<<.
Jeg har den langsomme (gratis) Stofa bredbåndsforbindelse, da jeg har en anden leverandør
af bredbånd.
Det har ikke altid været sådan; men det har nu varet adskillige måneder.

Redigeret af jando - 24-Februar-2013 kl. 20:54
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 08:40
Jeg kan ikke reproducere problemet her hos mig.

Har du en favoritliste aktiveret når du tilgår TV Guiden? - Hvis ikke, kan du så ikke prøve at lave en med nogle få kanaler, og så prøve at tage TV Guiden på den, og se om det stadig sker.

Hvis du har en favoritliste, så prøv at gå til alle kanaler, og se om det stadig sker.

Kan jeg få dig til at holde øje med, om problemet opstår når du aktivere TV Guiden fra en speciel kanal, eller om det er ligegyldigt hvilken kanal det sker fra?

Når du tilgår TV Guiden, og den begynder at opføre sig underligt, kan du så stadig se den grønne markering af programmer i guiden?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
PerChristiansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2007
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerChristiansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af jando jando skrev:

Hej
Er der nogen, der kender dette problem:
Jeg har en Motorola Zaptor - uden harddisk.
TV-Guiden fryser. Jeg kan åbne og lukke TV-Guiden; men kan overhovedet ikke
navigere rundt i guiden. Jeg kan ikke bladre op og ned mellem kanalerne, og heller
ikke bladre frem og tilbage i udsendelserne på en bestemt kanal. Jeg kan heller ikke
bruge OK til at læse mere om en udsendelse.
Hvis jeg genstarter boksen - fx. ved at tage strømmen - så virker det et kort stykke tid;
men typisk går det allerede i udu samme dag igen. Jeg har også geninstalleret boksens
software et par gange.
Når guiden virker - fx. efter en genstart - så er den ofte ret langsom, især ved brug af
ch+/ch- og >>/<<.
Jeg har den langsomme (gratis) Stofa bredbåndsforbindelse, da jeg har en anden leverandør
af bredbånd.
Det har ikke altid været sådan; men det har nu varet adskillige måneder.

Jeg har været ude for nøjagtigt det samme. Det viste sig at modemet var meget ustabilt. Det blev skiftet med et nyt, og siden har der ingen problemer været.
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg kan ikke reproducere problemet her hos mig.

Har du en favoritliste aktiveret når du tilgår TV Guiden? - Hvis ikke, kan du så ikke prøve at lave en med nogle få kanaler, og så prøve at tage TV Guiden på den, og se om det stadig sker.

Hvis du har en favoritliste, så prøv at gå til alle kanaler, og se om det stadig sker.

Kan jeg få dig til at holde øje med, om problemet opstår når du aktivere TV Guiden fra en speciel kanal, eller om det er ligegyldigt hvilken kanal det sker fra?

Når du tilgår TV Guiden, og den begynder at opføre sig underligt, kan du så stadig se den grønne markering af programmer i guiden?
Jeg har de seneste dage haft præcis det samme problem med guiden på begge mine bokse (en med harddisk, som kører trådløst og en uden harddisk som kører med kabel). Det fejler både når jeg tilgår guiden fra menuen og direkte fra en kanal. På den uden harddisk er der favoritliste, og det spiller ingen rolle om jeg starter guiden fra en af dens kanaler. Geninstallation af software gør at det virker i kort tid.

Samtidig er begge bokse blevet usadsynligt langsomme i shop og arkiv, hvor det kan tage op til 30 sekunder at vise filmikonerne.

Har Stofa bredbånd og det kører fint. Har prøvet at ændre i wifikanaler og den nuværende er den klart bedste trådløst.

Noget jeg kan gøre?!

Edit: Den grønne markør vises. Der er ikke problemer med StartForfra og med at bruge VoD.

Redigeret af Gun - 25-Februar-2013 kl. 23:21
Til top
jando Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 16:24
Tak for svarene.
Jeg tog i sidste uge mod et tilbud fra Stofa om at få en hurtigere bredbåndsforbindelse
gratis på prøve, og i morgen modtager jeg et nyt modem, da det nuværende åbenbart
er ved at være for gammelt.
I hht. indlæg fra PerChristiansen, kunne det være løsningen, så jeg klapper lige hesten,
før jeg evt. prøver diverse forslag fra Zulfo.

Vender tilbage med update senere.
Til top
jando Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 19:32
Hej
Det nye modem/router hjalp.
TV-guiden virker som den skal, og har gjort det i nogle dage,
udover at den er noget hurtigere pga. den større bredbåndshastighed.
Til top
Gun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: Aalborg
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 23:20
Guiden har også fungeret fint her de sidste dage.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu