recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvinge mediecenter til ikke at se en mapp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvinge mediecenter til ikke at se en mapp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvinge mediecenter til ikke at se en mapp
    Sendt: 21-November-2007 kl. 08:26
Jeg har et spørgsmål om Vista mediecenter som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med at afklare.

Jeg har en ekstern harddisk koblet til mit mediecenter hvor alt mit musik, billeder samt video er placeret på.
Jeg har fortalt vista at standard mapperne (musik, billeder og video) skal pege på tilsvarende mapper på denne disk. (jeg højreklikkede på mapperne og valgte placering) Grunden til dette stunt er at jeg på den måde hurtigt kan tilgå musik og videoer via min hjemmemappe, samt via startmenuen.
Via Windows Media Player 11 har jeg fjernet de mapper jeg ikke ønsker overvåget samt sikret mig at det kun er musik, billeder og video som bliver overvåget.
Dette svarer til, at gøre det samme inde i mediecentret under indstillinger, konfigurer mapper, hvor jeg ligeledes har fået bekræftet at det kun er disse mapper jeg ønsker at se.
Dette virker som udgangspunkt fint med et problem: Den viser mit rod drev (i mit tilfælde hedder det I: og jeg har givet det navnet Xtra) Ved siden af undermapperne i billeder står der så en mappe med navnet i:\Xtra som man kan trykke på og den vej igennem browse ind til sine billeder. Denne ”mappe” står ikke til at være tilføjet nogen steder og jeg kan jo ikke markere den som skjult – eftersom det jo er roden af et drev.
Nogen der har oplevet / løst dette problem – evt. en registrerings nøgle man kan ændre?

Håber nogen kan hjælpe :-)

mvh
Ronni
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 10:30

Jeg har samme problemer med nogle mapper jeg ikke kan fjerne. Jeg har dog ikke gidet lede efter en løsning på det  Jeg tror dog det er et eller andet stunt som Mediaplayer laver, for selvsamme mappe findes der, og er fjernet gentagende gange. Men hvergang dukker de op igen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu