recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6500 Billede Qvaliteten mm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6500 Billede Qvaliteten mm

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

K�b CAT 5 kabler der underst�tter Gigabit

CAT 5 understøtter ikke (officielt) Gigabit... De kan sommetider klemmes op i nærheden af Gigabit hastigheder, men CAT 5e kan køre Gigabit, og CAT 6 er garanteret til at kunne køre Gigabit...
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jer som har købt Tvix - hvorfor? - retfærdiggøres den ekstra omkostning ved bedre funktionalitet eller lign? - Hvorfor har i ikke købt Popcorn hour, egreat mm?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve kræfter med sådan en (den kan jo altid sendes tilbage hvis ikke jeg vil have den alligevel), men er lidt i tvivl om jeg skal have tvix eller andet.

Det mest optimale ville næsten være at den kan afspille images af blu-ray filer direkte, istedetfor at skulle konvertere, og dermed miste kvalitet.


Alle gode råd modtages med kyshånd


Jeg købte min Tvix samtidig med en kammerat som hellere ville spare lidt dadler og købte en PCH A 110. Her godt 3 måneder efter er jeg helt overbevist om at jeg valgte rigtigt. Det kan godt være PCH'en kan gå på nettet og du kan installere jukebox apps. mv. men det kræver tid, tålmodighed og teknisk snilde at få det til virke da der (efter hans udsagn) ikke findes mange how-to's mhp installation af applikationer. Jeg opfatter det som om han oplever en del bøvl og uhensigtsmæssigheder - men det kan jo bunde i, at han er teknisk an-alfabet :D:D

Min Tvix derimod, 1-2-3 og jeg var kørende HD (x264) film, srt tekster fra nettet virkede (jeg eeelsker Sync knappen på remoten så man ikke behøver spekulere på om teksterne passer!), og cover browsing handlede bare om at vedhæfte jpg filer med de rigtige navne (jeg benytter nu TViXIE til at lave browser "items" www.tvixie.com - det er supernemt!).

Problemer:
Jeg kører med standard firmware den kom med, den hedder vist xxx52 til sidst. Jeg har enkelte (måske 2-3 gange) oplevet umotiverede reboots midt i en film, men ikke værre end jeg kunne spole frem og se filmen færdig.
Spolefunktionen kunne godt bruge til optimering, det hænder at den starte på 8x - men ikke noget der irriterer mig. Det er iøvrigt rart, at når man spoler frem til hvor man skal se, så hopper den selv lige et par sekunder tilbage.

Den er lang tid om at starte :) Det irriterede mig I starten, men nu har jeg bare vænnet mig til det, og tænder den I go’ tid.

 

Alt I alt er det småting der kendetegner nicheprodukter, det havde nok set anderledes ud hvis Pioneer spyttede en HD boks ud :) Men det er LANGT fra noget der skal afskrække folk fra at købe den. Fysisk ser den lækker ud og menuerne er mørke og stilrene (lidt I stil med Playstation 3).

 

Hov, det blev sgu lidt længere end jeg havde regent med :)

 

Held og lykke med valget!

 



Redigeret af morteng - 07-April-2009 kl. 11:41
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 12:26
Tak for indlæget - hvor lang er opstartstiden på den?

edit:

Kan se der står den bruge omkring 50W - er der noget hold i det? - Popcorn hour mfl. skulle ikke bruge nær så meget nemlig..


Redigeret af Anima - 07-April-2009 kl. 12:29
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Tak for indlæget - hvor lang er opstartstiden på den?

edit:

Kan se der står den bruge omkring 50W - er der noget hold i det? - Popcorn hour mfl. skulle ikke bruge nær så meget nemlig..


Hm, jeg har ikke talt, men lige under et minuts tid vil jeg tro. Strømforbruget har jeg ingen anelse om.
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Jeg købte min Tvix samtidig med en kammerat som hellere ville spare lidt dadler og købte en PCH A 110. Her godt 3 måneder efter er jeg helt overbevist om at jeg valgte rigtigt. Det kan godt være PCH'en kan gå på nettet og du kan installere jukebox apps. mv. men det kræver tid, tålmodighed og teknisk snilde at få det til virke da der (efter hans udsagn) ikke findes mange how-to's mhp installation af applikationer. Jeg opfatter det som om han oplever en del bøvl og uhensigtsmæssigheder - men det kan jo bunde i, at han er teknisk an-alfabet :D:D


Min Tvix derimod, 1-2-3 og jeg var kørende HD (x264) film, srt tekster fra nettet virkede (jeg eeelsker Sync knappen på remoten så man ikke behøver spekulere på om teksterne passer!), og cover browsing handlede bare om at vedhæfte jpg filer med de rigtige navne (jeg benytter nu TViXIE til at lave browser "items" www.tvixie.com - det er supernemt!).

Der er ingen som siger at du behøver pille ved din Popcorn Hour.

De ting som du beskriver ved TviX'en virker ligeledes uden nogle problemer på Popcorn Hour.

Design er der altid mange forskellige meninger om.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Kan se der står den bruge omkring 50W - er der noget hold i det? - Popcorn hour mfl. skulle ikke bruge nær så meget nemlig..


Jeg tvivler på at Tvix'en kan æde 50W. Min Popcorn A-100 bruger 6W i "standby" (ingen video output, Linux systemet kører stadig) og 8W ved afspilning af høj-bitrate video. Dette er med S-video output og en internt monteret 4 GB SSD (med en 3.5" HDD kan man nok lægge 5-6W til disse tal).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 19:22
Det står herinde:

http://www.av-connection.dk/?PGr=1931&ML=884


Jeg synes også det lyder voldsomt - i så fald kunne det være en popcorn hour jeg skulle se nærmere på. Kan man ikke få temaer i stil med tvix's? - Jeg kan nemlig godt lide menuen hos dem (sort, og enkelt)


Tak for jeres hjælp so far!
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 19:47

Min Tvix M7000 bruger 14-15W under afspilning over netværk. Der er ingen HDD i den. Målt med et Sparometer.

mvh



Redigeret af sommelle - 07-April-2009 kl. 19:47
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 21:16
Ok, det var ikke så galt igen!


Tak for hjælpen alle!

Så går jeg i tænkeboks
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ok, det var ikke så galt igen!


Nej, det er kun dobbelt op i forhold til Popcorn Hour..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 21:39
nåja - det er jo næsten ligesom prisen
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

nåja - det er jo næsten ligesom prisen

Det er rigtigt, så passer tingene sammen .
Jeg har også en PCH A-100, den bruger omkring 7,5W

Tvix er at foretrække til afspilning af DVD-ISO, PCH til MKV. Det er hvad jeg bruger dem til. ISO hakker helt vildt på min PCH.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu