recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6600 ny Firmware 2.0.7 ( 30-12)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6600 ny Firmware 2.0.7 ( 30-12)

Besvar Besvar Side  <1 56789 12>
Forfatter
Besked
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af jimjim86 jimjim86 skrev:

Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Du skriver kun ved film der fylder 15-30 GB. Jeg går ud fra det betyder full HD (1080P).
Kører du trådløst netværk (hvis filer ikke ligger lokalt)?
Hvis du gør, vil det ikke hjælpe at skifte udstyr.
Trådløst netværk kan ikke (altid) levere den nødvendige båndbredde.

Hvis filerne ligger lokalt, burde du have glæde at noget nyere udstyr, som kunne være en 6600N plus. Jeg er i hvert fald glad for min.

Tak for svaret, jeg afpsiller direkte fra en HDD i "Popcornen" men de ahkker alligevel meget filmene, og eneste grund til det, set fra min side, er størrelsen på filerne, for så vidt jeg ved så understøtter Popcorn A-110 mkv?

Og ja, det var full Hd, 1080p

Men har andre film som også er 1080p som den afspiller fint.

Den film som hakker på¨min A-110, er forsøgt afspillet på c-200, og den afspiller den fint, uden hakken eller lignende, så det altså ikke formatet/filmen der noget galt med, men A-110'er

Vil egentlig bare være sikker på at 6600n kan afspille disse film, ellers må jeg jo købe en c-200, men synes rent visuelt at Tvix er fedest ;)
Vil lige høre om der sku være nogle afsluttende kommentare :) tror jeg bestiller Tvis 6600 plus i denne uge, med mindre der kommer nogle kommentare som taler imod, ift. det problemer jeg har beskrevet
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Mad Dog Tannen Mad Dog Tannen skrev:

Oprindeligt skrevet af Tubbe Tubbe skrev:

Oprindeligt skrevet af Busterladestangen Busterladestangen skrev:

Jeg har læst om denne "Tvix web remote" app til iPhone og Android. Men kan ikke finde den på Android market. 

Nogen der ved hvordan man får fingrene i den app så man kan fjernstyre tvix'en via mobilen?

Det er ikke et program, du skal bare taste din tvix IP ind i browseren på den pågældende mobil.

se vejledning her

Jeh har også prøvet at forbinde til min Tvix med min Iphone, men det virker ikke. Under indstillinger siger telefonen at jeg er forbundet til min lokal netværk, men browseren i Iphonen siger at den ikke kan forbinde til serveren, når jeg skriver IP adressen for tvixen ind. Hvad kan der være galt ???

Det ved jeg ikke lige hvad det skulle være, men både tvix og mobil skal selvfølgelig sidde på den samme trådløse router.

Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 11:45

Jeg har læst om denne "Tvix web remote" app til iPhone og Android. Men kan ikke finde den på Android market. 

Nogen der ved hvordan man får fingrene i den app så man kan fjernstyre tvix'en via mobilen?

Det er ikke et program, du skal bare taste din tvix IP ind i browseren på den pågældende mobil.

se vejledning her

Jeh har også prøvet at forbinde til min Tvix med min Iphone, men det virker ikke. Under indstillinger siger telefonen at jeg er forbundet til min lokal netværk, men browseren i Iphonen siger at den ikke kan forbinde til serveren, når jeg skriver IP adressen for tvixen ind. Hvad kan der være galt ???

Jeg har overhovedet ikke noget problem her, jeg indtaster blot min tvixs ip adr også bang så har jeg hul igennem. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: dk
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 17:02
Her ser man fire forskellige priser, men med den samme beskrivelse.
Er der nogen der kan fortælle mig forskellen ?

http://www.electronis.de/index.php?user_input=DViCO+TViX+HD+M-6600N+inkl.+DVB-T-Modul+&page=search
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Rass Rass skrev:

Her ser man fire forskellige priser, men med den samme beskrivelse.
Er der nogen der kan fortælle mig forskellen ?

http://www.electronis.de/index.php?user_input=DViCO+TViX+HD+M-6600N+inkl.+DVB-T-Modul+&page=search
DViCO TViX HD M-6600N plus inkl. Dual-DVB-T-Modul
Dette er med den "nye" opdaterede chipset samt 2 DVB-T tunere så du kan se et program og optage et andet.

Dette er med det "gamle" chipset samt 2 DVB-T tunere så du kan se et program og optage et andet.

Dette er med den "nye" opdaterede chipset samt 1 DVB-T tuner, du skal derfor se samme kanal som du optager

Dette er med det "gamle" chipset samt 1 DVB-T tuner, du skal derfor se samme kanal som du optager

Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 22:39
Hej med Jer
Dette er måske nogle banale spørgsmål, men jeg prøver alligevel. 
1) Jeg kan på MPCCLUB se at man kan hente en patch så man kan afspille DTS-MA, men, jeg har "kun" et 5.1 surround, vil muligheden for at kunne afspille DTS-MA på et 5.1 anlæg give mening? Idag afspiller Tvix'en det bare som DTS 5.1. Jeg vil gerne at Tvix sender det som LPCM til mit anlæg/TV
2) Er der egl. nogen forskel på om lyden kommer igennem SPDIFF eller HDMI?
3) I Tvix kan man vælge Audio Pass Thru, hvad betyder det egentligt?
4) Kan man nogen steder vælge, at TVIX'en som default skal vælge Danish som language hvis der er flere sprog at vælge imellem (for at gøre det så nemt for børnene som muligt)

Håber I kan svare ....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Hej med Jer
Dette er måske nogle banale spørgsmål, men jeg prøver alligevel. 
1) Jeg kan på MPCCLUB se at man kan hente en patch så man kan afspille DTS-MA, men, jeg har "kun" et 5.1 surround, vil muligheden for at kunne afspille DTS-MA på et 5.1 anlæg give mening? Idag afspiller Tvix'en det bare som DTS 5.1. Jeg vil gerne at Tvix sender det som LPCM til mit anlæg/TV
2) Er der egl. nogen forskel på om lyden kommer igennem SPDIFF eller HDMI?
3) I Tvix kan man vælge Audio Pass Thru, hvad betyder det egentligt?
4) Kan man nogen steder vælge, at TVIX'en som default skal vælge Danish som language hvis der er flere sprog at vælge imellem (for at gøre det så nemt for børnene som muligt)

Håber I kan svare ....
Her er lidt hjælp til dig :)
1: Jeg ved kun at tvixen kan lave pass thru så den sender DTS lyden direkte igennem. Men om det kun er 5.1 eller DTS-MA ved jeg ikke.
2: ikke så vidt jeg ved.
3: det betyder at du sender DTS igennem, kunne man ikke før.
4: Nej ikke endnu, da den ikke har Dansk sprog endnu.

| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

se vejledning her

Jeg har overhovedet ikke noget problem her, jeg indtaster blot min tvixs ip adr også bang så har jeg hul igennem. :) 

Den køre på samme router. Når jeg skriver Tvix'ens IP ind i Safari (Iphone browser) går der noget tid, inden telefonen skriver at Safari ikke forbinde til serveren. Confused
Er der nogle der har set det før ??

En ting mere. Ved afspilning af musik på Tvix'en kan den tilsyneladende ikke lave spille musik imens den skifter track. Mange plader med Pink Floyd eller Roger Waters er lavet som et langt stykke musik, hvor musikken stadig spiller (lave passager) når der skiftes til næste track. Når Tivx'en skifter track kommer der automatisk et mellemrum på måske 1 sek. Angry kan man ikke droppe det  møg mellemrum ?? 
Hvis jeg afspiller samme filer fra serveren via min Logitech Squeeze Box radio er der ikke mellemrum i musikken. Big smile
BenQ W20000 | 104" Motorlærred m. autolink | Tvix 6600N | 10TB DIY Server | Panasonic DMP-BD60 | Denon AVR-1909 | Argon 6000 front/center/bag | Velodyne SPL1200 Ultra
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2010 kl. 11:08

En ting mere. Ved afspilning af musik på Tvix'en kan den tilsyneladende ikke lave spille musik imens den skifter track. Mange plader med Pink Floyd eller Roger Waters er lavet som et langt stykke musik, hvor musikken stadig spiller (lave passager) når der skiftes til næste track. Når Tivx'en skifter track kommer der automatisk et mellemrum på måske 1 sek. Angry kan man ikke droppe det  møg mellemrum ?? 
Hvis jeg afspiller samme filer fra serveren via min Logitech Squeeze Box radio er der ikke mellemrum i musikken. Big smile
Desværre "genforhandler" Tvix'en sin HDMI forbindelse ved start af hvert nummer, det giver et lille afbræk i nummeret.
Jeg har gjort det, at jeg har rippet hele CD'en som én stor fil. På den måde får jeg ingen afbrydelse, men kan så heller ikke skifte mellem de enkelte numre.
Du vil muligvis kunne afhjælpe problemet ved at afspille musikken gennem SPDif'en i stedet, men det er jo noget rod, når nu man har HDMI.
Til top
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2010 kl. 17:39
Det er ganske fedt at opleve at der er et firma der tager kunderne seriøst !!!

Er der nogen der ved om EPG nu kan vises som blok, eller er det stadigvæk kun list view.

Min "gamle" Sagem har desværre den "sædvanlige" fejl at når jeg vælger TEXT TV (subtitles) på remoten, så kan jeg ikke bruge de andre taster så længe TEXT Tv subtitles er on, og det er lidt dumt når man vil ha' tekst på film hvor de ikke er brændt ind.

Hvad kan TVIXen ?
Til top
Rass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 09:35
Hvad er så forskellen på 6600 og 6640.
6640 kan man vist ikke købe nogen steder i dk eller Europa  :-) ??

Redigeret af Rass - 04-September-2010 kl. 09:35
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 01:57
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Desværre "genforhandler" Tvix'en sin HDMI forbindelse ved start af hvert nummer, det giver et lille afbræk i nummeret.
Jeg har gjort det, at jeg har rippet hele CD'en som én stor fil. På den måde får jeg ingen afbrydelse, men kan så heller ikke skifte mellem de enkelte numre.
Du vil muligvis kunne afhjælpe problemet ved at afspille musikken gennem SPDif'en i stedet, men det er jo noget rod, når nu man har HDMI.
Ideen var ellers god nok jeps, men virker desværre ikke, hverken via optisk eller phono Cry
Så er der jo også den anden mulighed med at rippe cd'en som et langt track, men det er jo heller ikke optimalt. Nogle der har andre ideer ??

BenQ W20000 | 104" Motorlærred m. autolink | Tvix 6600N | 10TB DIY Server | Panasonic DMP-BD60 | Denon AVR-1909 | Argon 6000 front/center/bag | Velodyne SPL1200 Ultra
Til top

Besvar Besvar Side  <1 56789 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu