recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix er fedt :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix er fedt :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix er fedt :)
    Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:43

Hej igen

Så landede min Tvix 6500A, og den er jo også ren fest.

NFS virkede kun sporatisk hos mig, så det blev droppet til fordel for SMB, det virker til gengæld 100 % æder det hele - HD trailers hentet fra MS som test, spiller uden problemer, alt hvad jeg har af avi filer og dvd rip køre lige igennem maskinen med subs und alles. 

Selv på mit gamle Pana TH42PA30 med component, ser det jo rigtig godt ud, og på den lille sony KDL32W4000 med HDMI ser det jo fantastisk ud.

Igen er kæresten vundet over, det er jo lige til at gå til.

Såååå farvel til media center og goddag til endnu en tvix når tiden melder sig.

Nu skal cat 6 netværket bare trækkes færdigt, så det kan blive rigtig pænt.

Hvis bare Sonos & Divco, kunne sættee sig ned og lave en boks samme, ville jeg helt sikkert stille mig i kø.

Mht. NFS prøvede jeg alle guids fundet her og på nettet, og den fandt også mine test filer, men gik man ud i oversigtsmenu igen og tilbage igen, var de væk, og kom ikke tilbage før efter en genstart.

Setup består af D-link Giga switch, og en DS408 som lager, dog er kablerne ikke de yngste, så det er den eneste joker jeg har, det bliver gentestet ved lejlighed.

Det var mine tanker herfra.

Mvh

Dovenlas

Redigeret af Dovenlas - 10-Februar-2009 kl. 10:43
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 19:47
har lige et par spørgsmål, hvordan er billed og lyd kvaliteten i forhold til dit mediacenter?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 21:35

Hej

Jeg er ikke den store feinsmecker udi lyd og billede, men umiddelbart er de begge 2 rigtig gode, men tvix 6500A er så meget nemmere at gå til.

Ingen af delene har været hooket op til "dyrt" udstyr, men audio ud via mit sony, er helt fint til mit behov, det sammen gælder for mit MC400.

Billeder på tvix6500 står så klart og tydeligt som kilden nu tillader det. 700 mb avi står bare ikke lige så godt som dvd rib eller bedre.

Men det er en fed maskine (tvix) så det kunne være at man skulle finde nye græsgange til mediacenteret.

Ved ikke om det svarede på dit spørgsmål.

/D

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

700 mb avi står bare ikke lige så godt som dvd rib eller bedre.

Hvis du ripper en DVD ned til 700MB, så garanterer jeg for, at den står mindst lige så dårlig som din omtalte 700 mb avi. Det er komprimeringen der er afgørende for, hvorgodt det ser ud

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:02

En DVD film komprimeret til 700MB behøver ikke se ret meget ringere ud end originalen. Fordi du ved komprimeringen også fjerner unødig undertekster, sprog og ekstramateriale.

Så med det rigtige værktøj kan DVD film se rigtig godt ud ved 700MB. Eksempelvis brug DIVX.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

700 mb avi står bare ikke lige så godt som dvd rib eller bedre.

Hvis du ripper en DVD ned til 700MB, så garanterer jeg for, at den står mindst lige så dårlig som din omtalte 700 mb avi. Det er komprimeringen der er afgørende for, hvorgodt det ser ud

tror du ikke han mener dvdrip -> ISO  og ikke en avi rip?

derfor har han jo så ret, da et dvdrip iso ikke ændrer på indhold :-)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:48

Det jeg vist prøvede at skrive var: En hentet avi (divx) står ikke lige så godt som et dvd rib, med alt ekstra matriale er fjernet, men stadig med 100 % kvalitet på film delen. (sådan beskriver DVDfab det) den kan jo stadig fylde over 4 GB - derfor må der jo være mere information gemt.

Redigeret af Dovenlas - 11-Februar-2009 kl. 12:49
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:56
Tak og var svar nok nok...
Til top