recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TViX HD N1 vs WD TV LIVE HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTViX HD N1 vs WD TV LIVE HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maximus81 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: TViX HD N1 vs WD TV LIVE HD
    Sendt: 21-September-2010 kl. 20:58
Hvad har i af erfaringer med disse 2 media centre??

Specielt tvix'en.

Har en WD TV LIVE HD og den går af og til kold når man bladre i den.
Men er glad for den alligevel. :)

Til top
Hønen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 00:41
Hejsa.

Vil lige prøve at sparke lidt liv i den.

Jeg er ude og lede efter en boks selv. Har prøvet tvix 6600, og er solgt. Så kom Slim modellen, og nu har jeg så også spottet N1 modellen. Men hvad er forskellen til trods for design?? og pris?

For at besvare spørgsmålet, så er forskellen på WD og Tvix (af hvad jeg ved af) følgende:
  1. tvix'en "out of the box" understøtter LANGT mere end WD'en gør.
  2. Tvix'ens måde at håndtere .ISO filer på, er efter min mening langt federe. Tvixen åbner menuen, WD starter afspilningen af filmen.
  3. WD er meget bedre til at håndtere youtube
  4. Man kan lave costum views på tvixen, det kan man mig bekendt ikke på WD'en.
  5. Måden man skal udvidde WD'ens funktioner på er ved at indlæse en "hack" fra en anden side end WD's egen. Det er jeg generelt ikke til.
Det var lige de bullets jeg kunne komme i tanke om. Jeg har siddet og rodet med Tvixen og skal ikke selv have andet. Men det er ikke en særlig fed musik afspiller. Den skal bruges til film, og kan bruges til musik.

Håber det var lidt svar.
/Hønen

Til top
maximus81 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 16:58
Jeg endte med at købe en N1. Og den er jeg super tilfreds med. WD'en har det store problem at den tit har svært ved at logge på serveren. Og det at man først skal vælge at den skal gøre det.

N1 er meget driftsikker og har efter min mening at fedt design.

Da jeg nu har begge 2 kan jeg klart sige tvix'en er bedst.

Men helt rigtig som du siger. Den er lavet til at se film på. knap så god til musik og youtupe fungere slet ik.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af maximus81 maximus81 skrev:

Men helt rigtig som du siger. Den er lavet til at se film på. knap så god til musik og youtupe fungere slet ik.

Youtube virker fint her! Navigationen er lidt mærkelig i youtube, men den jeg kan søge og se film.

Den enste anke, jeg har, med N1 er at subtitles indimellem kommer på skærmen på en lidt sjov måde. Hvis underteksten har 3 linier, kommer de 2 nederste sommetider et splitsekund før den øverste. Eller det nederste af en linie kommer et splitsekund før den øverste halvdel.

Edit: Men en supergod afspiller!

Redigeret af hunt - 14-Oktober-2010 kl. 19:25
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af maximus81 maximus81 skrev:

knap så god til musik og youtupe fungere slet ik.
Prøv at opdatere firmwaren.
Youtube har ændret nogle ting, som så har gjort at Tvix'en ikke virker, men med den sidste opdatering skulle  Youtube virke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu