recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix hd-m6500a netværksproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix hd-m6500a netværksproblem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Busterladestangen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Stone Stone skrev:

Hej Starkelion.
Prøv at gå i "start - kør" og skriv cmd og tryk enter.
Når du står i den sorte boks skriver du "ping 192.168.1.105"
Hvis Tvixén er på nettet skriver den
Svar fra 172.29.8.223: byte=32 tid=2ms TTL=127
Svar fra 172.29.8.223: byte=32 tid=2ms TTL=127
Hvis ikke skriver den:
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.

Mvh. Steen

Hej alle i forummet

Jeg har lige sat min nye M6600'er til anlægget og indsat min SATA disc fra min nu afdøde Popcorn Hour. Jeg har dog ikke formateret HDD'en inden jeg satte den i min Tvix.

Jeg har så forsøgt at få adgang til Tvix'en fra min laptop via netkabel og medfølgende USB stik. Intet virker desværre. Selvom jeg kan se at computeren registrerer en ny enhed i USB porten og installerer nogle drivere automatisk, fremgår TVIX'en ikke som et nyt drev i "Denne computer" som manualen ellers lover. 

What to do?

Jeg har også forsøgt at oprette forbindelse til min TVIX ved at lede efter arbejdsgruppecomputere via netværkssteder, men dette virker ikke. Jeg har forsøgt at bruge Steens guide med at taste "ping 10.158.23.2" (indsat den IP som Tvix'en fortæller mig den har jfr. network info i setup menuen) men der returneres kun svaret "anmodning fik timeout". Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke virker. Der er jo netkabel i og det netkabel brugte jeg uden kvaler til at forbinde min popcorn hour til lokalnetværket og min laptop...!

Jeg er dybt frustreret og mindes dengang jeg skulle installere min Popcorn Hour - please lad der være en samaritaner der kan hjælpe mig her så jeg kan komme igang med at installere ny firmware og Tvixie!! 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu