recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVIX M-5100SH HVOR???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVIX M-5100SH HVOR???

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 19:15

Tvix bliver først interessant den dag den kan optage fra analog antenne, DVB-C og DVB-S. DVB-T er IKKE interessant herhjemme i DK før tidligst i år 2009.

Ellers ret kedeligt, da det er en temmelig interessant afspiller.

 

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Tvix bliver først interessant den dag den kan optage fra analog antenne, DVB-C og DVB-S. DVB-T er IKKE interessant herhjemme i DK før tidligst i år 2009.

Ellers ret kedeligt, da det er en temmelig interessant afspiller.

Tja måske - vi vil jo helst gerne have det hele i samme box.


Er der nogen der rent faktisk har erfaringer med Tvix'en som relativt hurtigt kan komme med en anmeldelse af selve musik "jukebox" afspilleren. Jeg tænker her på brugervenligheden når man skal navigere rundt imellem 50 gb musik. Foregår det på den lille skærm eller på tv? Begge muligheder?

Alternativt er der nogen der kan anbefale andre afspillere, når jeg reelt kun skal bruge den til musiklager og -afspiller???

Takker




/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 19:33

Navigationen foregår på samme måde som via stifinderen på TV'et. Man mapper jo bare et drev op og får vist folderne. Displayet har kun 7 tegn som scroller hvis mappe/filnavet er længere. Dvs ingen fancy interface. Man kan dog ligge cover art ind på en folder, dvs få vist album/iconer i stedet for.

Jeg bruger den ikke som musikafspiller. Jeg har ingen suround og mit TV har kun scart. Så man skal enten vælge om man vil have lyden ud igennem forstærker eller TV (M-4000 har kun DVI). Og jeg gider ikke tænde for anlæget når børnene skal se tegnefilm.



Redigeret af kim.t - 03-December-2007 kl. 19:34
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:57
Den kan sagtens bruges til musikafspiller. Hvis du "blot" vil bruge den til dette, så kan du lave en mappe der døbes "autorun" så starter den automatisk op her. Der har du jo så lagt alle dine musikfiler og så er du kørende. Husk blot, at musikfilerne skal være døbt i "lowercase" (små bogstaver INGEN store, da den ellers er en frygtelig tid om at loade hvert nummer!)
Skal du nemt navigere, så er du nødt til at have en skærm på, da det er temmelig svært at manøvrere vi dens eget display.


Redigeret af Damme - 03-December-2007 kl. 20:57
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

"lowercase"(små bogstaver INGEN store, da den ellers er en frygtelig tid om at loade hvert nummer!)

Lyder ikke særlig fedt. Måske Mediamonkey har et script til at ændre bogstaver til lowercase... ellers er det vist en håbløs opgave.

men ellers lyder den alt for fantastisk.

Et sidste spørgsmål:

Viser den album/cover art når den afspiller musikken?

 

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 08:22
Det er altså kun selv filen der skal være i lowercase ikke ID taggen! Skal du gøre det nemt for sig selv, så kan du hente programmet Tagscanner og ændre alle dine filnavne i ét hug 
Jeg ved faktisk ikke om den kan vise albumcover (da jeg ikke bruger dette alligevel), men jeg tvivler stærkt.
Så'n en Tvix er dælme også rar at have med på ferien (specielt til ungerne når det regner), da jeg så har film og musik lagt ind på den og skal derfor ikke medbringe andet


Redigeret af Damme - 05-December-2007 kl. 08:25
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 08:37
Tjae efter lidt googlen så skulle det være muligt at kunne se cover art på Tvix'en
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=945610

Men som sagt, da jeg ikke bruger det selv (eller har forsøgt at ligge coverart på selv) så kan jeg ikke stå inde for, at du rent faktisk kan.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 12:06

Super...

Tak for info. Sidste hurdle må så være at overbevise konen om vi ikke kan leve uden.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:03

Mokuer:
Sig hvor neeeemt det er at se sine favoritfilm, passager fra favoritfilm osv. Der må være et ømt punkt

Jeg har indtil flere ømme punkter og der er derfor et stk. Tvix på vej til mig med posten

Damme:
Det lyder godt det med ferierne. Endnu et plus.

Mvh Maria
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 20:47
Hejsan hejsan,

Komplett.dk har sat prisen ned. (Hér)

Er der en venlig sjæl der kort kan ridse op hvori forskellen består mellem den nuværende model , 5100, og så den kommende model 6500??

Takker
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 20:58
Chippen. I x100 serien laves der en software decoding af HD, i 6500 sker det via en ny chip som kan klare det via Hardware. Ellers kan du vel læse lidt her
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Chippen. I x100 serien laves der en software decoding af HD, i 6500 sker det via en ny chip som kan klare det via Hardware. Ellers kan du vel læse lidt her


ok - betyder det at den 'gamle' udgave formentlig udvikler mere varme, eller hur?

takker
/Christian



'I stick my neck out for nobody'
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu