recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix og Xvid og Divx
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix og Xvid og Divx

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix og Xvid og Divx
    Sendt: 08-December-2008 kl. 19:26
Hej allesammen

Det er min første post her så jeg håber ikke at jeg gør det helt skævt :-)

Jeg har i langt tid ønsket at kunne slukke min kasse af en pc og stadig kunne se film fra en harddisk. Så jeg tænker at købe en QNAP TS-209 II Turbo NAS og smide en medie streamer på den. Og jeg har læst på dette forum at Tvix er et god mærke.

Jeg håber at jeg kan sætte den op uden at skulle sætte en harddisk I. Og jeg håber at kunne se xvid og divx film på den, kan ikke helt gennemskue om den kan det?

Jeg har et ganske normalt fjernsyn, kan ikke se om en Tvix vil kunne vise film på sådan et fjernsyn.

Nu kan jeg se at der er 5 forskellige af de her Tvix dimser :-)

Er nogle mere til musik og andre mere til film?

Jeg håber at I vil dele jeres wisdom med en der er noget forviret over hvad han skal vælge :-)
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 20:09

Forskellem mellem 6500 og 7000 er kun kassen (box vs kagedåse). Det samme gælder for 4100 og 5100.

Forskellen mellem 4100 og 6500 er at 6500 understøtter mvk og en masse andre HD formater (bluray).

3300 kendr jeg ikke, men den kan vist også optage (nok med begrænset funktionalitet ift en alm. HDD optager)

Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 20:22
Kan anbefale dette forum til dig:
mpcclub
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 20:38
Bleze, jeg hopper fluks til mpcclub :-)
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 22:30
Når jeg læser om Tvix HD M-6500A på mpclub så bliver jeg noget forsigtig med at købe den. Det virker som om den har en del bugs og at dens firmware ikke bliver opdateret så tit. Er det også jeres oplevelse af den?
Venlig hilsen
-Pawel
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 22:55

Pawel jeg tror generelt at der er bugs i de fleste NMT's (Networked Media Tank). Min opfattelse er at, der generelt udsendes flest bugixes (og nye features) til Popcorn Hour boksen, du kan læse mere på networkedmediatank.com eller i det 90 sider lange "review" af Popcorn Hour A100 (den "gamle").

Uanset hvad du vælger tror jeg du vil blive positivt overrasket over at kunne afspille de mest gængse filmformater du finder på nettet :)

Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 23:06

hvis det bare er SD xvid og divx film du vil se vil jeg råde dig til at købe en modded Xbox1 og instalere XBMC på den. Bedre medie center får du ikke for for de 700-800 kr det koster

LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:36

Oprindeligt skrevet af Pawel Pawel skrev:

Når jeg læser om Tvix HD M-6500A på mpclub så bliver jeg noget forsigtig med at købe den. Det virker som om den har en del bugs og at dens firmware ikke bliver opdateret så tit. Er det også jeres oplevelse af den?

De officielle firmwares er der lidt længere imellem end de fleste kan lide.

Der kommer dog rimeligt ofte nye beta versioner og som i så meget andet beta software, så er der jævnligt fejl i. Men man behøver jo altså ikke køre med nyeste beta. Jeg har aldrig problemer med den 1.2.52 (seneste officielle) som jeg kører med. Jeg afspiller primært DVD og MKV. Kun en meget sjælden gang afspiller jeg en DivX.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

hvis det bare er SD xvid og divx film du vil se vil jeg råde dig til at købe en modded Xbox1 og instalere XBMC på den. Bedre medie center får du ikke for for de 700-800 kr det koster

Ja, XBMC er faktisk rigtigt godt. Det er også dejligt at se de har taget springet til andre platforme.

Jeg brugte selv en Xbox (1) med XBMC tidligere, men HD tvang mig over på en TViX, som jeg er ganske tilfreds med.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 07:48
Jeg er ret glad for min Tvix M-5100SH, det var plug og play.
Jeg valgte Tvix da jeg ikke gad rode rundt og vedligeholde div. installationer af software. Godt nok skulle jeg opdatere FW på min Tvix to gange før den var helt stabil, men det er der ingen ben i og slet intet i sammenligning med det bøvl jeg har haft med min Popcorn Hour A-100.
Xvid kører super godt, men jeg kan ikke udtale mig om DivX da jeg ikke har prøvet.

er en Tvix "lite" med PVR funktion, den kan "kun" vise content i op til 1080i og har lidt format begrænsninger bl.a. supporterer den ikke MKV.

De Tvix jeg har set på, har Component, S-Video og Composite og kan derfor bruges på de fleste alm. fjernsyn.

FPN' anmeldelse af 6500A

Redigeret af kleth - 09-December-2008 kl. 07:56
Til top
Pawel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 20:34
Hej allesammen, lige kommet hjem fra arbejde.

Jeg er mere tryg ved at købe en tvix nu. Jeg tænker at bruge tvix'en til andre ting end bare xvid og divx. Vil også se dvd på den og bruge musik center siden af den.

Ser ud til at jeg kan få den hos AV-Connection til ca: 2800 kr.
http://www.av-connection.dk/?PNo=DT-DXM6500AB&ML=884

Jeg tænker at det er nok det billigste i danmark. Er der billigere steder?

Jeg vil mange tak for alle jeres svar, jeg overvejede at købe en modded Xbox1 og instalere XBMC på den. Men jeg er blevet glad for look'et på 6500A :-) Og der ser ud til at være en masse features som jeg kan blive klog på.

Tak for hælpen
Pawel
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 20:36

Pawel, Xbox1 er grim og stor og kan ikke afspille HD (mkv) så det er nok et klogt valg :)

held og lo2

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu