|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
viper79 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 31-August-2010 kl. 16:39 |
Jeg skal have udskiftet min tvix m-6500 med en af ovenstående. Men kan
ikke helt blive enig med mig selv. Jeg har altid været af den
overbevisning om at tvix havde det bedste software, med integration af
cover-art m.m. ikke noget med ekstra programmer der skulle installeres.
Jeg har dog igennem det sidste stykke tid set meget på Popcorn a-200 og hvor meget man egentlig selv kan ændre i deres software og det er jo en hel del... hvis man selvfølgelig har lyst til at rode med det. Specs på de to maskiner er jo næsten ens, pånær harddisk størrelse og så er det lige chipsettet, hvor tvix'en har det nye Realtek RTD1283DD+ 400MHz og a-200 har Sigma SMP8643 667MHz. Jeg har altid ladet mig fortælle at sigmas var det bedste og klogeste valg, men er det rigtigt? Hvor meget har de sidste MHz at sige? Hvad ville i dette tilfælde være det mest fremtidssikre valg? Det er kun en af ovenstående jeg skal have, de andre modeller er ikke interesant. ![]() Redigeret af viper79 - 31-August-2010 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
viper79 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2008 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Så behøves der ikke at svares. Valget faldt på en Tvix S1 Slim. Grunden var således: udseendet, softwaren, konen kender tvix'en i forvejen og jeg skal ikke igennem cover-art fremstilling igen. Jeg kunne sikkert nævne flere grunde, dette var de mest vigtige.
Efter min mening når de andre afspiller ikke helt samme niveau som dvico. Men der er sikkert nogen derude som mener noget andet. |
|
![]() |
|
villads og vega ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-December-2008 Sted: Denmark. Kbh. Status: Offline Point: 412 |
![]() |
Hej Viper.
Kan du bekræfte om den kan afspille blu ray iso filer og bdmv mappe struktur ?
Mvh martin.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvis post dk kan nå at levere fra 31-August-2010 kl. 21:38 så kommer de med til VM i pakkeuddeling, :)
|
|
![]() |
|
niclasp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Jeg kobler mig lige på denne tråd, da jeg er nysgerrig omkring TVIX HD Slim S1..
Vil du give en lille tilbagemelding, måske en lille gennemgang med billeder og erfaringer? Ville være super lækkert for os andre som kigger på dette produkt. Bestilte du bare via http://www.tvix.co.kr/ENG/ ? Mvh, Niclas
|
|
![]() |
|
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
Jeg står overfor at skal have købt mig en netværksafspiller, og jeg er også endt med at valget står mellem enten PCH A-200 eller TWiX S1. Jeg håbede nogle af jer der har maskinerne kunne svare på følgende spørgsmål:
Moviejukeboxes: Jeg ved at der på PCH kan bruges YAMJ, findes der noget tilsvarende på TWiX? Eller skal man have fat i en anden løsning en YAMJ? Hvad er nemmest at bruge, og kræver mindst muligt arbejde? Podcast/trailere: Kan nogle af dem håndtere podcasts fra fx. DR? Gigabit: Jeg kan læse flere steder at PCH A-200's Gigabit forbindelse er meget ustabil i visse tilfælde, og den sikre metode er at køre 100/100. Er der kommet en opdatering der fikser dette? Og er det overhovedet nødvendig til at streame 720p/1080p .mkv filer og evt. BD-rips? Ja hvad er der ellers af fordele/ulemper ved de 2 maskiner, og er der måske en anden jeg har overset der gør det hele meget bedre? ![]() |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
villads og vega ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-December-2008 Sted: Denmark. Kbh. Status: Offline Point: 412 |
![]() |
Tak for info. Hvor har du købt den og hvad har den kostet ?
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Der står i hvert fald på deres hjemmeside at bd.iso skulle virke:)
Er der nogen der kan fortælle mig om man bare kan smide en harddisk med film i uden videre eller SKAL den formateres gennem Tvixen først? Jeg har nemlig en stor disk med film, som jeg jo ikke lige har lyst til at skulle slette. |
|
![]() |
|
Rulle ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
![]() |
Tak for svarene viper. Lyder smart det med jukebox/coverart der er integreret. Hvordan fungerer det i praksis, skal der laves noget .nfo fil eller kører det helt automatisk? Du må gerne undersøge det med DR hvis du får tid engang ![]() |
|
/Martin
|
|
![]() |
|
![]() |
Villads og vega. Jeg har købt den her -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010465405.aspx
Rulle: Jeg har lige kigget efter podcast til DR. Det er der ikke noget af som jeg ser det. Det er en masse andet gøgl online tv-udsendelser. Der er tilmed også en som viser filmtrailers. Dog er alt online streaming efter min mening af meget meget dårlig kvalitet. Det er en ommer Dvico. Til Cover-art skal du bruge http://www.tvixie.com/ eller http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350 begge programmer henter informationer fra diverse film-databaser og laver derefter de nødvendige filer som placeres i dine film-mapper. Dette fungere i fleste tilfælde helt automatisk. |
|
![]() |
|
![]() |
bibihest: Hvor står der noget om bd.iso på deres hjemmeside? Jeg kan ikke helt finde det. Står der noget om det er bd-lite eller om det er fuld understøttelse med menuer m.m.?
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |