recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix S1 Slim eller Popcorn A-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix S1 Slim eller Popcorn A-200

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
viper79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix S1 Slim eller Popcorn A-200
    Sendt: 31-August-2010 kl. 16:39
Jeg skal have udskiftet min tvix m-6500 med en af ovenstående. Men kan ikke helt blive enig med mig selv. Jeg har altid været af den overbevisning om at tvix havde det bedste software, med integration af cover-art m.m. ikke noget med ekstra programmer der skulle installeres.
Jeg har dog igennem det sidste stykke tid set meget på Popcorn a-200 og hvor meget man egentlig selv kan ændre i deres software og det er jo en hel del... hvis man selvfølgelig har lyst til at rode med det.
Specs på de to maskiner er jo næsten ens, pånær harddisk størrelse og så er det lige chipsettet, hvor tvix'en har det nye Realtek RTD1283DD+ 400MHz og a-200 har Sigma SMP8643 667MHz.
Jeg har altid ladet mig fortælle at sigmas var det bedste og klogeste valg, men er det rigtigt?
Hvor meget har de sidste MHz at sige?

Hvad ville i dette tilfælde være det mest fremtidssikre valg?

Det er kun en af ovenstående jeg skal have, de andre modeller er ikke interesant. Wink

Redigeret af viper79 - 31-August-2010 kl. 16:39
Til top
viper79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 21:38
Så behøves der ikke at svares. Valget faldt på en Tvix S1 Slim. Grunden var således: udseendet, softwaren, konen kender tvix'en i forvejen og jeg skal ikke igennem cover-art fremstilling igen. Jeg kunne sikkert nævne flere grunde, dette var de mest vigtige.
Efter min mening når de andre afspiller ikke helt samme niveau som dvico. Men der er sikkert nogen derude som mener noget andet.
Til top
villads og vega Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark. Kbh.
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 08:45
Hej Viper.

Kan du bekræfte om den kan afspille blu ray iso filer og bdmv mappe struktur ?
Mvh martin.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 09:09
Hvis post dk kan nå at levere fra 31-August-2010 kl. 21:38 så kommer de med til VM i pakkeuddeling, :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
niclasp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 21:59
Jeg kobler mig lige på denne tråd, da jeg er nysgerrig omkring TVIX HD Slim S1..

Vil du give en lille tilbagemelding, måske en lille gennemgang med billeder og erfaringer? Ville være super lækkert for os andre som kigger på dette produkt.

Bestilte du bare via http://www.tvix.co.kr/ENG/ ?

Mvh, Niclas
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 23:44
Jeg står overfor at skal have købt mig en netværksafspiller, og jeg er også endt med at valget står mellem enten PCH A-200 eller TWiX S1. Jeg håbede nogle af jer der har maskinerne kunne svare på følgende spørgsmål:

Moviejukeboxes: Jeg ved at der på PCH kan bruges YAMJ, findes der noget tilsvarende på  TWiX? Eller skal man have fat i en anden løsning en YAMJ? Hvad er nemmest at bruge, og kræver mindst muligt arbejde?

Podcast/trailere: Kan nogle af dem håndtere podcasts fra fx. DR?

Gigabit: Jeg kan læse flere steder at PCH A-200's Gigabit forbindelse er meget ustabil i visse tilfælde, og den sikre metode er at køre 100/100. Er der kommet en opdatering der fikser dette? Og er det overhovedet nødvendig til at streame 720p/1080p .mkv filer og evt. BD-rips?

Ja hvad er der ellers af fordele/ulemper ved de 2 maskiner, og er der måske en anden jeg har overset der gør det hele meget bedre? Smile

/Martin
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 21:43
Tak for info.  Hvor har du købt den og hvad har den kostet ?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 21:45
Der står i hvert fald på deres hjemmeside at bd.iso skulle virke:)

Er der nogen der kan fortælle mig om man bare kan smide en harddisk med film i uden videre eller SKAL den formateres gennem Tvixen først? Jeg har nemlig en stor disk med film, som jeg jo ikke lige har lyst til at skulle slette.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af viper79 viper79 skrev:

Rulle: YAMJ skal ikke installeres, jukebox og cover-art er alt integreret i tvix'ens softwaren. Det er en af de ting Dvico har været gode til, i forhold til PCH, ryan m.m.
Podcast trailer fra DR fik jeg ikke prøvet, dog understøtter tvixen podcast.
Gigabit tror jeg ikke helt der er behov for, jeg streamer filer > 21gb fra min server uden problemer på 100mbit. Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor Dvico er gået fra 1gbit, da den gamle 6500 havde det.

Tak for svarene viper. Lyder smart det med jukebox/coverart der er integreret. Hvordan fungerer det i praksis, skal der laves noget .nfo fil eller kører det helt automatisk?

Du må gerne undersøge det med DR hvis du får tid engang Smile
/Martin
Til top
viper79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 22:33
Villads og vega. Jeg har købt den her -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010465405.aspx 

Rulle:
Jeg har lige kigget efter podcast til DR. Det er der ikke noget af som jeg ser det. Det er en masse andet gøgl online tv-udsendelser. Der er tilmed også en som viser filmtrailers. Dog er alt online streaming efter min mening af meget meget dårlig kvalitet.
Det er en ommer Dvico.
Til Cover-art skal du bruge http://www.tvixie.com/ eller http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350 begge programmer henter informationer fra diverse film-databaser og laver derefter de nødvendige filer som placeres i dine film-mapper. Dette fungere i fleste tilfælde helt automatisk.
Til top
viper79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 22:45
bibihest: Hvor står der noget om bd.iso på deres hjemmeside? Jeg kan ikke helt finde det. Står der noget om det er bd-lite eller om det er fuld understøttelse med menuer m.m.?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 22:54
Tak for info.
Til top

Besvar Besvar Side  123>