recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-kanalerne stiger i 2009
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-kanalerne stiger i 2009

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Jamen jamen - Den er da hel gal. Sjældent har der været større behov for SD-TV i ordentlig kvalitet som nu, med det typiske fladskærms-TV hos familien Danmark, hvor der er sparet på både billedforbedringskredsløb og scaler.

Det hænger jo slet ikke sammen, og jeg forstår slet ikke at TV-stationerne vil lægge navn til det elendige produkt de efterhånden leverer. Hvis de vil have flere penge, så skal de altså også levere varen.


Vi er fuldstændigt enige
 
Kvaliteten op og mere (bedre) indhold.
Indholdsleverandørerne kunne så nemt give os en bedre oplevelse, hvis de bare undlod at skam-komprimere alting, dog vil jeg sige at det er en ret behagelig oplevelse at se egenproduktioner på Kanal4 der, i mine øjne, er i en ret fornuftig kvalitet. Kanal4 kan åbentbart godt finde ud af det og derudover skal der nok også roses for kanal5 med tilhørende HD kanal, lad os få nogle flere af de hovedkanaler i HD.

Men plads koster penge og kvantitet sælger åbentbart billetter og så er det jo vores egen skyld at vi har købt et fladskærmstv, det kunne vi jo også bare have ladet være med
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Grotesk at tage 69,- for en kanal, der koster 25,-
Har du overvejet om 25,- kunne være introduktionsprisen for YouSee? Som senere kan sættes op når kunderne er blevet afhængige af sport i HD. TV3 kostede heller ikke noget i starten...Jeg siger ikke at det forholder sig sådan, men eftersom YouSee mig bekendt ikke er åbne om deres indkøbspriser og midlertidige rabatter, kan det ikke udelukkes.


De 25,- har jeg ikke fra YouSee men fra prislister fra andre antenneforeninger, men jeg tror de til dels betaler meget for TV 2 Sport kanalerne fordi de har afvist at tilbyde Viasatkanalerne generelt.

EnergiMidt er bare dyrere, og de lagde endda ud med endnu højere priser, men måtte nedjustere dem.

De tager f.eks. pr. 1/1 129,- for deres HD pakke (plus 399,- i oprettelse for pakken), og den består af Discovery HD, Voom HD og Silver HD.

I øvrigt kan man komme til at betale i alt 587,- om måneden for noget der minder om Canal Digitals Family med CANAL+ Total pakke - dog mangler der enkelte kanaler i EnergiMidts pakker.

Man kan altså spare 248,- om måneden ved at få en parabol i stedet.

Redigeret af lunddal - 21-August-2008 kl. 11:06
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 10:39

Ja det er helt vildt, nogen som ved hvorfor energi midt er så dyre?

 Jeg overvejde dem kortvarigt, da de skal til at grave ned her hvor jeg bor inden længe, men altså deres priser er jo helt hen i vejret. Selv TDC/Yousee virker jo billige ved siden af.

Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 11:32
Faaborg Vest antenneforening har lavet en brugerundersøgelse. Hvor et flertal stemte for at den store pakke ikke må stige i pris. Så hver gang der sker prisstigninger bliver en eller to kanaler stemt ud af storpakken. Spørgsmålet er så hvor mange kanaler der er tilbage om 5 år.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 14:02
Kombiabonnement til husstandens samlede dekodere så alle i familien kan nyde godt af den samlede betalingspakke uden diverse tillægsabonnementer.
- YouSee burde snart lytte til befolkningens mange ønsker, hvis de vil gøre sig håb om at bevare en plads i det samlede mediebilled om føje år.


Redigeret af T-teknik - 21-August-2008 kl. 14:04
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 00:14
DR arbejder i al hemmelighed på en ny tv-kanal. Vil have 6 kanaler i 2009/10. YouSee gætter på en HD kanal p.g.a ekstra plads på Public Service allerede i 2010 skriver www.Journalisten.dk rart med lidt ekstra gratis kanaler i disse tider.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

DR arbejder i al hemmelighed på en ny tv-kanal. Vil have 6 kanaler i 2009/10. YouSee gætter på en HD kanal p.g.a ekstra plads på Public Service allerede i 2010 skriver www.Journalisten.dk rart med lidt ekstra gratis kanaler i disse tider.


Nu er der jo også gået 12 år siden DR sidst lancerede en rigtig tv-kanal så skal de jo ha´ brændt krudtet af på nogle nye.
Det eneste der glæder mig, er deres nye historiekanal.

Men vi kommer jo sikkert til at stige kraftigt i licens.
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:10
TVNYT.COM skriver at der ikke er brug for flere DR kanaler. Kun en HD kanal fra 2010 da DR allerede optager mange udsendelser i HD. Jeg glæder mig også til deres Historiekanal.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:20
Hvis producenterne satser rigtigt og ikke kommer med fejlslagne kanaler, som f.eks. TV6 og ZTV som Viasat lancerede i 90´erne, vil der muligvis være danskere, der vil være villige til at betale mere.
- Men teknisk skal det være i orden, ellers er der ingen idé i at acceptere prisstigninger fra YouSee.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Hvis producenterne satser rigtigt og ikke kommer med fejlslagne kanaler, som f.eks. TV6 og ZTV som Viasat lancerede i 90´erne, vil der muligvis være danskere, der vil være villige til at betale mere.
- Men teknisk skal det være i orden, ellers er der ingen idé i at acceptere prisstigninger fra YouSee.


Indhold og kvalitet skal op før det er ok med prisstigninger. Kvantitet har længe været det bedste argument fra YouSee's side, senest brugt i forbindelse med stigningen på kortgebyret.

Jeg syntes faktisk idéen med ZTV var rigtig god, men hvor blev den af? Viasat har efterhånden tyndet så meget ud i deres kanaler og programmer, at man kan spørge sig selv, om en kanal er dansk, blot fordi den har danske undertekster?
Jeg kan ikke rigtigt finde noget dansk tv på TV3 og 3+, udover SAS ligaen altså.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:32
Det eneste som er værd at fremhæve fra ZTV, var deres lidt skæve b-film de viste om aftnen og natten.

At mange stadig foretrækker TV3 og 3+ (eller er det +3 de nu hedder?) er foruden SAS ligaen, de mange gameshow de sender.
- Er der mon nogen der kan leve uden Robinson?
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 16:00
Dyrt at slippe af med den store pakke. www.jv.dk/artikel/485125
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu