|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Mht. til 250 vs. 150 og bare general info så prøv evt. at læs http://htpcnews.com/main.php?id=pvr_150_1
|
|
![]() |
|
Draco ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Hvad bruger man mpeg1 til? bruges mpeg2 (er det ikke det samme som til dvd?) mest idag? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
Til video med lav opløsning og bitrate, f.eks. VideoCD som har en konstant bitrate på 1150/224 kbits og opløsning 352x288. Jeg glemte dit andet spørgsmål: Jo, det er mest Mpeg2 der anvendes idag. Jeg synes selv Mpeg1 er ved at være forældet. Flemming Redigeret af fltk |
|
![]() |
|
Draco ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Har bestilt Hauppauge WinTV PVR-150, NEC 3540A og trådløst tastatur og mus
![]() Tak for hjælpen allesammen ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
så lige på hauppauge's hjemmeside at 150 har mpeg1
Technically speaking WinTV-PVR-150 contains a high quality 10-bit video digitizer with 4 line adaptive comb filter to reduce video noise, plus a highly integrated MPEG-1/2 hardware encoder. WinTV-PVR-150 can record full screen TV or video at data rates from 2.5 to 12 Mbits/sec from TV, VCR or camcorder. The encoded MPEG-2 video is sent over the PCI bus, where it is stored on the PCs hard disk. The video can also be played back to the PC screen while recording. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
150 har definitivt IKKE Mpeg1 encoder. Dog må jeg rødmende indrømme at jeg husker forkert mht til radiotuner. En sådan har 150 desværre heller ikke. Flemming |
|
![]() |
|
![]() |
Så er det godt jeg har købt den for at se TV på, ikke hører radio ![]() Dog har 150MCE og 150MCE Low Profile Radio Redigeret af Draco |
|
![]() |
|
![]() |
Har modtaget delene idag og det er kun lige at Haupauge WinTV-PVR-150 kan være der.
Kortet sidder meget tæt på HDD'en og ende stykket skraber på kabinettet under installationen (den 5,25" plads) så det er kun lige man kan få det til at være der, det skraber ikke på 5,25" pladsen når der er monteret. Måtte også klippe en af "dimserne" af Molex stikket som vendte mod PVR-150 Sætter et stykke papir mellem HDD og PVR-150, da jeg ikke ved om tape's lim kan være ledende. Redigeret af Draco |
|
![]() |
|
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg vil gætte på at isoleringstape's lim ikke er ledende. Jeg har Hauppauge (godt nok 250) i en Qbic (Shuttle-størrelse) uden problemer. Er det monteret i pci? Og hvordan vender dine pci-porte?
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det er monteret i PCI.
______________________________ |__ | | | | ICE køler |__| | | ------------- PCI | | -------------- AGP |______________________________ Så PCI porten sidder på modsate side af normal ATX bundkort (hvor PCI sidder neden under) |
|
![]() |
|
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Vil det sige dit bundkort står lodret? |
|
![]() |
|
![]() |
sorry jeg er med nu!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |