recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-Kort og timeshifter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-Kort og timeshifter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Micky_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-Kort og timeshifter
    Sendt: 21-Maj-2006 kl. 11:19
Jeg skal igang med og lave en Maskine med Media Center på. Og så vil jeg gerne have mulighed for at lave timeshifter optagelser. Men når jeg læser herinde så bliver jeg itvivl om hvilken TV-kort man skal købe.
Har læst om Hauppauge WinTV-USB2 på
 http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5386
Og må nok sige at jeg også vil fortrække et internt kort.

Men hvad skal man vælge? Og hvad bruger i?
Jeg vil gerne have at der er et godt billede når man køre i fuld skærm, og at man kan lave timeshift optagelser uden hak.

Håber der er nogle som har lyst til at dele deres erfaringer med mig og andre.

/Micky_dk
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 02:18
Når nu du vil foretrække et internt kort (fra hauppauge skriver du) hvorfor så ikke købe det bedste til dit formål, nemlig et Hauppauge WinTV PVR-500MCE. Det regnes for at være "kongen" til en HTPC og media center.

Der er 2 tunere, så man kan optage et program, samtidig som man ser et andet. Og det belaster ikke din CPU, så du kan lave noget andet uden at det hakker. Timeshift optagelser er ikke noget problem, det hakker ikke efter en optagelse siden det nu er en hardware decoder der bruges. Der optages i mpeg2 forman og man har mange muligheder for bitrate, kan endda selv bestemme nødagtig hvordan den skal være ud over de faste.

Men der er en lille belastning af en CPU. Så man skal ikke gå for langt ned. En sempron 2800+ kan faktisk godt gøre det. De koster vel 500 eller deromkring. Eller en a64 3000+ er nede omkring 850.

Ken

Redigeret af Ken_T - 23-Maj-2006 kl. 02:21
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 10:59

Jeg regner med og vil prøve på min P4 2.5 GHz med 1GB Ram.

Det bliver nok også som du selv skriver et Hauppauge WinTV PVR-500MCE.

Lige et side spørgsmål. Hvilken tastetur bruger du, og er du tilfreds med det?

/Micky_dk
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 19:46
ok det skal nok køre

Jeg bruger ikke et specielt tastatur, jeg spiller og skal have et tungt tastatur med høje taster som jeg kan "føle"

Men jeg syntes du skal checke ud hvad der skrives på nettet om tastaturer til HTPC. Jeg har stødt ind i flere der diskuterede emnet. (bed om sider på dansk på google) Microsoft har jo et til deres medis center, men det var ikke alle der kunne lide det. Det handler om at have en "mus" på tastaturet. Det kan nogen syntes er ok men andre ikke.

Det skal jo ikke fylde for meget, men småt er ikke altid godt.

Måske er der et sted på dette forum hvor der diskuteres tastaturer til XP media center, eller ville jeg da sætte det op som et spørgsmål.

Og så snakker jeg om decoder hvor det skal være encoder, sorry. En PWR har både hardware encoder og decoder.

Ken

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 00:09
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er bedst af Hauppauge WinTV PVR-500MCE og 1300 :-( Vil selv mene at jo større nummer (altså 1300) så må den være nyere end 500. Og dermed også den bedste. Eller hvad?

Har set der nogle steder er en fjernbetjening med, er den ok til sammen med MediaCenter?
/Micky_dk
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 01:02
Et haupauge pwr-500MCE er et kort med 2 analoge TV tunere, mens et 1300 har en analog tuner og en digital DVB_T tuner.

Det første koster faktisk over 1000 kr mens det andet kan fåes for omkring 700. Der syntes for mig at være mere fornuft i et 1300 kort, men spørgsmålet er nok om det er et kort der understøttes af XP media center? Undersøg lige det først.

Men der er vist også et problem med undertekster for Digital tuneren, det skulle du nok også lige checke ud.

ken

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 05:45
Der er åbenbart en del man lige skal hoæde øje med  Nu har jeg også kigget lidt på Pvr-150 og den er vel også fin nok, hvis man ikke har brug for at skal se noget andet mens man optager.
Der var også et sted her i MCE forumet et link til noget Tweak software, som hvis kunne hjælpe på nogle problemer.
Jeg har bare ikke kunne finde tråden igen
/Micky_dk
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 13:03
Jeg har et PWR-150 og det er fint. Jo mere man sætter op, jo større er risikoen også for koks i systemet. Og man kan jo altid samtidig se det man optager. Nå, ja, men det kan man da.

Download drivere (de nyeste) fra Haupauges hjemmeside og installer dem i den rækkefølge som de skriver og brug først de programmer der findes der for at sætte op (wintv2000, editor og timer) Når det virker  kan man jo altid prøve noget andet.

Der er flere udbud af det samme kort (pwr 150) nogle er med fjernbetjening, andre bare kortet hvor du så selv skal downloade drivere, men så er det også billigst, under 600 faktisk. Jeg gav 500, Men sats på mus, det er let. Man skal lige øve sig lidt.

Det er ikke en egentlig HTPC du har i tanke, vel?

Personlig bruger jeg ikke andet end Wintv2000. Hvorfor?  Fordi det virker! Det er simpelt og let og enkelt, i forhold til så meget. Og resultatet er som det skal være. Wintv2000 kunne godt være noget flottere end lige det tunge amerikanske look, men de arbejder på nogle andre skins, så det kommer måske. Men det virker som det skal og det er godt. Let at starte optagelse, let at bruge timer og lave edit. Så hvad er det man vil. Tv oversigt finder jeg på nettet.

Det skal virke uden bøvl. Skriv hvis du får noget af det.

Mvh Ken

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu