recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-kort/signal ligner lort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-kort/signal ligner lort.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-kort/signal ligner lort.
    Sendt: 05-Juli-2008 kl. 08:15

Nu har jeg endelig fået købt mig et TV-kort, Hauppauge 1300Hybrid, og har kørt alle kanalerne ind (analogt, kabel) og det ligner seriøst noget lort.

Ligner noget fra gamle dage da de måske første TV-kort lige vra kommet frem og det var sjovt at der bare var noget som lignede noget TV-signal - det her ligner noget YouTybe-video som er kørt op i fuld skærm! Det ikk sne på den mådemen som om det er forstørret ALT for meget, ved ikk hvad man klader dette??

Har en købt en ny 22" ASUS widescreen skærm og kører max opløsning (tror det er 1400 x 1050) men HAR prøvet 800 x 600 med samme DÅRLIGE resultat.

Hvad er det som nisser???

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Nu har jeg endelig fået købt mig et TV-kort, Hauppauge 1300Hybrid, og har kørt alle kanalerne ind (analogt, kabel) og det ligner seriøst noget lort.

Ligner noget fra gamle dage da de måske første TV-kort lige vra kommet frem og det var sjovt at der bare var noget som lignede noget TV-signal - det her ligner noget YouTybe-video som er kørt op i fuld skærm! Det ikk sne på den mådemen som om det er forstørret ALT for meget, ved ikk hvad man klader dette??

Har en købt en ny 22" ASUS widescreen skærm og kører max opløsning (tror det er 1400 x 1050) men HAR prøvet 800 x 600 med samme DÅRLIGE resultat.

Hvad er det som nisser???

Intet. De analoge kanaler i dag ligner , måske bortset fra DR's kanaler, og bliver de tilmed opskaleret på en almindelig computer fladskærm uden nogen form for billedforbedring, så kommer det til at ligne noget fra YouTube.

Den eneste mulighed er, at vise kanalerne i det rigtige format i et vindue, og leve med kvaliteten.
Mvh Hans
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 13:28

Overvej en DVB-T løsning, det giver et rigtig godt billede (men sparsomt kanaludvalg). Nå ja, så er det jo også gratis at modtage, når udstyret er betalt.

------

Mvh Kasper

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 23:53
Kan være svært med en analog kabel tilslutning
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 07:12

Har nu læst mig lidt frem til at hvis jeg har kabel-tv så er det et DVB-C og IKKE et alm DVB-T!

Hvad koster sådan et DVB-C kort og er det virkelig "bare" det som skal til?? okay 150kr/året det kan jeg nok klare.

kæft hvor irriterende at sådan et alm analogt kort spiller minus, troede så de var bedre.....men har åbenbart ikk læst ordenligt på lektien, for det er jo åbenbart et DVB-C kort jeg skal bare. er det så det samme som hvis jeg ville bestille en selector-box hos tdc??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:01

Jeg har ikke DVB-C, men så vidt jeg ved skal du have et digitalt abonnement hos din kabeludbyder, for at kunne bruge et DVB-C kort. Du kan så kun se på et TV pr. kort (medmindre du bruger mere avancerede programmer som DVBViewer)

Skal du have et DVB-C kort så prøv at søge herinde på Technotrend (eller TT) og FireDTV (eller FloppyDTV), så kan du se hvad andre har af erfaringer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:14
For at få adgang til YouSees digitale kanaler, kræver det et DVB-C kort med mulighed for et CA-Modul, som skal bruges til YouSees programkort. CA-Modulet koster ca. 500 kr. og programkortet koster 398 kr. på årsbasis.

FloppyDTV er et udmærket bud, da det også kan bruges på HD-Kanalerne, og skal man have adgang til alle HD-Kanaler koster HD-Pakken 49 kr. om måneden.

Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg har ikke DVB-C, men så vidt jeg ved skal du have et digitalt abonnement hos din kabeludbyder, for at kunne bruge et DVB-C kort. Du kan så kun se på et TV pr. kort (medmindre du bruger mere avancerede programmer som DVBViewer)

Skal du have et DVB-C kort så prøv at søge herinde på Technotrend (eller TT) og FireDTV (eller FloppyDTV), så kan du se hvad andre har af erfaringer

Hvordan finder man ud af om det skal være et FireDTV eller FloppyDTV kort man skal bruge. P.t er vi tilsluttet Køge Antenneforening og mener det fungere ligesom TDC kabel-TV - vi skal ihvert fald ringe til TDC kabel-TV hvis vi vil se digital TV med en Selector-BOx.

Hvad YDERLIGERE skal jeg betale for for at kunne benyttet et DVB-C kort, det skal ikk være noget HD lige p.t

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:29

Køge bynet har et feed fra You See, men jeg mener ikke, at det er fuld udbygget, med andre ord der er begrænst adgang til Digitale kanaler i nettet, kontakt kommunen for nærmere info.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

FloppyDTV er et udmærket bud, da det også kan bruges på HD-Kanalerne

Ja det kan man altså også med med Technotrend, og efter min mening bedre! Jeg har nu kun erfaring med sattelit, men det har virkelig givet mig problemer at få FireDTV til at virke (og det er ikke lykkdes endnu). I dag gav jeg op og installerede et  TT kort. Det fungerer med alt, bortset fra at jeg har nogle HD problemer, men det tror jeg ikke er kortets skyld

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 08:42

det gør heller ikk noget at ALLE kanalerne ikk kan vises i digital, bare de mest almindelige. men ved Køge Bynet hvilket kort man mon skal bruge??

Hvad er et TT-kort? SÅjeg skal gå efter en FloppyDTV MEDplads til et CA-modul?? det er helt udlukket at kunne se noget med et DVB-C kort uden et CA-modul?

Ja det er sgu lidt som at snakke til et lille barn, det  skal lige gentages nogle gange før den fiser ind.....sorry.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

det gør heller ikk noget at ALLE kanalerne ikk kan vises i digital, bare de mest almindelige. men ved Køge Bynet hvilket kort man mon skal bruge??

Hvad er et TT-kort? SÅjeg skal gå efter en FloppyDTV MEDplads til et CA-modul?? det er helt udlukket at kunne se noget med et DVB-C kort uden et CA-modul?

Ja det er sgu lidt som at snakke til et lille barn, det  skal lige gentages nogle gange før den fiser ind.....sorry.

Jeg vil anbefale dig at rådføre dig med din antenneforening så du ikke køber noget udstyr der alligevel ikke passer.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu