|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
N1ck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 19-August-2009 kl. 19:30 |
Hej
indtil nu har jeg set YouSee som analogt, men nu har de jo åbnet for det digitale signal så man ikke skal bruge et kort og et CAM modul. indtil nu har jeg set det analoge signal via mit WinTV-HVR-220. nu hvor man ikke behøver at rode med CAM Modul og kunne jeg jo godt tænke mig at benytte mig af det digitale signal. men når det kommer til DVB-C tvkort er jeg lidt på bar bund. jeg bor på kollegie hvor vi får tv signalet fra fyns elservice og så er der bare et almindeligt antennestik i væggen. er det muligt at nogen kan guide mig lidt til at finde et brugbart tvkort |
|
![]() |
|
ThomP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2004 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Kender ikke meget til det, men jeg fandt på et tidspunkt sådan et her brugt, som jeg bruger: http://alatest.dk/priser/videokort/knc-one-tv-station-dvb-c- plus/pp3-32319779,55/ Det virker fint - og er understøttet i Linux. Har bøvlet noget med at få en kortlæser og et softCAM til at spille uden held, så nyheden om at Yousee frigiver signalet er yderst velkommen:) Kortet kan vist ikke købes i DK, men hvis du kører Windows og ikke behøver CAM bør du vel kunne bruge hvad-som-helst der står DVB-C på! |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
FloppyDTV er vist pt det mest omtalte og anbefalede kort.
Jeg bruger selv to og det spiller rigtigt godt sammen med MediaPortal. Efter andres erfaringer skulle det også virke i Windows Media Center og DVBVIewer. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
Utroligt så mange tråde der er om dette emne. Det er tilladt at bruge søgefunktionen: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64824& PN=1&TPN=500 Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
N1ck ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
ooh sorry flemming,skulle nok have kigget mig bedre for.
Til forslaget om Floppy DTV, jeg har også selv kigget på det kort, jeg synes bare ikke at det ser ud som om at stikket passer til det jeg har i vægen her, det stik jeg har ser således ud ![]() kan jeg bruge floppy DTV med det her stik ?? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
Ja, selvfølgelig. Det er jo et almindeligt antennestik. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Du skal vel bare have et kabel med et almindeligt antennestik i den ene anden og et F-connector stik i den anden ende. EDIT: Det var vist noget sludder jeg sagde der. Det er vel bare almindeligt antennestik i hver ende. Redigeret af mictand - 21-August-2009 kl. 15:19 |
|
![]() |
|
![]() |
ok mange tak for svarende, grunden til at jeg spørger er at på mange af de billeder jeg har set af kortet har stikket mest lignet den type stik der bruges til at forbinde parabolantennen med recieveren, men det kan måske bare to modeller. nu har jeg også igen siddet og kigget på nogle store billeder af kortet og der kan jeg også godt se at på de fleste er det i hvert fald almindeligt antennestik.
mange tak for hjælpen Nick |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |