recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVKort til Dansk Fibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVKort til Dansk Fibernet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lemming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: TVKort til Dansk Fibernet
    Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:35

Hej Nørder!

Hvilket tvkort skal jeg købe for at få fuld udbytte af Dansk Fibernet´s tv kanaler.

Af nogen folk får man at vide at man skal vælge Analog og andre det modsatte.

syntes godt nok at det er en jungle at finde det rette kort.

Jeg har kigget lidt på Hauppauge HVR 4000 http://www.hauppauge.se/pages/products/data_hvr4000.html , men jeg er ikke sikker på at det er det rette.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:46

Jammen, det er vel kun udbyderboxen der kan modtage de kanaler.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lemming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:54

Radiomanden:

Det er meget muligt at det er udbyderboxen som modtager de kanaler, men den sender dem vel videre?

så vidt at jeg kan læse mig til, så skriver de både at de blir sendt i HD TV, IP-TV og Analog.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 00:25
Der findes desværre stadig ikke noget kort der kan modtage iptv. Der kommer heller ikke noget foreløbelig. Problemet er nemlig de aftaler som internet udbyderen laver med tv selskaberne, og der er nemlig meget strenge regler for hvad de må og ikke må. Så med tv fra fiberudbyderen tvinger man sig selv til at bløde en box til hvert eneste tv der skal mobtage signalet. Så du har desværre bare at bukke dig forover og blive taget bagi af din udbyder.
Til top
Lemming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 12:17

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der findes desværre stadig ikke noget kort der kan modtage iptv. Der kommer heller ikke noget foreløbelig. Problemet er nemlig de aftaler som internet udbyderen laver med tv selskaberne, og der er nemlig meget strenge regler for hvad de må og ikke må. Så med tv fra fiberudbyderen tvinger man sig selv til at bløde en box til hvert eneste tv der skal mobtage signalet. Så du har desværre bare at bukke dig forover og blive taget bagi af din udbyder.

Hvis man ser bort fra IP-Tv, hvilket kort  kan jeg så med fordel købe??

Det skal vel bare være et analog??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 12:40

Da kanalskifte er på boxen, og signalet sendes til TV via Scart, altså et AV signal, så er det jo bare et AV input der skal være på udstyret i form af enten Composite, S-Video, eller RGB (Scart). Så et Videokort med S-Video In er hvad der skal bruges. Scart, og dermed RGB er det nok ikke nemt at få fat på.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 13:25

Du skal have et analogt TV kort med hardware MPEG-2 encoder.  Hvis du kun skal kunne se tv fra Fiberboksen kan du nøjes med et uden nogen former for digital tuner f.eks. Hauppauge 150. Hvis du gerne vil kunne optage jordbaseret DVB-T TV kan du bruge et kombineret digital analug f.eks. Hauppauge 1300.

HVR 4000 er vildt overkill da det både er til satelit og jorbaseret digital tv.

I den virkelig idelle verden behøvede du slet ikke et tv kort, men bare et netkort, da IP TV distribueres som almindelig ip over ethernet.  Men som det tidligere er nævnt her i tråden så har kabeltv selskaberne ikke lov til at distribuere TV direkte til PC'ere. Det skyldes nok at TV selskaberne er banke for at det vil give for nem mulighed for hacks der vil kunne live streame tv til hele verden

ildoc

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu