recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-kort til DVB-T og PAL med MPEG4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-kort til DVB-T og PAL med MPEG4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-kort til DVB-T og PAL med MPEG4
    Sendt: 20-September-2008 kl. 13:51

Nu har jeg søgt og IKKE fundet svar, så nu spørger jeg jer om I kan hjælpe med dette lille TV-kort puzlespil.

Jeg bor i en mindre boligforeninge. Vi har netop fået sat en transperant DVB-T modtager op så vi nu får DVB-T signalet ned gennem fællesantennen.

Ud over dette har vi en række satellitkanaler som fortsat distribueres via PAL

Jeg skal ud og have et nyt TV-kort til mit Vista medie center, det skal derfor kunne følgende.

• Dual tuner
  • Både PAL og DVB-T
  • MPEG4 parat (hardware dekoder)
  • Stabilt
  • Understøttet af Vista
  • Og så skal det selvfølgelig vise gode billeder.

Er der nogen der kan hjælpe mig med forslag?

Tak
-Michael

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 14:31

Det er ikke meningen, at de nye kanaler der kommer til November næste år er til fordeling i Kabelnet, men kun er til DTT nettet, derudover vil de kræve, (de fleste af dem), et CA modul med kortlæser, da de vil være kodet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:05

Det er jo præcis derfor det er fint at vi har fået en transperant DVB-T box, der sender DVB-T signalet ned i lejlighederne. Så kan de enkelte beboere selv finde ud af hvad de vil gøre med det.

Nu har jeg ikke leget med CA modul til HTCPen, men jeg forstår din pointe som at det er i signalstrømmen der går gennem CA modulet der er brug for en MPEG4 dekoder og ikke i det signal der behandles af en DVB-T tuner?

tak for info.

-Mice 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:13

Er der kanalomsætter på det Digitale signal, eller modtages det på den samme frekvens det sendes på.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:19

hmm. Sidder lige og læser om en ny dekoder her på siten:

"de nye public service kanaler (gratiskanaler), som DR planlægger at udsende fra 1. november 2009 (på MUX 2, som er Mpeg-4 baseret)."

Vil MUX2 ikke levere et DVB-T signal, der på en eller anden måde skal proppes gennem en digital TV tuner og derfor have dekodet et MPEG4 signal?

RADIOMAND: jeg tror ikke jeg forstår din kommentar :oS
Og for lige at være sikker på at jeg forstår bare lidt; DTT nettet er det net der idag og i fremtiden vil levere et digitalt TV signal til folks antenner = DVB-T?
Hvad er det der skulle forhindre os i også i fremtiden at tage det signal fra antennen og lade det gå ud til folks lejligheder? Vi er jo ikke en kabelTV forening, blot et hus med 16 antennestik :)

Mvh

-Michael

Til top
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:21
DVB-T signalet ryger lige igennem, ingen dekodning eller kanalomsætning!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:27

En HTPC løsning med digitalt modtagelse af DVB-T, mpeg4 kodet og krybteret kan løses med TV-kort fra Technotrend T1500 og fireFloppyDTV.

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p189_TechnoTren d-Budget-T-1500-inkl--CI-Interface---TT-Viewer.html

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0057740

Afkodninger sker i software, det er underordnet og det er kodet som mpeg2 eller mpeg4, begge dele kan håndteres...
Ligeledes dekrybtering via CAM-modul...

Hvis der skal blandet analog TV ind i det, mener jeg det er nødvendigt at satse på  HTPC-programmet mediaportal.

Med hensyn til satellit, kun installatioen ikke laves om til anvendelse af multiswich med 16 udgange, så var op til den enkelte bruger selv at sætte noget passende udstyr op, Sat-modtager erller f.eks. DVB-S2 tvkort i en HTPC...
Reelt har man kun en fælles parabol-antenne...

Denne multiswitch kan komíneres med almindelig antenne input...

http://www.hm-sat-shop.de/multischalter-emp-centauri/emp-mul tischalter-5-16-economy-line-e147-ap.html

Redigeret af avh - 20-September-2008 kl. 15:35
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:32

Det er jo et FTA signal. godt ingen omsætning, så kræver det lige nu MPEG2, fra November 2009 til engang i 2012 MPEG2 +4, og derefter er det kun MPEG4, eller hvad de finder på til den tid.

Så udstyret skal kunne modtage MPEG2 og 4, derudover skal der så være et Viaacess CA modul til afkodning af kanalerne i forbindelse med et programkort. Dette kort købes når tid kommer fra Boxer. 

MiceDK

Hvad er det der skulle forhindre os i også i fremtiden at tage det signal fra antennen og lade det gå ud til folks lejligheder? Vi er jo ikke en kabelTV forening, blot et hus med 16 antennestik :)

Ok, men det fremgik ingen steder.

Til top
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:38

avh

Tak for svaret og guide. Dog er jeg ikke interesseret i at få blandet satellit ind i billeder, jeg er tilfreds nok med de kanaler som fællesanlægget sender ud analogt.

Til din oplysning kan jeg fortælle at Fiji opdateringen til Vista MCE godt kan håndtere kombinationer af analog og DVB-T tunere. (Der mangler så tilgengæld H.264 support, men det er ikke relevant for mig endnu).

mvh
-Mice

Til top
MiceDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 15:51

RadioMand: så forstår vi hinanden - herligt :)

Og det ser ud som om avh har givet nogle forslag til sådan udstyr. Desværre ikke en "all in one" pakke, men det er vel der, hvor vi er idag.

Må ud af døren, så tak for hjælpen.
-Mice

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu