recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-licens på computere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-licens på computere

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Det kommer her.

Først var min ide, at købe et tv uden tuner, da jeg så kunne se tv igennem computeren og derved undgå licens, men tja, nu er det vel ligemeget.....

OK. Ja, den slags er der nok nogle få af. Men skal jeg være ærlig, så synes jeg, at det er i orden, at netop "den slags" skal til at betale licens. Det var et "hul" pga. forældet lovværk, at man kunne se TV på computeren uden at betale licens - efter min mening...

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Men ja det er da også surt for studerende, der går på en IT udannelse, hvor vi bruger computere til at udvikle software, som det jeg går på, nu er tvunget til at betale licens for at få lov at lave lektier og den slags hjemme, alternativet er nu at tage op på skolen og sidde der hele natten og arbejde.

DET har du tilgengæld ret i. Dér vil den nye lov ramme skævt.
Men jeg tror stadig, at det er få IT-studerende, der ikke har TV, og som dermed alligevel skulle have betalt licens...

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
kelm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det er DR selv (TV2 modtager ikke licens udover hvad de regionale stationer får) der har oprettet en hjemmeside i sin tid. Og det har i de sidste 10 år været gratis.

TV2, TV3 og de andre kommercielle stationer er da heller ikke gratis. De finansieres via reklamer, hvis pris lægges oveni prisen på de varer du køber, så på den måde betaler du også "licens" her. TV2's søsterkanaler koster penge (Licens), det samme gør Sputnik.

Og mens vi er ved det: Hvis DR får flere penge ind, end de må iflg. aftale med Folketinget, ryger pengene i en statskontrolleret kasse. Denne kasse blev tømt og blev brugt til at etablere TV2 i sin tid (dækkede selvfølgelig ikke det hele). Desuden havde DR en forsøgs TV-station, som TV2 overtog kvit og frit.

Redigeret af kelm - 31-Maj-2006 kl. 22:23
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 21:52
Det skal da bare finansieres over skatten. Tænk at bruge tid og energi til at opkræve licens og opsøge folk, det er da helt hjernedødt
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 22:14
Så slipper de fattige jo for at betale ... 
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Så slipper de fattige jo for at betale ... 

De betaler sikkert ikke alligevel

Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu