|
TV-Lyd gennem Stereo-anlæg |
Besvar |
Forfatter | |||
Tørlund
Ny bruger Oprettet: 20-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-November-2012 kl. 14:57 |
||
Jeg har sådan en Samsung Blu-Ray/"surround"-djævel, med sub-woofer og to små højttalere. Det lyder fint, og jeg kører lyden med et optisk kabel fra tv-box til Blu-Ray/"surround"-djævel. Det hedder et Home Theatre System, og ser sådan ud : http: //www.ciao.co.uk/Samsung_HT_C5800__7973713.
Jeg har også et old-school stereo-anlæg med en NAD 3150-forstærker og nogle Tannoy reol-højttalere (Mercury V1). Jeg ville elske at fyre subwoofer og de to grimme sorte højttalere, og bare køre al lyd gennem min NAD-forstærker og så gennem de højttalere, der alligevel er sat op til stereo-anlægget. Jeg kan ikke lige helt lure hvordan man gør det bedst. Men det burde da bare være en ledning, eller? Spørgsmålet er hvilken og i hvilken indgang. Bedste Hils - Tørlund |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det vil være lidt nemmere at svare på, hvis du fortalte hvilke udgange der er på dit tv. Alternativt fortalte, hvilket fjernsyn du har (producent og typenummer).
Klaus |
|||
Tørlund
Funktioner
Tak(0)
|
||
God pointe. Jeg har et
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Home teater tingen er bar designet til at skulle gengive lyden, så der er ingen lydudgange - altså ud over dem til højttalerne.
Desværre....... Dit tv har heller ingen analoge lydudgange, så her skal du som minimum gennem en D/A converter for at bruge dit stereoanlæg. Klaus |
|||
Tørlund
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tusinde tak. Vigtig info. Sådan en tyve år gammel forstærker er ret udigital har du ret i. Hold kæft hvor ville det bare være rart at kunne kyle grimme Samsung-højttalere og ditto Sub-woofer. Jeg vil google d/a-converter. Igen tak, meget brugbart - KH Tørlund
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |