|
Tv>optisk>receiver - ingen surround |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2019 kl. 10:32 |
|
Hej Min receiver har mistet muligheden for at sende "billed" på HDMI udgangene. Derfor er alle kilder sat til fjernsynet. jeg har forsøgt at sende lyden tilbage via ARC - det fungerer ok, men pga. fjernsynets måde at håndtere det på, så kan jeg ikke få min harmony fjernbetjening til at vælge den rigtige kanal. Fjernsynet skifter først efter "det hele er igang". Problemet er at den åbenbart kun kan sende stereolyd tilbage til receiveren - ifølge manualen (Samsung PS51D8005 plasma) Så har jeg prøvet med med optisk kabel, og valgt at den skal sende dolby digital videre, og ikke PCM (har prøvet begge dele). men receiveren viser stadig den kun modtaget stereo. Jeg har prøvet flere indstillinger i receiveren - også husket at slå ARC fra igen, da optisk indgang ellers ikke virker. Det er en Pioneer SC-1223. Er der nogen der evt. kender den, og dens opsætning? Ellers er det bare endnu et søm i kisten for den receiver.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
TVet kan IKKE sende Multichannel fra externe enheder via Toslink/ARC, lyd skal tilsluttes Reciveren.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Æv, det lyder træls. Jeg synes dog ikke jeg kan se at det ikke kan lade sig gøre (https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1533287054) Men det kræver at TV'et komprimerer det åbenbart. Nå øv. Jeg må finde mig en ny Receiver med noget pre'out og, hvis en ny skal den have eARC. Jeg kan se på priserne på dba.dk, at det ligeså godt kan betale sig at købe en ny. Folk tror at de stadig kan få halv pris selvom receiveren er 5 år gammel.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Ellers kan du vel nøjes med en HDMI splitter, hvis det kun er HDMI udgangene der er røget op din receiver og ikke indgangene.
|
||
![]() |
||
|
Jeg får lyd fra kilderne ind i receiveren. Så det kan både være hdmi/billed/ind eller hdmi/billed/ud der kan være død. Kan man få splitteren til at sende billed til tv, og lyd til receiver?
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jamen hvis du får lyd ind, så er en splitter jo netop løsningen. Så sender den samme signal til både receiver og TV. Så får du jo stadig lyden som nu, og da TV'et får samme signal fra splitteren, så er der ingen is på koen :)
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det kan også gøres nemmere, der er vel mulighed for at bruge Toslink.? Der fås DD og DTS, men dog ikke HD lyd formaterne.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
|
Hvordan har den mistet det mulighed? Klaus
|
||
![]() |
||
|
Med det mener du vel toslink fra de eksterne enheder til receiveren? Ellers modsiger du dig selv
![]() |
||
![]() |
||
|
Det forsvandt bar en dag før sommeren. Jeg har prøver at nulstille, flytte kabler, og endda tage dyret ud og prøve på andet fjernsyn. Uden held
|
||
![]() |
||
|
En ko uden is, er en god ting ![]() har du erfaring med splittere. Jeg forestiller mig der kunne være kvalitetsforskelle...
|
||
![]() |
||
|
Ja, det er jo det er er problem med, lyden altså.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |