recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv>optisk>receiver - ingen surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv>optisk>receiver - ingen surround

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:


Med det mener du vel toslink fra de eksterne enheder til receiveren? Ellers modsiger du dig selv Wink

 Ja, det er jo det er er problem med, lyden altså.


Tænkte det nok, tak.
Har lige tjekket: sønnens ps4 er uden toslink, desværre da det er den vi bruger til BR.
Yousee boksen, som vi bruger til TV/Netflix/HBO er med toslink, så det skal lige prøves inden jeg evt. køber en splitter.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 23:06
Det er fint till til Humax boksene hvadenten det er en 2000 eller 4000, har den selv tilsluttet Reciver med Toslink, da TVet ikke kan sende Multikanal lyd til Reciver.


Redigeret af Radiomanden - 18-August-2019 kl. 23:07
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Det forsvandt bar en dag før sommeren.
Jeg har prøver at nulstille, flytte kabler, og endda tage dyret ud og prøve på andet fjernsyn.
Uden held

Står den, så der er masser af fri luft omkring den?

I mine øjne lugter det af en ny receiver.........



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Står den, så der er masser af fri luft omkring den?

I mine øjne lugter det af en ny receiver.........



Klaus


Den har haft det lunt - men alt andet end billed er fint. Nu vil jeg prøve de andre råd først, og så kommer en ny receiver på prioriteringslisten i løbet af efterår/vinter
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 00:07
Mit råd: lad være med at bruge penge på hdmi splittere, eller lignende for at kompensere for et defekt hdmi board (det sidder som regel øverst i forstærkeren og dør dermed først), spar hellere op til ny forstærker med det samme.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 22:35
Jeg har i dag fået flyttet det optiske kabel til Yousee boksen, og nu er der hul igennem mht. surround.
Nu skal receiveren bare sættes op på ny.
BR afspilleren har digital udgang (coaxial), så den burde også kunne virke.
Så er det kun chromecast og mediacenter der ikke har surround. Måske jeg eksperimenterer med en splitter på den sidste.
Tak for svar og inspiration
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu