recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVPack - pros and cons
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVPack - pros and cons

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longlostson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: TVPack - pros and cons
    Sendt: 06-Marts-2009 kl. 16:11

Hej alle,

Jeg er lidt ny på dette område med Vista MCE, men har kastet mig ud i den første delvist hjemmebyggede løsning.

Jeg har valgt at installere TVPack 2008 med det samme, da jeg gik ud fra at det jo nok var smart, men det giver mig nogle problemer, såsom at jeg ikke kan bruge WebGuide softwaren og jeg kan heller ikke få Sputnik til at køre i mediacenteret, hvilket jeg regner med skyldes den PlayReady ting der bliver installeret sammen med TVPack?
Anyway, jeg overvejer at geninstallere det hele fra bunden, og så droppe TV Packen, men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad jeg mister og håber en af jer kan skabe klarhed :-)

Jeg bruger setuppet til at optage fra DVB-T (har et Compro VISTA E700 kort med dual DVB-T tuner) og jeg er ret vild med især funktionerne til serieoptagelser. Vil dette stadig virke på samme måde uden TV Pack, og vil undertekster også fungere? Jeg kan kun modtage DR1, DR2 og TV2.

På forhånd tak, og PS. Det er en Vista Home Premium SP1 32 bit jeg har.

Til top
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 11:25

TV Pack giver dig DVB subs, text tv understøtelse og (via et DLL hack) HD kanaler. disse ting ryger, hvis du vælger TV-Pack fra.

Du vil stadig kunne anvende EPG og alt hvad der dertil hører, bla. serieoptagelser osv, så umiddelbart er det ikke så meget du mister , i det setup du beskriver.

Jeg synes dog det lyder underligt at der er problemer med online content efter TVpack, jeg har ikke selv haft disse problemer. Jeg har dog ikke kørt webguide siden jeg installerede TVpack, så der må jeg være svar skyldig.

/Thomas

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af spillevende spillevende skrev:

TV Pack giver dig DVB subs, text tv understøtelse og (via et DLL hack) HD kanaler. disse ting ryger, hvis du vælger TV-Pack fra.

Du vil stadig kunne anvende EPG og alt hvad der dertil hører, bla. serieoptagelser osv, så umiddelbart er det ikke så meget du mister , i det setup du beskriver.

Jeg synes dog det lyder underligt at der er problemer med online content efter TVpack, jeg har ikke selv haft disse problemer. Jeg har dog ikke kørt webguide siden jeg installerede TVpack, så der må jeg være svar skyldig.

/Thomas

Webguide understøtter ikke tvpack pga EPG'ens nye format og desuden pga den nye container WTV

Redigeret af Patriarken - 07-Marts-2009 kl. 12:03
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jonaspoulsen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

Hej alle,

Jeg er lidt ny på dette område med Vista MCE, men har kastet mig ud i den første delvist hjemmebyggede løsning.

Jeg har valgt at installere TVPack 2008 med det samme, da jeg gik ud fra at det jo nok var smart, men det giver mig nogle problemer, såsom at jeg ikke kan bruge WebGuide softwaren og jeg kan heller ikke få Sputnik til at køre i mediacenteret, hvilket jeg regner med skyldes den PlayReady ting der bliver installeret sammen med TVPack?
Anyway, jeg overvejer at geninstallere det hele fra bunden, og så droppe TV Packen, men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad jeg mister og håber en af jer kan skabe klarhed :-)

Jeg bruger setuppet til at optage fra DVB-T (har et Compro VISTA E700 kort med dual DVB-T tuner) og jeg er ret vild med især funktionerne til serieoptagelser. Vil dette stadig virke på samme måde uden TV Pack, og vil undertekster også fungere? Jeg kan kun modtage DR1, DR2 og TV2.

På forhånd tak, og PS. Det er en Vista Home Premium SP1 32 bit jeg har.

Jeg har selv TVpack og PlayReady og Sputnik kører fint hos mig. Så det må være et andet sted fejlen ligger. Kan du overhvoedet få sputnik frem i menuen? Jeg havde held med at finde en rettelese reg-databasen som bare skal køres så kommer sputnik frem i MCE. Jeg kan sende den til dig hvis det er. Kan ikke finde linket.

Mht. webguide som er en genistreg efter min mening må vi bare vente spændt på en opdatering. Mon ikke de er blevet gjort opmærksom på problemet.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen1 jonaspoulsen1 skrev:

Jeg har selv TVpack og PlayReady og Sputnik kører fint hos mig. Så det må være et andet sted fejlen ligger. Kan du overhvoedet få sputnik frem i menuen? Jeg havde held med at finde en rettelese reg-databasen som bare skal køres så kommer sputnik frem i MCE. Jeg kan sende den til dig hvis det er. Kan ikke finde linket.

Mht. webguide som er en genistreg efter min mening må vi bare vente spændt på en opdatering. Mon ikke de er blevet gjort opmærksom på problemet.

Ja den er der godt nok i menuen og kan også logge ind, men når jeg forsøger at aktivere noget indhold, trailere etc. så kommer der en fejl, noget i stil med " Kan ikke vise siden"... meget underligt.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 19:31

/Thomas

Okay text-tv og HD kanaler kan jeg leve uden, men vil det sige at undertekster ikke vises på de danske kanaler (udenlandske udsendelser) uden TV Pack?

Til top
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

/Thomas

Okay text-tv og HD kanaler kan jeg leve uden, men vil det sige at undertekster ikke vises på de danske kanaler (udenlandske udsendelser) uden TV Pack?

Ja der vises ikke undertekster på de kanaler der ikke hardcoder dem ind i billedet - det er f.eks Tv2, Tv2 Film, og adskillige af film kanalerne (CD, Viasat) - der skal du have TvPack installeret for at Vista "forstår" undertekster

/Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu