|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:08 |
Kører nogen på denne måde?
I så fald kan i oplyse driverversion på Grafikkort, firmware på FireDTV samt Viaccess Cam mærke eller hvad i ellers har gjort. På forhånd tak! Vil gerne opdatere min HTPC vs Digital udbyder oversigt... Redigeret af Patriarken - 15-Marts-2009 kl. 14:09 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Hej Patriarken, Måske lidt off topic i forhold til din tråd, men kører dit setup fuldstændigt stabilt? Jeg har småproblemer her og der... 1) Kanal5HD begynder at shutter lidt efter et par minutter. Stop og start, så er det ok igen. Optagelse er der ingen problemer med på kanalen. 2) HD kanaler kan I nogle situationer fryse, når jeg zapper over på dem. Så har jeg bare et billede, som hvis jeg havde trykket på pause. Jeg har følgende setup: GA-P31-DS3L med Intel E5300 Radeon HD3650 ATI, med 256 Ram 4GB DDR2-800 PC6400 ram Vista, tv pack, hacket DLL, FireDTV med seneste firmware og beta driver. |
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg kan se du kører med 4gb ram. Kører du 64bit? Vista 32bit kan maksimalt håndtere 3gb ram inklusiv det ram der måtte være på et grafikkort. Det kan skabe problemer hvis mere installeres. Kører du 64-bit så overvej at skifte til 32-bit og tag en Ramklods ud så du har 2gb på systemet...for din egen skyld.
Jeg har selv et ATI 3450 på en Vista 32-bit boxs og der er ingen problemer med HD. Men jeg kører også på Stofa som er lidt mere HD venligt end YouSee. Jeg kører med Catalyst 7.2 såvidt jeg husker... Din grafikkort driver er akildeshælen i denne sammenhæng, dersom MS's dekodere forventer et DX10 kort hvor der er HD accelleration på. Hvis ikke den rigtige driver er på systemet kan det nemt skabe de scenarier du beskriver.(Sammenlagt med ovenstående Ram problematik) Nu vi er i gang: Jeg kan se at du har problemer med billede kvaliteten også. Dette er IKKE tunerens skyld. Det er dine indstilling af grafikkort. Jeg kender ikke dit fjernsyn. Men sørg for at sende en HD opløsning som dit fjernsyn kan håndtere i 50hz. Dvs 1280x720@50hz, eller 1920x1080@50hz. Hvis du kører 60hz vil det ligne lort for at sige det lige ud.... Derefter kan du gå ind i ATI CCC og indstille til Vector Adaptive deinterlacing, og rode lidt med sharpness og Noisereduktion. Vær opmærksom på at Vista godt kan finde på at skifte opløsning på grafikkort når MCE startes. Tjek på dit TV at det rent faktisk modtager den opløsning som du har sat i ATI CCC. Jeg takker desuden for at du har skrevet i min tråd. Jeg kan læse imellem linierne at jeg lige skal have rettet lidt hist og her på min hjemmeside. Redigeret af Patriarken - 16-Marts-2009 kl. 10:54 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
hehe - selv tak... hvis jeg skal spamme en andens tråd en anden gang, så sig bare til :-) Jeg kører 32bit, så jeg er klar over, at jeg ikke udnytter full RAM. Men jeg mener jeg kan styre det software mæssigt (kan ikke huske hvor i Vista lige i dette sekund. Jeg så også en tråd på greenbutton.com). Jeg prøver at rode med grafikkort - opsætningen! Mit tv har native 1-1 pixelmapping på 1920*1080P ved 50hz. Jeg har sat opløsningen på desktop til 1024*768 (ellers kan jeg ikke surfe uden kikkert fra sofaen), men mediecenter kører 1080P. Vil FFDSHOW ændre noget? |
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
|
![]() |
Nej FFdshow.....Det skal du ikke bruge, kun til lyd og XVID og MKV... Indstil det HELE til 1920x1080@50..... I din browser kan så bare instille Tekststørelse..... |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
ok - vil også bruge den til lidt Excel i stuen - og det er altså lidt småt... Kan man ikke køre en opløsning i desktop og en anden i VMC? Fandt løsningen på memory problemet - har ikke prøvet det af endnu: http://thegreenbutton.com/forums/thread/342469.aspx Kunne ikke lige se menu punktet på min vista home premium x86. Prøver at tage en ram blok ud senere. Redigeret af Harder - 16-Marts-2009 kl. 14:00 |
|
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |