recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVRADIOSHOPPEN PLATUGLE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVRADIOSHOPPEN PLATUGLE

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:19
Man skal da godt bøve noget rundt for at spare 100 kr på mælk, mens det er overkommeligt at spare 100 kr på et enkelt indkøb.

Et link til mælkejægerne www.tilbudsugen.dk, der kan man studere alle tilbudsaviserne og bla. søge på mælk :-) (eller cola)
mvh Christian
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:23
Det er vel bare noget vi har valgt at kaste os over fordi et elektronik køb planlægges på en anden måde en køb af 2 L mælk og et rugbrød på vej hjem fra arbejde, og så er der ikke jo noget bedre at at kunne fortælle naboen man har købt et eller andet til en god pris, nemli ja.

Som jeg ser på det:
Et TV koster det ene sted 5000, det andet sted 4700 så jeg kan spare 300 kr, men ved at købe dey andet sted spiller jeg med de 4700, fordi jeg ved service er iorden det første sted og jeg kender ikke så meget til det andet sted, jeg køber hellere til 5k i dette tilfælde, men det er jo nok et temperaments-spørgsmål.

Redigeret af Tanaburs - 07-Januar-2010 kl. 15:23
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og så et tillægsspørgsmål nogen måske kan svare på ?

Hvorfor er der så megen fokus på en difference i teknikbranchen ? Jeg mener folk går jo ikke ned og klager over, at de har købt 3 liter mælk og den så bliver sat en krone ned dagen efter !

Mon ikke det skyldes, at ofte er der mindst et 0, nogle gange 2 eller 3 (tallet nul) mere bag antal kroner, for hver ting du køber i teknik butikkerne, mens det er forholdsvis begrænset af antallet af 0ér (nuller) i dagligevare butikkerne.

Bare en logisk tanke, måske!

Hvis du ser det ud over et års indkøb, så kunne de fleste mennesker spare flere penge på indkøb af fødevarer end de kan ved elektronikprodukter.

Så hvis det er antallet af nuller der der er årsagen, så er det blot et udtryk for typisk dansk kortsigtet handling. De fleste bruger væsentlig flere penge på andre gøremål end elektronik, men få bruger det samme antal timer på at udse sig en besparelse på netop disse andre effekter.

Jeg spørger egentlig blot ud fra en interresse i, hvorfor det kun er elektronik der så omgivet af prisjagt ?

Men sådan er vi så forskellige.

Jeg vil vædde med at du også kigger priser når det er en ny bil der står på indkøbssedlen.Tongue

Men når det er sagt, er jeg fuldstændigt enig i at det er det lange seje træk med at tilrettelægge dagligvare indkøb over længere tid. Og købe ind "til lager" af langtidsholdbare fødevarer, når de er rigtig billige. Der kan sagtens spares flere tusinde kroner på årsbasis på denne måde.Big smile

Redigeret af Kampus - 07-Januar-2010 kl. 17:07
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 17:47
Kampus:
Jeg vil vædde med at du også kigger priser når det er en ny bil der står på indkøbssedlen.Tongue

Men når det er sagt, er jeg fuldstændigt enig i at det er det lange seje træk med at tilrettelægge dagligvare indkøb over længere tid. Og købe ind "til lager" af langtidsholdbare fødevarer, når de er rigtig billige. Der kan sagtens spares flere tusinde kroner på årsbasis på denne måde.Big smile

Her talte kvinden vist? Wink
Det fleste mænd er skide ligeglad med prisen på dagligvarer, men går meget op i dimser og dipiduter af elektroniks og mekanisks art. LOL

Jeg købte et TV til ca. 10.000.- en md. efter kostede det 8.000.- men man kan vente til dommedag,
med at købe, for at spare. Men jeg køber når jeg føler jeg har behovetBig smile Det samme gælder nok osse dagligvarer.Ouch

Redigeret af Darknezs - 07-Januar-2010 kl. 17:51
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

[

Næhh egentlig ikke. Jeg handler der, hvor den jeg får den service jeg ønsker. Hellere give lidt mere for bilen og så få lidt service uden beregning, når jeg har nogle basale spørgsmål eller andre små-issues.

Til gengæld sparer jeg som du nævner på "langtidsholdbare husholdningsvarer". Og så kører jeg gerne 10 minutter før jeg egentlig skal afsted når jeg benytter bilen. Det sparer som regel 3-400 kroner om måneden, at se de andre flyve afsted og vi når jo frem med et par minutters mellemrum alligevel....som regel undetegnede først LOL 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:19

Og så et tillægsspørgsmål nogen måske kan svare på ?

Hvorfor er der så megen fokus på en difference i teknikbranchen ? Jeg mener folk går jo ikke ned og klager over, at de har købt 3 liter mælk og den så bliver sat en krone ned dagen efter !

Mon ikke det skyldes, at ofte er der mindst et 0, nogle gange 2 eller 3 (tallet nul) mere bag antal kroner, for hver ting du køber i teknik butikkerne, mens det er forholdsvis begrænset af antallet af 0ér (nuller) i dagligevare butikkerne.

Bare en logisk tanke, måske!

Måske, men regn på en liter mælk i procent.
F.eks fra 4,25 til 3,25kr - det har jeg selv set i en weekend tilbud.
Uge "tilbudet" var samme mælk til 4,50kr.

Jeg mener ikke at man kan forvente at sælger på forhånd skal fortælle dig at han er villig til at sælge billigere eller at han om kort tid gør det endnu billigere.
Jeg kan godt forstå at det er træls.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:20

Næhh egentlig ikke. Jeg handler der, hvor den jeg får den service jeg ønsker. Hellere give lidt mere for bilen og så få lidt service uden beregning, når jeg har nogle basale spørgsmål eller andre små-issues.

Til gengæld sparer jeg som du nævner på "langtidsholdbare husholdningsvarer". Og så kører jeg gerne 10 minutter før jeg egentlig skal afsted når jeg benytter bilen. Det sparer som regel 3-400 kroner om måneden, at se de andre flyve afsted og vi når jo frem med et par minutters mellemrum alligevel....som regel undetegnede først LOL 

Hmm.. Og du tror at det koster ekstra ?

Ja, dansker køre gerne timevis for at spare en 10,-
.....
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Med venlig hilsen Shubidua. LOL
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Med venlig hilsen Shubidua. LOL
Nemlig LOL
.....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:51

Nu bor jeg ude på landet, og kun har en lokal brugsen som er tæt på.

og NEJ, jeg kører ikke til Maribo for at spare 2kr per liter mælk bare fordi Netto eller Spar kan gøre det billigere, selvom jeg køber 4 af dem.

Der er tiden og benzin altså godt med i overvejelserne..at bruge 40minutter på at hente dem, og spare de 8kr og yderligere betale 16kr i brændstof.. nah!

Så måske en københavner fortælling, men den er ikke sand...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Så jo, jeg er ret overbevist om, at denne form for markedsføring bestemt ikke er i orden.

En aftale er en aftale.

Jamen, aftalen i dette tilfælde er jo, at "det bliver ikke billigere". Det er forudsætningen for at indgå handlen. Og det er det jeg mener vil "fælde" forhandleren.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

En ting er mælk, men hvis det nu var cola...LOL

Så er det straks værre Wink

Det pudsige i ovenstående er, at værdien 0 (null) reelt får en enorm stor betydning, påtrods af at nul ingen værdi har Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu