recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv’s elektronik siger lyde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettv’s elektronik siger lyde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flitzbue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: tv’s elektronik siger lyde
    Sendt: 30-August-2009 kl. 20:46

Hej gutter :)

Det drejer sig om mit Philips Widescreen billedrørs tv, som kun er knapt 2-3 år gammelt. Den præcise model husker jeg ikke, andet end at det var det absolut sidste billedrørs tv man kunne købe på wupti.

Tv'et i sig selv fungerer upåklageligt, men her inden for de sidste par dage er det begyndt med jævne mellemrum at udstøde en lyd omme fra elektronikken, lyden varer ved i en 10-15 sekunder og ja det er ikke den typiske transistor pivelyd, men det lyder faktisk som når man lukker damp ud af en kedel, eller åbner en sodavand med overtryk i.

Det er ikke fordi jeg vil sende denneher 60 kg's mastodont til reparatør, når den dør ryger den ud og et fladt kommer ind istedet, men vil egentligt gerne vide om nogen ved hvad det kan være, og vigtigst af alt, om jeg skal have en pulverslukker stående klar ved siden af?

På forhånd tak

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Flitzbue Flitzbue skrev:

Det drejer sig om mit Philips Widescreen billedrørs tv, som kun er knapt 2-3 år gammelt. Den præcise model husker jeg ikke, andet end at det var det absolut sidste billedrørs tv man kunne købe på wupti.

Tv'et i sig selv fungerer upåklageligt, men her inden for de sidste par dage er det begyndt med jævne mellemrum at udstøde en lyd omme fra elektronikken, lyden varer ved i en 10-15 sekunder og ja det er ikke den typiske transistor pivelyd, men det lyder faktisk som når man lukker damp ud af en kedel, eller åbner en sodavand med overtryk i.

Det er ikke fordi jeg vil sende denneher 60 kg's mastodont til reparatør, når den dør ryger den ud og et fladt kommer ind istedet, men vil egentligt gerne vide om nogen ved hvad det kan være, og vigtigst af alt, om jeg skal have en pulverslukker stående klar ved siden af?

På forhånd tak

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg vil alligevel mene, at der enten er en løs forbindelse i højspændingsområdet, eller en komponent der står og "fiser" samme sted.

Umiddelbart vil jeg bestemt anbefale at du får gjort noget ved nu, for de lyde du beskriver er bestemt ikke normale

Redigeret af Hother - 30-August-2009 kl. 22:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Flitzbue Flitzbue skrev:

På forhånd tak

Havde selv et prosonic billedrørs tv som havde det med at pive (især med meget hvidt i billedet). Jeg havde læst et sted at det kunne være nogle spoler der var skyld i det, og at man kunne spraye hårdlak på dem.. Det gjorde jeg så (sprayede på alt der lignede spoler). og det virkede faktisk i noget tid
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Flitzbue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 16:17

Jeg siger tak for hjælpen

Ja, jeg hælder osse mest til det er en defekt i stærkstrømsdelen. Problemet er faktisk rigtigt slemt nu, enten så hvæser elektronikken eller osse knitrer den som en pejs, og så lugter den osse pænt brændt, så jeg har droppet at bruge det, inden det brænder hytten ned.

Så vil jeg smutte ud og kigge efter et nyt fladskærmstv :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu