recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-signal over nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-signal over nettet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ocke007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ocke007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-signal over nettet
    Sendt: 09-Maj-2012 kl. 11:37

Jeg har YouSee, og jeg kunne godt tænke mig at få alle mine programmer med i sommerhus. Jeg har kigget lidt på Slingbox, men som jeg ser det kan den ikke sættes direkte til mit fjernsyn i sommerhuset. Jeg har et CAM-kort i mit TV hjemme og der er også plads til det i TV’et i sommerhuset. Så min drømmeløsning ville være at, man kunne sende sit TV-signal over internettet fra mit hjem til mit sommerhus, og så bare tage sit CAM-kort med frem og tilbage. Er dette muligt?

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 16:58
Hej ocke007 og velkommen til forummet!

Det kommer lidt an på, hvordan du modtager dit TV-signal hjemme og i sommerhuset. Er det fra almindelig antenne begge steder (med programkort og CAM-modul til Boxer)? For så kan det godt lade sig gøre at tage modul + kort med og sætte det i TV'et i sommerhuset.

Hvis du derimod har kabel-TV hjemme og antenne-TV i sommerhuset kan det ikke lade sig gøre - programkortet fungerer kun med den udbyder, du har det fra.

Det med at "sende TV-signalet" via internettet er netop det, som Slingboxen kan. Men jo, det kræver fx. at du bruger din PC til at modtage i sommerhuset (evt. kobler PC'en til TV'et). Der findes andre løsninger (Dreambox og forskelligt HTPC-software) som kan noget tilsvarende, men her skal du ligeledes have PC og andet udstyr i hver ende. I alle disse løsninger modtages een kanal af gangen hjemme og sendes via internet til fx. sommerhuset.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
ocke007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ocke007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 22:46
Jeg har hverken kabel-, antenne- eller parabol i mit sommerhus.
Jeg var nu ude efter en metode til at sende selve signalet rent. Altså så yousee boksen kan stå der hvor man modtager signalet (sommerhuset). Slingbox sender et billede fra min boks hjemme, og derfor vil jeg ikke kunne se en anden kanal i sommerhuset mens børnene ser noget andet der hjemme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af ocke007 ocke007 skrev:

Jeg var nu ude efter en metode til at sende selve signalet rent.

Har du en fiberforbindelse direkte mellem hjem og sommerhus og et par hundrede tusinde i overskud, så kan det godt lade sig gøre.

Ellers kan jeg kun sige at du har alt for lidt båndbredde at gøre godt med, til at du kan overføre alle kanaler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 23:24
Som Klaus siger, er der alt for lidt båndbredde til rådighed på en alm. bredbåndsforbindelse. Alle kanalerne i Yousees net under et svarer til datatransmission i Gbit/s-størrelsen. En enkelt kanal fylder nogle få Mbit/s, i sagens natur mest for HD-kanaler. Det bliver hurtigt for meget for den typiske uplink-hastighed på ADSL - selv med bare een kanal. Derfor genkomprimerer slingboxen signalet til en båndbredde, der kan komme 'gennem hullet'.

Hvilke hastigheder har dine internetforbindelser?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
ocke007 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ocke007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 23:38
Jeg kan se hvad i mener. 
Jeg tror kan lave denne løsning 
hvor så jeg bare kan gennem det hele væk. Jeg kan så skaffe mig en ekstra boks (måske en Dreambox, da det ser ud til samsung har lidt problemer med Slingbox) og kort fra Yousee. Så må jeg altså bare leve med at slå en computer til mit fjernsyn i sommerhuset.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 00:33
Er der ikke noget med, at yousee har en ipad løsning, så du allerede kan se alle dine kanaler med deres app?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu