|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Neato ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:59 |
Jeg har set denne artikel http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=843&zoneid=3
men kan altså ikke lige gennemskue, hvad man skal bruge det til. De størrelser der henvises til i skemaerne kanjeg da bare se på de specs der er på fladskærmen.
Jeg havde troet at man ville kunne se, hvor stor en fladskærm man skal have i forhold til se position og hvor højt det skal sidde.
Er der nogen der kan sige mig det?
|
|
Venligst
Neato |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg siger bare big is better... man vænner sig hurtigt til en stor skærm... har læst om en del efterhånden som har fortrudt de ikke lige tog de sidste 10".... så står du og vipper mellem 2 størrelser vælg mindst den store... overvej måske størrelsen over hvis plads og budget tillader det
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Neato ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Men selv om man havde midlerne til det, kan man jo ikke tappesere en hel væg. Så sidder man jo ligesom på 1ste række i en biograf, hvor man bruger hele hovedet for at læse undertekster.
Jeg har dog hørt noget om at man siger, at for hver meter = 10". Holder den?
|
|
Venligst
Neato |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
altså afhængig af siddeplads har jeg mellem 3-5 meter til en 60"... jeg ville ikke nøjes med mindre nu
![]() Tror mere du skal gøre op med dig selv hvad du mest vil bruge skærmen til.... for til alm tvkigking er 32-42" fint... men til film så vil jeg feks gerne op på 50-60"... og mange vælger jo helt over i projektorløsninger med 80-120" når vi snakker film... men det afhænger helt af pladsen... og især om man kan lave et rum som kan mørklægges helt
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
jeg sidder 4-6 meter fra min 50" og samme afstand fra mit 120" lærred, og jeg foretrækker lærred
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
hvilket sætter en fed streg under.... big is better
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Så er det på plads.
![]() Hvad med hvor højt det skal sidde. Personligt synes jeg, at dem jeg har været hos, som har deres tv sidende højt, at man får ondt i nakken.
Er der nogen "regel" på det?
|
|
Venligst
Neato |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Har selv en 40" som jeg sidder en 4 meter fra og vil helt sikkert have mindst en 50" næste gang jeg skal have fjernsyn.
Angående højden så hænger mit fjersyn nok lidt højt (fra gulv til bunden af fjernsyn er der ca. 105cm) Synes ikke jeg får ondt i nakken men når jeg gør det om kommer det nok til at hænge omkring 15-25 cm lavere. Sofabordslamper kan jo også være med til at bestemme men sådan nogle har vi heldigvis ikke :)
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Ja. Optimalt set skal det hænge så du kigger en anelse "ned" på det. Dvs. de fleste TV hænger aaaaaaaaaaaaalt for højt rundt omkring. Mit eget inkl.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Jeg synes at det passer fint hvis øjenhøjde er ca. 1/3 oppe fra bunden af skærmen..lidt hen af vejen en smagssag, men hellere for lavt end for højt.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Midten af skærmen i øjenhøjde, eller måske lige lidt lavere
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Mit TV hænger så jeg har øjnene midt i billedet,men mit lærred hænger så jeg har øjnene 1/3 del fra bunden.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |