recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvunget til streaming - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvunget til streaming - hvad er bedst?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der blev lanceret en ny version af Apple TV 4K i slutningen af maj 2021. 

Hej.

Først vil jeg undskylde at jeg ikke havde styr på månederne. Tiden går hurtigt. Jeg kan huske at, jeg for flere måneder siden læste om at man ventede på en ny Apple TV. Det må så have været i foråret. Jeg havde så ikke læst, at den så er kommet. Det må I Undskylde.

Jeg bruger selv både DNS Services og VPN. Det ene udelukker ikke det andet. Den bedste kvalitet af fodbold så jeg streamet direkte til vores LG OLED B6 fra BBC i London, under World Cup i Fodbold i 2018 via en DNS Service.

Citat: 'may not be able to receive the World Cup streams, as a minimum capacity of 40Mbit/s will be needed to get the full 3840 pixel resolution representation.'



I andre tilfælde er det nemmere at gå ind i Windscribe VPN. Vælge et af de ti Gratis lande og trykke ON. Her er et skærmdump der viser hvor ment at det er:




Jeg forstår ikke helt hvordan man kan syntes, at det er det samme som at sætte en DNS op?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-Oktober-2021 kl. 12:20
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 13:30
Når du opsætter en DNS-tjeneste til at styre streaming, så indtaster man én gang DNS-adressen i sin router eller sin enhed. Derefter kan man fra DNS-tjeneste brugerflade vælge hvilke lande tjenesterne skal pege på. Så f.eks. sætte BBC iPlayer til UK, Disney+ til USA og DRTV m.fl. til Danmark. Det opsættes også én gang, men kan ændres løbende, om man vil.

Der er mange TV-enheder, som ikke virker med VPN, men det er ikke nødvendig. DNS-tjenester kan det samme og hastigheden på internetforbindelsen påvirkes som udgangspunkt ikke. DNS er jo bare et kartotek for opslag (ikke en tunnel, som forbindelsen skal igennem ligesom VPN).
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Er der godt nok ingen der kender kvaliteten er på deres Allentes flow-tv streaming?
Man finder det ingen gang i tråden om aktuelle bitrater på Flatpanels. Confused

Jeg lavede i starten af året noget om streamingkvaliteten herunder Canal Digital der nu er Allente. https://digitalt.tv/test-tv-udbydernes-streaming-tv-udbud/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:



DVB-T har dog den fordel, at de komprimerer de fleste (alle?) kanaler i HEV C (h.265)


Ikke i Danmark. Her bruger man stadig AVC (H264).

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 20:55
Jeg faldt over denne udbyder https://www.nordicchannels.com/
Den ser utrolig billigt ud for så mange kanaler, men er den lovlig?
Nogen der kender den og dens kvalitet?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Er der godt nok ingen der kender kvaliteten er på deres Allentes flow-tv streaming?
Man finder det ingen gang i tråden om aktuelle bitrater på Flatpanels. Confused

Jeg lavede i starten af året noget om streamingkvaliteten herunder Canal Digital der nu er Allente. https://digitalt.tv/test-tv-udbydernes-streaming-tv-udbud/

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Er der godt nok ingen der kender kvaliteten er på deres Allentes flow-tv streaming?
Man finder det ingen gang i tråden om aktuelle bitrater på Flatpanels. Confused 

Jeg lavede i starten af året noget om streamingkvaliteten herunder Canal Digital der nu er Allente. https://digitalt.tv/test-tv-udbydernes-streaming-tv-udbud/

Tak for den analyse @digitalt.tv. Fodbold kræver 50 billeder/sek for at kunne sammenlignes med kabel tv kvaliteten. Og her er det så kun Altibox der tager det seriøst - og de kan ikke levere på min adresse...Måske flere af dem har opgraderet nu? Det kunne være super med en opdateret analyse med fokus på sportskanalerne (TV3 Plus, TV3 Sport, TV3 Max, 6, 9, TV 2 Sport, TV 2 Sport X, Xee) hvor 50 billeder/sek og fornuftig bitrate er vigtigst.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den ser utrolig billigt ud for så mange kanaler, men er den lovlig?

Flemming


Kig på udbud og pris, så kender du jo allerede svaret
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 17:00
YouTv ser ok ud der kan jeg nøjes med 10 kanaler, det må prøves men er spændt på kvaliteten
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

DVB-T har dog den fordel, at de komprimerer de fleste (alle?) kanaler i HEVC (h.265)

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ikke i Danmark. Her bruger man stadig AVC (H264).

Kører Boxer virkelig AVC på DVB-T2 (Kører selv DVB-C så er ikke i detaljer bekendt med DVB-T)? Hvorfor skiftede de ikke til HEVC ved samme lejlighed, da de skiftede til DVB-T2?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Kører Boxer virkelig AVC på DVB-T2 (Kører selv DVB-C så er ikke i detaljer bekendt med DVB-T)? Hvorfor skiftede de ikke til HEVC ved samme lejlighed, da de skiftede til DVB-T2?


Ja, det gør de. Af ukendte årsager skiftede de ikke. Måske fordi ikke al eksisterende hardware kunne (kan) dekode HEVC. Tyskerne er jo for længst overgået til HEVC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 11:05
Ja det var en dårlig beslutning i sin tid. Ikke mindst for at få HEVC i gang på broadcast-området i Danmark.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 11:06
Den eneste HEVC-enkodede tv-kanaler, vi har i Danmark, er vel Viasat Sport UHD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu