|
Tweak mit hifi system |
Besvar |
Forfatter | |||
Heinzn
Junior bruger Oprettet: 22-August-2011 Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Maj-2012 kl. 18:33 |
||
Hej med jer
Mit system består af: HTPC med windows 7 (player XBMC) HiFace2 (Taralabs prism D1 Coax Kabel) Anthem MRX500 B&W XT4 (QED Revelation kablet) Velodyne SPL-1200 Ultra Jeg har selv læst lidt og kan forstå at med strøm filtre og skærming kan forbedere lyden mærkbart. Men hvad er jeres mening og har i andre ider til at forbedre lyden må i endelig komme med nogle gode bud. Btw. Vil der være noget at hente ved at skifte mit Taralabs prism D1 Coax Kabel som er det eneste gammel måske lidt billige kabel. Mvh Heinz |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan give lidt, men det er meget lidt, med mindre at du har støjproblemer. Jeg formoder at alt er strømforsynet fra samme jordede stikkontakt?
En af de største hurdles jeg ser i dit system er dataoverførslen fra din PC til forstærker. Her ville jeg sikre mig at der kørtes optisk, så der ikke opstår brum/stelsløjfer i dit anlæg. Dernæst vill ejeg se på om du kan sikre overførslen af data fra PC til forstærker. En PC kan være noget "sløset" med korret bithastighed (jitter). Her kan et godt eksternt lydkort give en forskel.
Prisen på kablet siger intet om, hvor godt/skidt det er. Alderen har ingen betydning. Men prøv da at skifte og se om du kan høre nogen forskel. Lad evt en uvildig skifte frem og tilbage mellem kablerne, men du koncentrerer dig om at lytte. Klaus |
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med forbehold for at du allerede har et superfedt lytterum, så vil jeg mene at akustikken er der hvor der absolut er mest at hente.
|
|||
Heinzn
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for jers svar.
Klaus: Yes, alt er jordet fra samme stikkontakt. Men jeg har lidt svært ved at vudere om der er støj i støm nettet. Min el- indstallation er knap 5 år gammel hvor der kom ny tavle, jord spyd, stikkontakter og nye kabler blev trukken. Men vi bor tæt op af Arla en meget stor fabrik som køre 24/7 til tider kan vi se på lyset at vi ikke har en konstant støm. Men om Arla kan have indvirkning på min lyd kan jeg ikke lige gennemskue. Det var også derfor jeg startede men at kikke på strømen hvis nu et filter og skærmet kabler kunne gøre noget mærkbart for mig. En anden ting er stel på pc og reciver, Jeg har ingen stel til min Anthem dog er der stel på min HTPC. Hvad angår jitter, har jeg en USB audio out (coax) som jeg kun bruger til stereo (Hiface2). Den benytter sig af asynkron data overførelse og skulle efter sigende fjerne det meste jitter fra pc'en. Strandvaser: Har du evt. noget godt læse stof du kan linke til ? Mvh Heinz |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du kan se det på lyset, så kan et filter ikke gøre noget..... Klaus |
|||
Heinzn
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej det var jeg bange for :/
|
|||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har jeg set billedet af stuen på hifi4all. Og jeg kan kun sige at det eneste du kan gøre er at forbedre din akustik.
Måske et gulv tæppe. Dine vægge reflektere også en del, og så er der det store glas parti Lad være med at begynde at investere i kabler o.l
|
|||
Heinzn
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lamelgardiner, så glaspartiet kan jeg godt gøre noget ved. under sofabordet har jeg allerede et gulvtæppe, det kunne måske skiftets ud med noget mere ulet et.
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det brude altså heller ikke have indvirkning på lyden. Klaus |
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |