|
Tweaking af billede |
Besvar |
Forfatter | |
Vijnana
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 475 |
Emne: Tweaking af billede Sendt: 02-Juni-2011 kl. 17:37 |
Det er muligt at dette emne er placeret under en forkert kategori. Jeg mener imidlertid at -alt andet lige - en projektor er den bedste "billedviser" til film.
Emnet tager udgangspunkt i det faktum at mange hifi-entusiaster elsker at nørde med anlægget til det giver den bedste lyd. Og her findes der jo en million tweaks man kan afprøve.
Men hvad med billedet? Kan man tweake billedgengivelsen - og hvordan? Det at "tweake" indebærer som regel at man opnår en forbedring via forholdsvis billige tricks og foranstaltninger.
Det er jo velkendt at et rums akustik er af enorm betydning for lydgengivelsen. Det er også velkendt at man kan øge den oplevde kontrast fra et billede, hvis rummet er mørklagt. Men hvad kan man ellers gøre? Er vores tilgang til lyd og billede så forskellig, at vi ikke interesserer os så meget for billedforbedrende fiduser?
Håber på en god debat!
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 03-Juni-2011 kl. 21:12 |
Både ja og nej.
Dvs jeg har ikke lyst til at male loftet eller væggene i en mørk farve/sort da vores projektor også er i stuen, derfor har jeg loft til gulvgardiner jeg trække for plus et sort stykke stof til at komme i loftet de første halvanden meter ud fra lærredet. Synes det fungerer fint til os. Ellers er der en fin tråd om det her. Ide til lys kontol = bedre Sort/ kontrast Update |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |