|
Tweaky's bio....is no more. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2012 kl. 22:50 |
Biografen er nedlagt til fordel for rent stereo setup !
Redigeret af Tweaky - 27-Juni-2012 kl. 07:29 |
|
![]() |
|
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fedt setup:) har set haft en par rs3 jeg gav hvid folie. Sig til hvis du vil se billeder:)
Euphonia er netop udgået så du burde kunne finde dem til fornuftig pris.. Spør du mig ville jeg opgradere receiver først:) tror du vil blive imponeret over hvor meget lyd der kan være i mentor serien. Er lidt misundelig på de rs3.. De gør noget helt specielt ved surround effekten;) |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Når du nu alligevel skal til at rydde op i kabler og male etc. Så ville jeg flytte surround back højttalerne ned på bagvæggen, en på hver side af reolen. Jeg tror det vil give en bedre lyd og surround effekt. Samt at du ikke støder ind i dem til hverdag.
Du må godt sætte dem højt oppe. Ellers et godt setup du har.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Takker for for inputene. Havde selv overvejet det med at rykke dem ned på bagvæggen, men da jeg gerne vil udvide til 7.1 på et tidspunkt så kommer der et sæt derned og hænge alligevel.
En RS3 er lidt for stor at hænge højt oppe og synes egentlig ikke det genere i dagligdagen at de hænger der. De fungerer så også "kun" som surround højttalere. Surround back er dem der skal sidde bagerst i et 7.1 setup ![]() Angående forstærkeren, så har jeg tænkt på det. Ved bare ikke hvad det skulle være istedet for 4311. Nu er den ikke så gammel, så det bliver ikke med det samme, men vil gerne holde det i eén maskine og så er der kun AVC-A1HDA tilbage og 35 kilo+ 3D upgrade...hmmmm...hvis altså vi snakker Denon. Er der andre bud i den seriøse klasse ? Altså uden vi skiller tingene ad !
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ork ja - rigtig mange ;)
Arcam - integra - anthem er bare et par stykker ;) Fedt setup - bliver spændende og følge ;) |
|
![]() |
|
Fruen møder tidligt fredag morgen, så I får lige et stemningsbillede.
![]() Redigeret af Tweaky - 22-Januar-2012 kl. 14:53 |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Ser lækkert ud
![]() Hvilke Euphonia ville du opgradere til ? Dit rum ser ikke ret stort ud og både MS4 og MS5 kræver et meget plads omkring sig for at spille optimalt. På det punkt er Mentor noget nemmere at have med at gøre. RS3 kan også godt bruges som front, evt med en ekstra sub.
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Lækkert - Mon ikke det er fruen der har stolen med puden
![]() |
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Lækker sæt up
![]() Er selv igang med lave hjemmebio, så at du har en Optoma hd 83, hvad synes du om den? Er den ok til sort? MVH Aouer
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Ser fornuftigt ud!
Hvis jeg var dig, ville jeg rykke din center helt ud til kanten af dit "tv-bord", da nuværnede placering gør, at du får en masse uønskede reflektioner fra bordet. Mit råd til næste opgradering, ville være at købe nogle gode effektblokke. Din surroundreceiver er god nok, men du vil få mere ro og kontrol ved at skifte til ordentlige effektforstærkere. Jeg ville også lege lidt med placering af baghøjttalere som en anden skriver - få dem højere op og længere bagud, når nu du har pladsen.
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Kan du ikke lave din billeder i lidt lavere opløsning? Så kommer aspektforholdene til at passe. Jeg går ud fra at dit bille er 16:9 og ikke 4:3.
Det ser ellers lækkert ud!
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Enig i at der er lidt med aspektforholdene på billederne, det ser ud som om enheden på din center er oval
![]() Bortset fra det så ser det rigtigt fint ud
![]() Har du overvejet at male væggen bag lærredet mørk f.eks.?
Og hvordan er akustikken?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |