recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tweaky's bio....is no more.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tweaky's bio....is no more.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tweaky's bio....is no more.
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 22:50
Biografen er nedlagt til fordel for rent stereo setup !

Redigeret af Tweaky - 27-Juni-2012 kl. 07:29
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 23:52
Fedt setup:) har set haft en par rs3 jeg gav hvid folie. Sig til hvis du vil se billeder:)

Euphonia er netop udgået så du burde kunne finde dem til fornuftig pris..

Spør du mig ville jeg opgradere receiver først:) tror du vil blive imponeret over hvor meget lyd der kan være i mentor serien.

Er lidt misundelig på de rs3.. De gør noget helt specielt ved surround effekten;)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 06:02
Når du nu alligevel skal til at rydde op i kabler og male etc.
Så ville jeg flytte surround back højttalerne ned på bagvæggen, en på hver side af reolen. Jeg tror det vil give en bedre lyd og surround effekt.
Samt at du ikke støder ind i dem til hverdag.

Du må godt sætte dem højt oppe. Ellers et godt setup du har.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 07:20
Takker for for inputene. Havde selv overvejet det med at rykke dem ned på bagvæggen, men da jeg gerne vil udvide til 7.1 på et tidspunkt så kommer der et sæt derned og hænge alligevel.

En RS3 er lidt for stor at hænge højt oppe og synes egentlig ikke det genere i dagligdagen at de hænger der.

De fungerer så også "kun" som surround højttalere. Surround back er dem der skal sidde bagerst i et 7.1 setup Wink

Angående forstærkeren, så har jeg tænkt på det. Ved bare ikke hvad det skulle være istedet for 4311. Nu er den ikke så gammel, så det bliver ikke med det samme, men vil gerne holde det i eén maskine og så er der kun AVC-A1HDA tilbage og 35 kilo+ 3D upgrade...hmmmm...hvis altså vi snakker Denon. Er der andre bud i den seriøse klasse ? Altså uden vi skiller tingene ad !
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 07:52
Ork ja - rigtig mange ;)

Arcam - integra - anthem er bare et par stykker ;)

Fedt setup - bliver spændende og følge ;)
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 08:34
Fruen møder tidligt fredag morgen, så I får lige et stemningsbillede.

Redigeret af Tweaky - 22-Januar-2012 kl. 14:53
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:21
Ser lækkert ud Wink

Hvilke Euphonia ville du opgradere til ? Dit rum ser ikke ret stort ud og både MS4 og MS5 kræver et meget plads omkring sig for at spille optimalt. På det punkt er Mentor noget nemmere at have med at gøre. RS3 kan også godt bruges som front, evt med en ekstra sub.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:33
Lækkert - Mon ikke det er fruen der har stolen med puden Smile..

Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 09:34
Lækker sæt upClap
Er selv igang med lave hjemmebio, så at du har en Optoma hd 83, hvad synes du om den?
Er den ok til sort?
MVH
Aouer
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 10:22
Ser fornuftigt ud!

Hvis jeg var dig, ville jeg rykke din center helt ud til kanten af dit "tv-bord", da nuværnede placering gør, at du får en masse uønskede reflektioner fra bordet.

Mit råd til næste opgradering, ville være at købe nogle gode effektblokke. Din surroundreceiver er god nok, men du vil få mere ro og kontrol ved at skifte til ordentlige effektforstærkere.

Jeg ville også lege lidt med placering af baghøjttalere som en anden skriver - få dem højere op og længere bagud, når nu du har pladsen.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:23
Kan du ikke lave din billeder i lidt lavere opløsning? Så kommer aspektforholdene til at passe. Jeg går ud fra at dit bille er 16:9 og ikke 4:3.

Det ser ellers lækkert ud!
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 11:49
Enig i at der er lidt med aspektforholdene på billederne, det ser ud som om enheden på din center er oval LOL.

Bortset fra det så ser det rigtigt fint ud Thumbs Up

Har du overvejet at male væggen bag lærredet mørk f.eks.?

Og hvordan er akustikken?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu