|
Tweaky's bio....is no more. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
SosFarum: Har snakket med Dali og de mener fint at MS4 kan gå ind i rummet uden problemer. De var noget tilbageholdende med MS5, men den er så også fysisk for stor til min smag. Har prøvet at ha RS3 i front og var egentlig godt tilfreds, så det kan godt være at det bliver noget i den retning, men MS4 skal ihvertfald prøves på et tidspunkt.
Rummet er iøvrigt ca. 3,5 gange 7 meter i "min" del af stuen.
Bird: Nope....puden er til mig
![]() aouer: Er rigtig godt tilfreds med Optoma'en. Billedet fejler ikke noget. Den støjer en lille smule, men det skulle falde lidt i niveau hvis den bliver kalibreret. Så skal nok have det gjort på et tidspunkt inden for nær fremtid.
Jonas_h: Vil prøve det med centeren. Har overvejet om ikke jeg skulle hænge den direkte på væggen og så fjerne bordet, da det ikke har nogen rigtig funktion lige pt. På sigt skulle der gerne komme en Euphonia center og sub ind at stå på den plads, meeeen det bliver ikke lige foreløbig. Kommer tid kommer råd.
Omkring effektforstærkere....yeps...i know, men vil gerne slippe for alt for mange apperater. Måske noget Lyngdorf trin. Har prøvet et NAD C275 og der var for meget bulder over den til mit brug. Har også leget med en ældre Nakamichi PA7, men den har ikke trigger og det skal kunne tænde samlet. Jeg gider ikke skulle klikke 17 steder for at se eller høre noget.
Angående placering af baghøjttalere, så skal jeg give køb på fremtidsudsigter på 7.1 hvis de bliver rykket tilbage og jeg får et lyttemæssigt hul mellem front og bag med den afstand der bliver. Vil prøve at sætte dem på et par standere en dag og så lege lidt med det. Som det er pt. er de justeret lidt ned i nivaeu i forhold til Audyssey kalibreringen og det har hjulpet en del.
Sejrsen: Jooohhh..den er vist smuttet med aspect'en på billederne. Det får jeg lige rettet sidst i weekenden
![]() Schulz: Skal nok få kigget på de billeder. Væggen skal males...eller det skal både bagvæg og sidevægge, men pønser lidt på farven lige pt. Fruen er klar med til at give et nap, men vil lige være sikker inden vi piller ned og klatter løs.
Akustikken er faktisk helt ok. Ingen rumlen eller noget. Jeg har lidt issues ved fronten med basboost, men skal have lavet nogle tunge gardiner til hjørnerne, så det giver lidt hygge også. Det burde kunne hjælpe. Desuden skal der nogle bats (hvordan staver man det ?) op på sidevæggen. Men maling først, siden resten.
|
||
![]() |
||
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
|
SOS alle rum kan bruge en ms5;)
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Har godt set du har haft MS5 på et tidspunkt. Hvor stort var det rum ? Hvad havde du til at trække den ?
|
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
|
Hans rum var alt for lille ![]() Det hele lød nu stadig rimelig godt - dog var der voldsomt meget bas og de ville have spillet langt bedre i et større rum. de skal nok have 1 meter til både bag og sidevæg - MS4 skal have nogenlunde det samme. |
||
![]() |
||
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
|
Synes bare ms4 uanset rum er en kedeligere højtalere som er langt fra ms5!
Dette er uanset rum og størrelse imo. Men spillede dem ikke i et godt rum overhovedet men lyden var stadig fantastisk, og med en bas EQ kom man langt:) Hvis du ser mine billeder står de helt klemt i hjørner i et meget lille rum! |
||
![]() |
||
|
Kan godt se du havde presset op i et hjørne. Uanset lydforskellen på MS4 og MS5, så er MS5 synsmæssigt for stor til mig, så det bliver MS4. Jævnfør manualen, så skal der være min 25 cm til bagvæggen på en MS4 og det kan jeg fint give dem. Det kan knibe med at give dem nok til siden, men det kan måske hjælpe at der skal gardiner op i hjørnerne i rummet senere.
Alternativet er at jeg som eén har foreslået skulle smide RS3 op i front og så tilføje lidt ekstra sub. Kan se du også brugte RS3 som front i en periode. Hvad er dine erfaringer med det....hvis du da stadig kan huske det ? PS. Så er billederne rettet i aspect ratio
![]() Redigeret af Tweaky - 22-Januar-2012 kl. 15:53 |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
|
Som nævt før ville jeg flytte de baghøjttaler både op og tilbage på bagvæggen i en 80-100 cm højde over ørene når i sidder i stolene, giver mere bagkanals effekt og rum sus. Du kan snild indstille dig til en seriøs lyd via 4311'ernes audyssey.
Euphonia og Helicon serie bliver udskiftet med Epicon i løbet af 2012 så hvis du skal have nogle nye højttaler skal du ud og kigge og forhandle nu ;) Iørvigt fedt setup! og lækkert med et rum til bio. Redigeret af Mr. Anderson - 24-Januar-2012 kl. 19:46 |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
|
Tror faktisk du kan få et bedre resultat med væghængt rs3 + eks DB1 hvis du får det kalibreret rigtigt.
Lyden med den type setup er fantastisk fordi du slipper for ulemperne med placering osv.. Gik fra B&w n804 til rs3 og det var et godt løft! Der er flere rs3 til salg brugt for tiden? |
||
![]() |
||
|
Det ender nok med at jeg prøver at rykke baghøjttalerne længere tilbage, når nu så mange agiterer for det ![]() Det bliver dog ikke liiige med det samme, da jeg vil have trukket højttalerkablerne ind over loftet i samme ombæring. Vil have lavet strøm og flyttet HDMI til prjoektor på samme tidspunkt, så skal lige ha lavet en aftale med min elektriker. Ved godt at Euphonia udgår, men var ikke klar over det med Helicon ? Jeg køber for det meste brugt gear, så det genere mig nu ikke så meget. Det skal nok være lidt Euphonia til salg et stykke tid fremover.
|
||
![]() |
||
|
Måske det skulle afprøves. Er dog lidt tvivlende, da RS3 ikke går ret langt ned, men med den rigtige sub burde det måske kunne lade sig gøre. Hvad sub havde du på dine RS3 i sin tid ?
|
||
![]() |
||
|
Det fede ved rs3 er det lukkede kabinet. Det giver perfekt lyd som dog ikke er dyb. Men en lukket sub med EQ kan du have samme fordel og ingen fase problemer da du gør det aktivt;) Jeg brugte en Dali sw12 men opgraderede til B&w asw855 Jeg var gået efter Dali Euphonia sub i din case |
||
![]() |
||
|
Lille tilføjelse:
Imo skal du også bruge sub til ms4 for et komplet lydbillede |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |